Ei varaa viettää itsenäisyyspäivää hallituksen leikkauksien takia.
Taas joutuu sanomaan tutuille että ei ole yksinkertaisesti varaa enää tehdä mitään, tällä hetkellä 20€ tilillä ja lisää rahaa saan vasta ensi vuonna.
Eikö hallitus tajua kuinka kalliiksi tämä tulee kun ihmiset sairastuu ja syrjäytyy yhteiskunnasta rahan puutteen takia?!
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Niin, kun sinne vaan mentäisiin ilman työpaikkaa.
Eri
Sama täällä joulun kanssa, ap. Rahaa ei vain ole.Ja näille lyödyn lyöjille tiedoksi, en ole luuseri. Persuja ei enää äänestetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Niin, kun sinne vaan mentäisiin ilman työpaikkaa.
Eri
Perusta yritys.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi juhlia omilla rahoillaan.
Tukia nostava roska väki voi painua hlvettiin kun eivät ne edes ole oikeita suomalaisia.
Suomi ei voi olla vain sossutukian nostavien kermaperseitten hotelli vuodesta toiseen
Ap:lle suosittelen joko menemistä töihin tai kaula kiikkua.
Minkälainen ihminen kirjoittaa lähimmäiselleen näin ilkeästi??
Vierailija kirjoitti:
Syö koirasi
Parempi, jos koira syö tän, niin loppuu vauvapalstan spämmääminen.
Moni yrittäjä menettää asumistuen tammikuussa omistusasuntoon.
"Asunto tulkitaan omistusasunnoksi, vaikka asunnosta olisi tehty vuokrasopimus, jos asunto, jossa yrittäjä asuu, on kiinteistöosakeyhtiön tai yrityksen nimissä ja yrittäjä omistaa yrityksestä vähintään 50 prosenttia."
https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki
Mä oon työssäkäyvä ihminen ja rahaa riittää. Vietän itsenäisyyspäivää leväten. Syön samaa ruokaa kuin muutenkin söisin enkä juo yhtään sen enempää alkoholia kuin muinakaan päivinä. Vietänkö tätä itsenäisyyspäivää jotenkin väärin, kun en käytä tähän edes tuota 20 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia nostava roska väki voi painua hlvettiin kun eivät ne edes ole oikeita suomalaisia.
Suomi ei voi olla vain sossutukian nostavien kermaperseitten hotelli vuodesta toiseen
Asiaahan tuo puhuu.
Tuet on tarkoitettu selviämään, ei se mitään diskorahaa ole. Monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen heittäytyy muiden elätettäväksi ja vaatii käsi ojossa vain lisää?
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin sitä rahaa pitäisi käyttää? En ikinä juhli itsenäisyyspäivää.
Kyllä nyt ruokaa ja juomaa pitäisi olla myös itsenäisyyspäivänä, vaikkei juhlikaan.
Alieeni kirjoitti:
Oletko kysynyt diakoniasta vielä apua? Jos et niin kannattaa kokeilla. En kyllä voi luvata että sieltäkään apua saisi, mutta saattaa saada
Diakonia jakaa monella paikkakunnalla EU:n ruoka-avun korvanneita lahjakortteja, joilla ei saa alkoholia tai tupakkatuotteita. Sitä varten ei tarvi kuulua kirkkoon.
Ollaan keskituloisia ja vietetään itsenäisyyspäivää ihan pastaa syömällä. Katsellaan lumista maisemaa ja levätään (olen tosin kipeä). Tehdään pipareita ja joulutorttuja. Kaksi kynttilää laitetaan palamaan jossain vaiheessa. Illalla voi katsoa netflixia.
En saanut tänäkään vuonna kutsua Linnan juhliin, joten hyvin on varaa maata sohvalla ja katsoa juhlia telkkarista.
Minä olen jättänyt viettämättä itsenäisyyspäivät aina, toki isä minun ollessa lapsi poltti ne kaksi kynttilää ikkunalla ja teki vähän juhlavampaa ruokaa, mutta kun muutin kotoa pois en ole juhlinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalainen.
Tuo on vielä suhteellisen kesyä kamaa.
Tuliko kutsu linnan juhliin ja nyt huomasit, että iltapuku on vielä hankkimatta ?
Voi hyvänen aika sentään. Tuliko tämä itsenäisyyspv täysin yllättäen aloittaneelle? Jos kaveriporukassasi on tapana tätä jotenkin erityisesti viettää, niin olisiko ollut syytä vaikka hiukan säästää? Vaikka 10e kuukaudessa, viime itsenäisyyspäivästä tähän päivään olisit jo saanut 120e tilillesi rahaa. Ihme vinkumista.