Tupakoivat henkilöt
Miksi tupakoit esim
- kauppakeskuksien ovien edustoilla, bussipysäkillä, asuintalojen ulko-ovien lähellä tms, vaikka näillä alueilla on tupakoinnin kieltävät merkit?
Ja miksi se tupakantumppi pitää heittää lopuksi maahan? Eikö sitä voi laittaa roskiin tai työntää vaikka omaan taskuun?
Kommentit (71)
Minulla on taskutuhkis enkä tupakoi muiden lähellä jos olen ainoa ihminen bussipysäkillä saatan polttaa mutta en jos siinä on muita. Asun omakotitalossa ja naapureita ei minun tupakointini pihalla häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, miksi , miksi. Miksi kävelet niin kovaa, että kantapäät hakkaa lattiaan? Lopeta, laita huopatossut jalkaan. Miksi soitat niin paskaa musiikkia kotona? Häiritsee ja menee hermo. Vaihda johonkin hyvään musiikkiin. Miksi naurat niin lujaa? Lopeta. Mee jonnekkin muualle nauramaan. Miksi oot niin lihava? Voitko alkaa syödä vähän terveellisemmin, ei huvita maksaa sun sairauskuluja.
MIKSI TEIDÄN LAPSET MEUHKAA JA RÄÄKYY? Voitteko viedä ne muualle kaupoista, busseista, junista, ravintoloista?
Loputon MIKSI kysely . SIKSI KOSKA TÄMÄ ON ELÄMÄÄ JA KAIKKI EI VOI ELÄÄ YKSIEN NORMIEN SISÄLLÄ KOSKA OLEMME ERILAISIA IHMISIÄ. TOISET POLTTAA, TOISET JUO. TOISET TEKEE KUMPAAKIN. MITÄ SITTE??? MUUTTAKAA JONNEKKIN METSÄÄN.
Älä huuda.
Tunnut olevan sitä mieltä, että jokaisen pitää saada tehdä mitä ikinä lystää, "koska tämä on elämää ja kaikki ei voi elää yksien normien sisällä". Eihän asia ihan noin ole. Toisia ihmisiä ei saa häiritä (esimerkiksi rääkymällä) eikä myrkyttää (esimerkiksi altistamalla tupakalle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kieltomerkki paikkojen läheisyydessä tupakoi. Olen ostanut tumppikotelon johonka voi tumpata jos tumppi astiaa ei ole lähettyvillä. En tupakoi kauppakeskuksen ovien edessä vaikka siellä olisi tuhkakuppi.
Tyhjällä bussipysäkillä olen joskus uskaltanut sytyttää tupakan jos aikaa on seuraavan bussin tuloon. Jos sitten joku tulee lähettyville en voi kovin kauas siitä kuitenkaan lähteä vaan vedän tupakkani loppuun mutta en kuitenkaan ihan katoksen lähellä.
Vaikka olen ollut tupakkalakossa ei toisten polttaminen ulkotiloissa ole häirinnyt ja siitähän voi siirtyä hieman loitommalle tarpeen vaatiessa jos tuulen suunta tuo suoraan savun nokkaan. Ei tarvitse mennä tupakoivan nahkaan kiinni kun joskus tupakoin 10m pysäkistä ja joku akka alkoi heti raivoomaan ja pakko oli tulla ihan viereen.
Entäs ne muut roskaajat kun kaupunki ja lähiöiden mäkkärien ympärystöt ovat täynn
Makuasia mikä on kenenkin mielestä inhottava haju. Itseäni ei tupakanhaju niinkään haittaa vaikken itse poltakaan, monet muut hajut ärsyttävät paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista enää joka seitsemäs tupakoi.
Ja sekin on liikaa. Tupakointi julkisilla paikoilla ja taloyhtiöissä pitäisi olla laitonta. Miksi oikeus tupakoida missä huvittaa menee edelle muiden oikeudesta terveelliseen hengitysilmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokomat haisevat saastat saisi omasta mielestäni vartijat hakata oikein kunnolla.
Kannattaa varmaan psykiatrille varata aika
Ei taida auttaa. Tiedä vaikka hakkaisi vielä senkin ihmisen.
Tupakan maahantuonnin voisi kieltää niin pääsisin ainakin itse siitä eroon. Ja varmaan moni muukin. Kumma kun tuollaista myrkkyä saa myydä. Jaa niin ne verohyödyt. Turha naukua miten vaarallista on jos sitä saa vapaasti myydä ja ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iljettävää altistaa muut omalle yököttävälle tavalle - ja löyhkälle.
Sitähän tämä on samassa yhteiskunnassa muiden ihmisten kanssa eläminen. Kyllähän niitä epämiellyttäviä aistiärsykkeitä tulee jokapäiväisessä elämässä vastaan. Jotakin häiritsee kauheasti tupakanhaju, jotain toista taas jotkut muut asiat. Niitä epämiellyttäviä aistiärsykkeitä olisi kuitenkin hyvä pystyä edes jossain määrin sietämään, ettei oma elämä kävisi liian vaikeaksi.
Sanoisin ennemmin, että pitäisi opetella ottamaan muut ihmiset huomioon, kun asuu monia ihmisiä tiiviisti. Sehän aloituksen pointti on, jos ette sitä tajunneet.
Kyllä on tullut huomattua, että osa tupakoijista on täysin itsekeskeistä ja tyhmää porukkaa tai sitten ihan tahallaan vaan halutaan ärsyttää muita ihmisiä. Esim. bussipykillä ei mennä niin, että tuuli puhaltaisi savut pois, vaan asettaudutaan siten, että savu menee varmasti kaikkien muiden pysäkillä seisojien hengitettäväksi. Tai mennääm istumaan pysäkin penkeille ja savustetaan siinä sivussa kaikki muut. Ja kyseesshän ei ole mikään harmiton aistiärsyke, vaan todennetusti passiivinen tupakointi, jolla on terveysvaikutuksia. Opetelkaa huomaavaisiksi tupakoitsijoiksi.
Tupakka ei ole kai paljoa sen myrkyllisempää kuin vaikka koivu. Jos tekee savukkeita paperiin käärityistä kuivatuista koivunlehdistä saa ilmeisesti enemmän tervaa keuhkoihin kuin nykyisistä tehdas-savukkeista, tai jos se ei riitä, vaihtaa kuuseen.
Savuke painaa googlen mukaan yhden gramman ja jos pistää takassa kerralla palamaan 5 000 grammaa halkoja, polttaa saman määrän materiaalia kuin ahkera tupakoitsija vuodessa - savut levittää matalasta piipusta ympäristöön.
Passiivisen tupakoinnin vaikutusta ulkoilmassa ei kai tiedetä, tiedetään että suljetussa tilassa kovassa savussa on vaarallista, mutta ulkoilmassa passiivinen tupakointi peittyy sen alle että ilmassa on kaikkea muuta saastetta ja kivipölyä, Suomessa kuolee väitetysti 2000 vuodessa ilmansaasteisiin, eikä tupakaa mainita tuossa yhteydessä vaan puun poltto ja liikenne suurimpina saastuttajine.
Se tumppi pitää työntää omaan persiiseen, tupakoitsijat.
En tupakoi missään noista paikoista ja tosi harvoin muutenkaan ihmisten välittömässä läheisyydessa (pl. muut ihmiset tupakointiin tarkoitetulla alueella). Tumpin laitan laukussa mukana kulkevaan taskutuhkikseen ellei roskista tai tuhkista ole lähellä. En ikinä maahan tai sadevesikaivoon.
Pisti silmään kaupungilla viikonloppuna, kun edessäni kulki iso porukka lapsia ja aikuisia. Vaikutti perheeltä ja mukana olivat myös isovanhemmat. Mummo veteli reteästi röökiä ihmispaljoudessa ja tipautti tumpin suoraan maahan kun sai tarpeekseen. Lähin roskis oli hiukan yli käsivarrenmitan päässä. Puistatti. Kivaa esimerkkiä näytti lapsenlapsillekin.
Hirveen kiva, että yrität ottaa muita huomioon, mutta sitten kun astut sisään sinne bussiin, niin myrkytät sillä hajulla koko bussin. Et varmasti itse ymmärrä, mutta se röökin haju mikä röökaajan mukana kulkee on jotain ihan järkyttävää. Jos bussiin astuu ihminen, joka on just vetänyt röökin mulla tulee välittömästi päänsärky, alkaa oksettaa ja henkeä ahdistaa. Hyi helvetti.