Suomi on leikkaa minkä ehtii, mutta itsenäisyyspäivän juhlintaan näyttää olevan rahaa vaikka millä mitalla
Eivätkö ne rahat olleetkaan vähissä?
YLEllä jättibudjetti prameilusta kertomiseen.
Ihmisiltä on leikattu työpaikat ja elanto. Hävetkää!
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuo on kovia veronmaksajia joten omillaan juhlivat.
Kuten "siivooja"- Auri?
Kyllä se talous siitä viellä nousee. Kaikki on hetkellistä. Uusi hallitus ja uudet kujeet. Orpo on tehnyt hyvää duunia. Täytyy löytyä ripaus optimismia. Mikäli emme usko yhteiseen tekemiseen, mitä meille jää? Orpo on vahva johtaja joka pitää palapelin koossa.
ruotsalaisen eliitin pitää näyttää valtansa Suomessa, "me ruotsalaiset määräämme täällä Suomessa ja te suomalaisethan opettelette ruotsinkielen jo koulussa koska me niin määräämme"...
Vierailija kirjoitti:
Linnanjuhlien budjetti on kyllä todella niukka (n. 300 000€) verrattuna sivistyneen maailman vastaaviin bileisiin. Köyhää meininkiä täällä. Ihmisillä ei ole mitään suhteellisuudentajua.
Typerää laskea, montako sossupummia tuolla rahalla ruokkisi. Parempi verrata vertailukelpoisiin kohteisiin.
Näitä lukiessa muistin, että ulkomailla on aikaisemmin ihailtu Suomea juuri näiden Linnan juhlien vuoksi. Siksi, että ihan tavallisiakin kansalaisia pääsee sinne juhlaan. Tietysti suurin osa kutsutuista on silmäätekeviä henkilöitä, mutta joukossa on myös taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Tarkoitat kai, että hyvää itsenäisyyspäivää hyväosaisille. Vähävaraisilla ei ole mahdollisuutta sitä juhlia.
Äläs nyt. Panostin tänään herkuttelemalla suomalaisen työn hedelmillä: ruispuuroa maidolla ja porkkana-lantturaastetta.
- vähävarainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla linnanjuhlien budjetilla maksaisi noin 20 toimeentulotuella elävän ihmisen kulut vuodessa. Kyllä niin suurella säästöllä kannattaa lopettaa linnanjuhlien viettäminen. Ja ne jotka tätä lopettamista vaatii, kuuluu usein itse tuon 20 ihmisen joukkoon. Eivät mieti yhtään sitä, kuinka paljon heidän elättämisensä oikeasti maksaa. Linnanjuhlat ei oikeasti maksa mitään.
Ei pidä paikkaansa. Minusta nuo eliittikarkelot on mauton jäänne menneestä ja suolan hieromista vähävaraisten haavoihin, joita on kuitenkin se 700 000 Suomessa.
Itse olen hyvätuloinen, mutta se ei estä minua tuntemasta empatiaa niitä kohtaan, joilla ei ole varaa viettää itsenäisyyspäivää saati joulua.
Tähän aikaan vuodesta on jokaisella siihen kykenevällä monta mahdollisuutta auttaa vähäosaisia lahjoituksilla. Itse olen siinä tilanteessa, ettei nyt ole varaa antaa keräyksiin. Haluaisin kyllä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla linnanjuhlien budjetilla maksaisi noin 20 toimeentulotuella elävän ihmisen kulut vuodessa. Kyllä niin suurella säästöllä kannattaa lopettaa linnanjuhlien viettäminen. Ja ne jotka tätä lopettamista vaatii, kuuluu usein itse tuon 20 ihmisen joukkoon. Eivät mieti yhtään sitä, kuinka paljon heidän elättämisensä oikeasti maksaa. Linnanjuhlat ei oikeasti maksa mitään.
Ei pidä paikkaansa. Minusta nuo eliittikarkelot on mauton jäänne menneestä ja suolan hieromista vähävaraisten haavoihin, joita on kuitenkin se 700 000 Suomessa.
Itse olen hyvätuloinen, mutta se ei estä minua tuntemasta empatiaa niitä kohtaan, joilla ei ole varaa viettää itsenäisyyspäivää saati joulua.
Kolme sataa tuhatta jaettuna seitsemällä sadalla tuhannella - siitä ei paljoa riittäisi jokaiselle vähävaraiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten "siivooja"- Auri?
Aurin videoita katsotaan ulkomaillakin ja rahaa virtaa Suomeen päin, hyvä Auri. Suomalainen tuensaaja ei kansantalouteen suuria hyötyjä tuo.
Aurin kaltaisia edelläkävijöitä tarvitaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juhlien hinta on aivan kärpäsen paska verrattuna siihen paljonko toimettomana viihtyville ihmisille maksetaan etuuksia tässä maassa. Kyllä itsenäisyyttä tulee juhlia.
Tuolla lailla eliitti perustelee koko ajan oman törsäämisensä: "Meitä on niin vähän, että meidän makeasta elämästämme ei kannata leikata, kun taas köyhiä on niin paljon, että heiltä voi leikata koko ajan enemmän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme sataa tuhatta jaettuna seitsemällä sadalla tuhannella - siitä ei paljoa ri
Kaikesta on apua. Vai pitäisikö olla asenteella, että annetaan tuokon raha rikkaille, koska köyhiä on liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se talous siitä viellä nousee. Kaikki on hetkellistä. Uusi hallitus ja uudet kujeet. Orpo on tehnyt hyvää duunia. Täytyy löytyä ripaus optimismia. Mikäli emme usko yhteiseen tekemiseen, mitä meille jää? Orpo on vahva johtaja joka pitää palapelin koossa.
Hahah. Vuoden vitsi. Maa on ajettu lamaan ennätysajassa ja Lapanen ei saa persuja kuriin mitenkään. Kaikki tulee hänelle yllätyksenä. Orpo on mun silmissäni selkärangaton nilviäinen, joka on myynyt itsensä ja arvonsa vallanhimoissaan. Kaikki käy, kunhan hän saa roikkua vallankahvassa.
Ei pidä unohtaa Finlandia talon remonttia eikä muitakaan kohteita, joissa et köyhää rahvasta näe.
Tämäkin taidettiin rahoittaa sos.turva leikkauksilla?
Tämä menee silleen 30v sykleissä. Sodan jälkeen työläiset rahoitti ja rakensi suomen.
Aho ja Viinanen kuppasi rahat rikkaille 1990 luvulla.
Taas maksettiin 30v veroja. Nyt orpo ja purra tekee saman.
Kohta aloitetaan taas nollasta
Joskus takavuosina oli kiakkovieraita, köyhien itsenäisyysjuhlaa yms. Mielenkiintoista, miten oppositio ja vaihtoehtoisuus on kaikonnut, vaikka juuri nyt olisi eniten tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 3200 kukkaa tilattiin linnanjuhliin, mitähän nuo ovat, ainakin kympin kipale, vai enemmän, itse olisin lahjoittanut tuonkin 30-50 tonnia johonkin muualle ja jättänyt kukat tilaamatta.
Tässä olisi lisäksi ollut sellaista symboliikkaa, että "mekin jätämme täältä jotain pois ja tingimme/leikkaamme".
Vaikea uskoa 300 000 euron juhlabudjettiin, jos pelkkiin kukkasiin uppoaa 32 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juhlien hinta on aivan kärpäsen paska verrattuna siihen paljonko toimettomana viihtyville ihmisille maksetaan etuuksia tässä maassa. Kyllä itsenäisyyttä tulee juhlia.
No jos se on vain kärpäsen paska, miten jonkun köyhän työttömyys turva ei ole, 1000€/ kk vs. 10.000-100.000€/ kk??? Kumpi on enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pressa maksaa veroa? Loinen saa rahansa veronmaksajilta ja tuhlaa ne surutta huvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistäon leikattu muuta kuin suomalaisilta työttömiltä?
sun mielestä olisi pitäny leikata ahkeralta ihmiseltä kuka aamulla lähtee töihin.hyvä että sohvalla makaajilta on leikattu.
Onhan tosiaan niin että pelkkiä kasviksia ja ei alkoholia, jos ei ole näin niin välittömästi ankaria rangaistuksia liikkeelle... ei näillä voi olla eri oikeuksia kuin muilla suomalaisilla...