KARPPAAJAT!
Miten nopeasti alkoi näkyi tuloksia uuden ruokavalion myötä? mä aloin nyt myös seuraamaan syömisiä ja olen vähähiilarisella ruokavaliolla. Aamuisin ja illalla syön palan ruisleipää mutta kaikki perunat, vaaleat leivät, pastat, perunat ja riisin olen jättänyt pois. Entäpä mitä kannattaisi syödä välipalaksi?
Kommentit (25)
Mä ajattelin ennen jatkuvasti ruokaa ja sitä mitä seuraavaksi söisin. Nyt vuoden karpattuani suorastaan unohdan syödä, ei vaan ole usein nälkä. Syön aamupalan, töissä lounaan ja illalla kotona illallisen, en muuta.
Mutta toki voit aina syödä jos nälättää, siitäpä tämä onkin kiva elämäntapa:).
Mitä te karppaajat muutenkin syötte ilta-ja aamupalaksi?
mut jos muna ei enää maistu niin sit otan viilin tai bulgarianjugurttia marjoilla ja toisinaan ruisleseillä taikka palasen ruisleipää. Tai vaikka juustoleipää.
Aamupalaksi syön aina kolme keitettyä munaa ja oivariinia. Sillä pärjääkin pitkälle iltapäivään. Jos joskus syön välipaloja, syön yleensä juuri pähkinöitä, turkkilaista jogurttia, kermarahkaa tms.
Vierailija:
Mitä te karppaajat muutenkin syötte ilta-ja aamupalaksi?
En syö kananmunaa, viiliä enkä rahkaa. Myöskään jugurtti ei houkuttele. Mitä jää jäljelle, jos haluan alkaa karppaamaan?
lihatuotteet ja raejuusto, kasvikset lukuunottamatta perunaa
Ei kuulosta mitenkään herkulliselle alkaa syömään heti aamusta pihviä ja salaattia.
7
Välipalaherkkuni oli leipäjuusto ja vadelmia+ vähän makeutusainetta.
käy katsomassa karppaus infon sivuja - sieltä löytyy paljon ateriavinkkejä!
Minäkään en syönyt kananmunia 25 vuoteen mutta karppauksen myötä aloin niitä popsimaan...
Syötkö (normaalirasvaista) maustamatonta/bulgarianjogurttia esim marjoilla? Siinä voisi olla aamiaisvaihtoehto. Tai tuo leipäjuusto.
Suosittelen, että luet karppaus piste infon ruokapäiväkirjoja, sieltä saat varmasti oman maun mukaisia ruokavinkkejä yllin kyllin!
Kävin siellä karppifoorumilla lukemassa aamupalavinkkejä, mutta yksikään ei kolahtanut. Syy: en syö punaista lihaa enkä kanaa, en pidä hirveästi juustoista (ja eikö niissä ole paljon kovaa rasvaakin?) ja tuota ehdotettua leipäjuustoa inhoan.
Aamuisin ei myöskään huvittaisi syödä saati ole aikaa kokkailla mitään lämmintä ruokaa. Ainut mitä voisi syödä olisi juuri maustamaton jugurtti marjojen kanssa, mutta jugurttikin alkaa tökkiä pitemmän päälle:) Eli ei musta taida karppia tulla...
7
Vierailija:
Kävin siellä karppifoorumilla lukemassa aamupalavinkkejä, mutta yksikään ei kolahtanut. Syy: en syö punaista lihaa enkä kanaa, en pidä hirveästi juustoista (ja eikö niissä ole paljon kovaa rasvaakin?) ja tuota ehdotettua leipäjuustoa inhoan.Aamuisin ei myöskään huvittaisi syödä saati ole aikaa kokkailla mitään lämmintä ruokaa. Ainut mitä voisi syödä olisi juuri maustamaton jugurtti marjojen kanssa, mutta jugurttikin alkaa tökkiä pitemmän päälle:) Eli ei musta taida karppia tulla...
7
Hurauta sauvasekoittimella rahkaa, maustamatonta jogurttia ja marjoja sekaisin ja nauti. Sekaan voi ripotella vehnäleseitä.
Rasvan syönti on muuten karppauksessa ensiarvoisen tärkeää ja kovia rasvoja ei kammoksuta kuten virallisterveellisessä.
Ihan mielenkiinnosta, 7, mitä ihmettä sä yleensä pystyt syömään?
Pastaa, riisiä, kasvisruokia (jos niitä ei ole kyllästetty perunalla ja kermalla, näistä en pidä), leipää, puuroa, salaatteja, papuja ja soijatuotteita.
7
Tai no tavallaan kyllä, kun olen kerta lihonut:)
ja miksi hernari ei muka ole karppiruokaa?
tai vaikkapa kohtuudella marjarahkaa