Ruuhkat liikenteessä on hidastelijoiden syytä. Jos kaikki ajaisivat sujuvasti ja ripeästi niin ei sellaisia syntyisi.
Ihmismäärällä ei ole väliä. Riittää, että yksi tuhelo nysvää fiatinsa kanssa edessä ja hidastaa takaa tulevan liikenteen etenemistä. Tästä voi syntyä yllättävän kauas yltävä ketjureaktio.
Kommentit (56)
Yleensä ruuhkia aiheuttaa kylläkin ne paskantärkeät hätähousut jotka puikkelehtii piittamattomasti pitkin poikin päästäkseen valoihin kaksi autonmittaa nopeammin perille.Näistä se haitariliike alkaa kun muut joutuvat näiden pällien takia jarruttelemaan.
Jenkeissähän muuten on joillain ruuhka-alttiilla motaripätkillä käytössä "turva-autot" eli kun siellä ajaa keulilla poliisisetä ohituskiellon kanssa tasaisella, selvästi nopeusrajoitusta alemmalla nopeudella niin keskinopeus ja siten tien välityskyky on parempi kuin ilman kun eivät nuo puikkelehtijat pääse paskomaan liikennettä.
Asia ei ole näin vaan nimenomaan autojen määrä on se mikä aiheuttaa ruuhkan. Liikennesuunnittelu on toinen syy
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Olen tälläinen. Teen sen tahallani, koska tykkään ärsyttää ihmisiä varsinkin liikenteessä. Saan siitä kiksejä.
Ruuhkat johtuvat päinvastoin liian suurista tilannenopeuksista ja pienistä turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Tämä näin. Nykyään kun ihan lainkin mukaan voi vetää kolmion takaa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Olen tälläinen. Teen sen tahallani, koska tykkään ärsyttää ihmisiä varsinkin liikenteessä. Saan siitä kiksejä.
Varsinkin aamuruuhkassa kun ihmisillä on kiire töihin on hauskaa ajella hitaasti ja lähellä keskiviivaa. Työttömällä ja eläkeläisellä ei ole kiirettä mihinkään :)
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ruuhkia aiheuttaa kylläkin ne paskantärkeät hätähousut jotka puikkelehtii piittamattomasti pitkin poikin päästäkseen valoihin kaksi autonmittaa nopeammin perille.Näistä se haitariliike alkaa kun muut joutuvat näiden pällien takia jarruttelemaan.
Jenkeissähän muuten on joillain ruuhka-alttiilla motaripätkillä käytössä "turva-autot" eli kun siellä ajaa keulilla poliisisetä ohituskiellon kanssa tasaisella, selvästi nopeusrajoitusta alemmalla nopeudella niin keskinopeus ja siten tien välityskyky on parempi kuin ilman kun eivät nuo puikkelehtijat pääse paskomaan liikennettä.
Yks aamu joku bensalenkkeri rupuskodallaan poltti hihansa neljänkympin alueella, vaikka tie oli peilijäällä ja juuri aika, milloin lapset menevät kouluun. Sitten se istui valoissa. kun porhalsin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole näin vaan nimenomaan autojen määrä on se mikä aiheuttaa ruuhkan. Liikennesuunnittelu on toinen syy
Finns det nuförtiden en fungerande grön våg för privata fordon i någon finsk stad? Hur är det med parkeringen av dessa då man väl är framme. Min erfarenhet från H:fors är nej/nej.
Vad en propp i trafiken beträffar, är det nummer två i kön som är problemet då den inte kör förbi.
Jonon aiheuttajahan on aina se toisena ajava, joka ei uskalla ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Olen tälläinen. Teen sen tahallani, koska tykkään ärsyttää ihmisiä varsinkin liikenteessä. Saan siitä kiksejä.
Varsinkin aamuruuhkassa kun ihmisillä on kiire töihin on hauskaa ajella hitaasti ja lähellä keskiviivaa. Työttömällä ja eläkeläisellä ei ole kiirettä mihinkään :)
En sentään viitsi aamuisin herätä, jotta pääsisin ihmisiä ärsyttämään. Iltapäiväruuhkassa olen toki usein mukana.
Puskurissa roikkuvat hosujat jotka eivät osaa pitää turvaväliä, tasaista nopeutta ja ennakoida, he ovat ruuhkien ja sahausliikkeen aiheuttajia. Se on kiistatta todettu lukemattomissa tutkimuksissa.
Juu täysillä vaan niin ehtii nopeemmin ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Puskurissa roikkuvat hosujat jotka eivät osaa pitää turvaväliä, tasaista nopeutta ja ennakoida, he ovat ruuhkien ja sahausliikkeen aiheuttajia. Se on kiistatta todettu lukemattomissa tutkimuksissa.
Toisaalta itse pidän aina reilua turvaväliä, vaikkapa kehällä ajaessani. Ja mitä tapahtuu? Siihen väliin tulee porukkaa, tietenkin. Jossain kohtaa se reilu turvaväli ei ole enää reilu ja mun on pakko hidastaa jotta saan taas reilun välin. Ihan samaa sahausliikettä sekin aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkat johtuvat päinvastoin liian suurista tilannenopeuksista ja pienistä turvaväleistä.
...jotka aiheuttavat äkkijarruttelua ja jonon nykimistä.
Tätä on tutkittu esim. Englannissa. Luotiin tietokonesimulaatio, jossa liikenne kiersi käytännössä kehää. Kun nopeutta nostettiin, riskitilanteita ja kolareita tuli lisää ja liikenne jumiutui kokonaan. Kun nopeutta laskettiin, vauhti pysyi tasaisena, paniikkijarrutuksia ei tarvinnut tehdä ja liikennevirtaan ja siitä pois pystyi liittymään riskittä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole näin vaan nimenomaan autojen määrä on se mikä aiheuttaa ruuhkan. Liikennesuunnittelu on toinen syy
Finns det nuförtiden en fungerande grön våg för privata fordon i någon finsk stad? Hur är det med parkeringen av dessa då man väl är framme. Min erfarenhet från H:fors är nej/nej.
Vad en propp i trafiken beträffar, är det nummer två i kön som är problemet då den inte kör förbi.
Utan trafic fins inte bilar som kan vsras nya, bara st traficera är bätre
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Siinä nimenomaan on tarkoitus päästää ympyrässä oleva kulkemaan ensin. Siksi niissä liittyvissä teissä on kärkikolmiot. Ja jos joku lähestyy ympyrää tieliikennelakia rikkoen liian suurella nopeudella ja näyttämättä pysähtymisaikeitaan, pakko on olettaa, että pöljä paahtaa päälle jos minä teen kuten laki sallii ja menen siihen ennen häntä.
Jos ja kun joku roikkuu mun puskurissa niin tietty hidastan vauhtia niin paljon ettei pelota. Muistakaa ne turvavälit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joku jää odottamaan liikenneympyrään josko vielä tuo kuorma-auto tuolta 200 metrin päästä haluais tulla, ei ole tarkoitus että siinä odotellaan ketään.
Tämä näin. Nykyään kun ihan lainkin mukaan voi vetää kolmion takaa eteen.
Pötyä. Toki voi vetää kolmion ja vaikka STOP-merkin takaa eteen, ja se on liikennerikos. Mutta uusi tieliikennelaki edellyttää varovaisuutta jokaiselta tienkäyttäjältä, joten on varauduttava jopa siihen, että toinen tekee väärin.
Sinäkin tämän huomaat kun alat vakuutusyhtiön kanssa tappelemaan.
Kellä muuten on niin kiire mihinkään, että haluaa rutata autonsa ja ihmisiä? Kiire on surkeaa elämänhallintaa ja tunne-elämän ongelma.
Poislukien hälytysajoneuvot, joille on tietenkin annettava tietä. Niillä on sireenit ja vilkut päällä.
Pysy kotonas jos ei kelpaa