Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko pestä hiukset joka päivä

Vierailija
05.12.2024 |

Moi!

Yritän aina sitä, että pesisin joka toinen päivä, mutta en kertakaikkiaan pysty olemaan tämän pääni kanssa, kun olen tottunut pesemään joka päivä. Kutittaa ja näyttää rasvaiselle. Hiukset ovat aika hennot, joten ehkä ne aidosti onkin likaiset. Hiukseni ovat olkapäihin saakka. 

Tiedän, että joku pesee kerran viikossa. Miten voi olla :)?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on teinistä asti ollut rasvoittuvat hiukset ja aikoinaan kaikkialla toitotettiin pesuvälin pidentämistä joten olen kaikkea yrittänyt. Välillä jopa puhuttiin että hiukset eivät jossain vaiheessa kaipaa pesua ollenkaan kun pesee vain tulikuumalla vedellä ja alkuun harvoin soodalla. Tuo kokeilu oli katastrofi.

Nykyään olen saanut rauhan kun monet ammattilaisetkin jo sanoo, ettei jokapäiväisessä pesussa ole mitään pahaa, sen enempää kuin jokapäiväisessä kasvojen pesussakaan. Käytän mahdollisimman lyhyen ainesosaluettelon palashampoota ja latvoihin tavallista markettihoitista, jota siis vältän laittamasta päänahkaan. Päänahka ja tukka voivat hyvin. On ollut iso helpotus päästä eroon tuosta jatkuvasta pesuvälin pidentämisen ajatuksesta. 

Vierailija
42/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä syö vaikuttaa myös päänahan rasvaisuuteen, jos ruoka on rasvaista (juustoja, voita, possua, runsaasti muitakin rasvoja ja sokeria, suklaata, kookosöljyä jne.) niin kyllä se hiuspohjasta läpi tulee. Asian huomaa kun jättää rasvaiset ruuat ja sokeriset pois, päänahka normalisoituu. Siihen voi mennä 6-12 kk aikaa jos kehoon (ja maksaan + sisäelinrasva) on tullut paljon rasvaa. Vähitellen voi siinä samalla harventaa pesuväliä.

Mitä helvettiä nyt taas? :D

Kuuntele huviksesi muutama jakso Kansanradiota Areenasta, ne samat tollukat jotka sinne soittelevat kirjoittelevat myös tänne. 😆 Viimeksi jäi mieleen kun joku horisko paasasi oikein antaumuksella nykynuorison laiskuudesta, hänhän itse aloitti (navetta)töiden tekemisen jo 7-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä syö vaikuttaa myös päänahan rasvaisuuteen, jos ruoka on rasvaista (juustoja, voita, possua, runsaasti muitakin rasvoja ja sokeria, suklaata, kookosöljyä jne.) niin kyllä se hiuspohjasta läpi tulee. Asian huomaa kun jättää rasvaiset ruuat ja sokeriset pois, päänahka normalisoituu. Siihen voi mennä 6-12 kk aikaa jos kehoon (ja maksaan + sisäelinrasva) on tullut paljon rasvaa. Vähitellen voi siinä samalla harventaa pesuväliä.

Kuuntele huviksesi muutama jakso Kansanradiota Areenasta, ne samat tollukat jotka sinne soittelevat kirjoittelevat myös tänne. 😆 Viimeksi jäi mieleen kun joku horisko paasasi oikein antaumuksella nykynuorison laiskuudesta, hänhän itse aloitti (navetta)töiden tekemisen jo 7-vuotiaana.

Harvemmin tulee naurettua ääneen. Kiitos!

Vierailija
44/47 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä helvettiä tuo edellinen kertoi, että asia on niin totta kuin olla voi. Monella rasvaisen ruoan syöjillä naama kukkii eli finnejä pukkaa. Miksi helvetissä ne ei tulisi päänahkaankin. Samaa nahkaa se päälakikin on, tollo.

Sisäelinrasva tihkuu päänahasta ulos?

Kaikki tuntemani VHH- tai ketoruokavaliota noudattavat ihmiset ovat sanoneet, että alkuun rasvaa tulee naamastakin läpi, ennen kuin kroppa tottuu siihen. Siihen menee yleisestikin tuo useampi kuukausi.

Vierailija
45/47 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset joka aamu, jos en pese, päänahka kärsii. Eri tapoja olen kokeillut ja tämä toimii minulla

Kastan hiukset hyvin. Minulla on 100 ml pullo, jonne laitan 2 pumppausta mietoa lasten shampoota. Täytän pullon puoleen väliin vettä, sekoitan hyvin ja kaadan sen päähän ja hieron hyvin.

Seuraavana aamuna uudestaan.

Näin annos on pieni, mutta sen verran pesutehoa, että kaikki epäpuhtaudet lähtee pois

Vierailija
46/47 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko se, että pesupäivänä pidät hiukset auki, ja seuraavana päivänä kun et pese hiuksia, niin pidät ne ponnarilla kiinni?

Noin minä sain pidennettyä hiuksieni pesuväliä. Sitten sun tulisi sietää sitä ei niin juuripestyä tukkaasi.

Mulla on niin ohuet hiukset, että jos laitan ne ponnarille, ne ovat kuin hiiren häntä. Niin minulle on jopa sanottu ihan päin naamaa. 

Vierailija
47/47 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toisena päivästä sellanen sleek - kampaus. Siis nuttura niistä muutoin ponnariin jäävistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme