Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko pestä hiukset joka päivä

Vierailija
05.12.2024 |

Moi!

Yritän aina sitä, että pesisin joka toinen päivä, mutta en kertakaikkiaan pysty olemaan tämän pääni kanssa, kun olen tottunut pesemään joka päivä. Kutittaa ja näyttää rasvaiselle. Hiukset ovat aika hennot, joten ehkä ne aidosti onkin likaiset. Hiukseni ovat olkapäihin saakka. 

Tiedän, että joku pesee kerran viikossa. Miten voi olla :)?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on, erityisesti ohuthiuksisten ongelma. Taliköhnäihottuma riemastuu, jos pesuväliä pidentää, kutina pysyy aisoissa päivittäisellä pesulla.

Vierailija
22/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko se, että pesupäivänä pidät hiukset auki, ja seuraavana päivänä kun et pese hiuksia, niin pidät ne ponnarilla kiinni?

Noin minä sain pidennettyä hiuksieni pesuväliä. Sitten sun tulisi sietää sitä ei niin juuripestyä tukkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuplavaahdotan ja pesen hiukset kampaamon tuotteilla. Ehkä jatkan hiusten päivittäistä pesua. En vain pysty olemaan likaisella tukalla. Tietty, kun mulla on värjätyt hiukset, niin väri kulahtaa vähän ennen aikojaan jatkuvan pesun takia, mutta ei se rasvapääkään nyt kaunis ole. Ap

Kokeilepa värjäyksen jättämistä ja käytät perusshampoita. Taitaa olla nyt liika kemikaalikuorma syynä.

Vierailija
24/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on, erityisesti ohuthiuksisten ongelma. Taliköhnäihottuma riemastuu, jos pesuväliä pidentää, kutina pysyy aisoissa päivittäisellä pesulla.

Kun harvennat pesuja ja käytät vain perusshampoita etkä työnnä ties mitä muuta tököttiä päähäsi, sitä taliköhnää ei tule. Se ei pääse edes riemastumaan.

Vierailija
25/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä syö vaikuttaa myös päänahan rasvaisuuteen, jos ruoka on rasvaista (juustoja, voita, possua, runsaasti muitakin rasvoja ja sokeria, suklaata, kookosöljyä jne.) niin kyllä se hiuspohjasta läpi tulee. Asian huomaa kun jättää rasvaiset ruuat ja sokeriset pois, päänahka normalisoituu. Siihen voi mennä 6-12 kk aikaa jos kehoon (ja maksaan + sisäelinrasva) on tullut paljon rasvaa. Vähitellen voi siinä samalla harventaa pesuväliä.

Vierailija
26/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä syö vaikuttaa myös päänahan rasvaisuuteen, jos ruoka on rasvaista (juustoja, voita, possua, runsaasti muitakin rasvoja ja sokeria, suklaata, kookosöljyä jne.) niin kyllä se hiuspohjasta läpi tulee. Asian huomaa kun jättää rasvaiset ruuat ja sokeriset pois, päänahka normalisoituu. Siihen voi mennä 6-12 kk aikaa jos kehoon (ja maksaan + sisäelinrasva) on tullut paljon rasvaa. Vähitellen voi siinä samalla harventaa pesuväliä.

Mitä helvettiä nyt taas? :D

Vierailija
27/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen juurikin 1 kerta viikkoon, käytä kuivashampoota, ei hiuksia edes kuulu pestä joka päivä, ei sinun päänahka siitä parane, rasvoittuu entisestään jatkuvasta pesemisestä.

Vierailija
28/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä helvettiä tuo edellinen kertoi, että asia on niin totta kuin olla voi. Monella rasvaisen ruoan syöjillä naama kukkii eli finnejä pukkaa. Miksi helvetissä ne ei tulisi päänahkaankin. Samaa nahkaa se päälakikin on, tollo.

Vierailija
29/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on pestävä minunkin.

Varsinkin nyt kun lopetin e-pillerit, kaikkinainen rasvoittuminen on saanut aivan uuden vaihteen eikä näytä rauhoittuvan. 

Vierailija
30/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä helvettiä tuo edellinen kertoi, että asia on niin totta kuin olla voi. Monella rasvaisen ruoan syöjillä naama kukkii eli finnejä pukkaa. Miksi helvetissä ne ei tulisi päänahkaankin. Samaa nahkaa se päälakikin on, tollo.

Sisäelinrasva tihkuu päänahasta ulos?

Vierailija
31/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Itse ruokit tuota rasvoittumista ja hilseilyä pesemisellä. Se on kierre.

Katkeaa kunhan jätäj pesemättä ja odotat.

Rauhoittuu sun yliaktiivinen päänahka.

Mitä enemmän peset sitä enemmän se puskee rasvaa.

Vierailija
32/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä jos pitää olla ihmisten ilmoilla. Jos vaan siivoan ja käyn kaupassa niin pipo päähän, bad hair day.

Tosi ohuet lyhyet hiukset, yöksi ja joskus kotona muutenkin kokoan pään päälle lenkillä.

mutta päänahka ei kutia, hiukset vaan lätsähtävät.

Mitä shampoota käytät? Käy apteekissa ja pyydä neuvomaan. Hyvä shampoo ei ole käytössä kallis.

Esim.

https://www.yliopistonapteekki.fi/tuotemerkit/four-reasons

Vierailija
33/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäelinrasva tihkuu päänahasta ulos?

Syöpä reilusti metwurstia tai savulohta ja raportoi sitten. Tuon meidän pro-rasvansyöjän ylimääräiset rasvansyönnit kyllä näkyy naamasta, eritoten savulohi. Niitä finnejä tulee ties minne naaman ja selän lisäksi, ilmeisesti päänahkaankin, koska korvalehdestä ja -nipukoistakin niitä on bongattu:) On se melkoinen veijari tuo syöty liika rasva.

Vierailija
34/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä näitä jotka kauhistelee kun moni pesee joka päivä. Miksi ei pesisi? Kai te pesette kasvot ja muunkin kehon päivittäin? Jos on rasvoittuva naama, kukaan ei sano että älä pese päivittäin, kyllä kerran kaksi viikossa riittää. Ei se päänahka siitä eroa. Nämä kauhistelijat ei kyllä oikeasti kärsi esimerkiksi taliköhnästä. Kyllä se tali pitää pois pestä päivittäin, muuten se härskistyy. Ja joillakin sitä vaan erittyy, teki mitä tahansa. 

Vierailija
35/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä reilusti metwurstia tai savulohta ja raportoi sitten. Tuon meidän pro-rasvansyöjän ylimääräiset rasvansyönnit kyllä näkyy naamasta, eritoten savulohi. Niitä finnejä tulee ties minne naaman ja selän lisäksi, ilmeisesti päänahkaankin, koska korvalehdestä ja -nipukoistakin niitä on bongattu:) On se melkoinen veijari tuo syöty liika rasva.

Eipä tuolla ole mitään vaikutusta mun ihoon. Finnejä mulla ei ole vaikka söisin mitä, mutta ihotyyppini on rasvoittuva.

Vierailija
36/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä ja haitallinen tämä nykyajan "muoti", että oikein kilpaillaan siitä, kuka pesee hiukset kaikista harvimmin :(

Itse joskus uskoin tuon väitteen (kun sitä joka paikassa pakotettiin, että missään nimessä hiuksia ei saa pestä päivittäin), että rasvoittuminen loppuu, kun hiuksia ei pese joka päivä. Ei enää ikinä. Päänahka meni järkyttävään kuntoon ja sitten selvisikin, että on taliköhnä, mihin auttaa juurikin päivittäinen pesu.

Jos on rasvoittuva päänahka, niin tietenkin pesu joka päivä. Usko minua.

Vierailija
37/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama, mutta nyt olen saanut totutettua pääni siihen, että pesen joka toinen päivä. Alussa tuntuivat likaisilta ja ällötti, mutta nyt päänahka ei enää rasvoitu niin nopeasti. Jonkun aikaa meni, että tottui. Nyt on kyllä paljon helpompaa, kun ei tarvii enää joka päivä pestä. 

Sama kuin sanoisi, että kasvoja tarvitsee pestä harvemmin, jos vain totuttaa ihon olemaan rasvoittumatta.

Päänahka on ihoa. Jos se on rasvainen, ei se siitä muutu. Itse olet vain tottunut rasvaisuuteen.

Ei sitä kutinaa kestä erkkikään, jos päänahka muhii rasvan alla.

Pesen hiukset joka 4. päivä ja kasvot pesen pelkällä vedellä. Tällä olen päässyt eroon hiusten rasvaisuudesta ja naaman kiillosta rasvasta. Kasvojen iho on huippuhyvä nyt. 

Vierailija
38/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko kysyä apteekista shampoota? Minulla päänahka kutiaa vääränlaisesta shampoosta. Jos koet pesun hankalaksi, mitä jos leikkauttaisit jonkin lyhyemmän mallin, vaikka kerrostettu polkka?

Vierailija
39/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa vaikka näitä nuoria miehenalkuja, joita kiinnostaa enemmän tietokoneet kuin mopot. Onko iho ja hiukset sitä mihin pyrit? 

Vierailija
40/47 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä aurinko ja tuuli puhdistaa hiukset, joten ei tarvitse pestä hiuksia kuin kerran viikossa. Talvella pipokautena, pesen 2 kertaa viikossa tai vähän harvemmin n. 4:n tai 5:n päivän välein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi