Kuinka " pitkälle" lapsettomuushoidoissa pääsee ilman, että miehen..
Tarvii tulla mukaan?
Meillä ei siis ole kysymys mistään " haluan mieheltäni salaa raskaaksi" -jutusta vaan siitä, että mulla on todettuja hormonaalisia ongelmia ja mies taas ei haluaisi tulla mihinkään hoitojuttuihin.
Siis saako clomit, terolutit yms mitä niitä nyt onkaan jo ennen miehen tutkimista?
Mulla ei siis ole kuukautisia lainkaan. Pco on arvojen perusteella mutta ei näy. Laihduttanut olen jo yli 25 kiloa ja olen nyt normaalipainon ylärajalla. Ikääkin jo 27 ja naimisissa.. (jos näistä tiedoist on jotain apua..) =)
Kommentit (14)
Olen siis harrastanut suojaamatonta seksiä ex-miehen kanssa 3,5v ja nykyisen kanssa pian 5v (+siinä välissä muutaman muun kanssa lyhyemmän ajan) ja lapsia ei ole kuulunut.
Ja kun mulla tosiaan on ihan huimia muutoksia hormoniarvoissa ja kiertoa ei ole (tai ei ainakaan tule ulos asti..) niin jotenkin olettaisin, että saisi ensin jonkun " potkua antavan" kuuriluontoisen jutun...
Ja kyllä, me halutaan niitä lapsia molemmat.
Saat lähetteen lapsettomuushoitoihin. Ensimmäiseksi niissä tutkitaan miehen sperma.
saat luultavasti lähetteen eteenpäin. Omalääkärit eivät kauheasti näistä asioista tiedä. Spermaanalyysi on yksi ensimmäisistä tutkimuksista ja hyvä niin. Olisi varmaan ikävää huomata vasta jälkikäteen popsineensa hormoneja turhaan jos miehen tavara ei olekaan kunnossa.
Minun mielestäni kuitenkin sinulla itselläsi on jo selkeä lapsettomuuden syy. Eli ei kiertoa lainkaan. Tosin ilman lapsi toiveitakin moista ongelmaa hoitavat ihan normaalit gynet.
Voisin vaikka vannoa että omalääkäri määrää sinulle lääkkeet kierron löytämiseksi ilman miehen tutkimistakin. Jos sitten saat sen kierron pyörimään ja sittenkään ei tärppää varmaankin koittaa se hetki kun lapsettomuus tutkimukset laitetaan täysillä pyörimään.
Onhan sekin herranjestas jo syy ettei naisella löydy kuukautisia (eikä näin ollen varmaan ovuloikaan)!!
Lääkäri kirjoitti miehelle lähetteen ja mies kävi labrassa antamassa spermanäytteen ja HIV-testissä. Kun ne oli normaalit niin miehen panokseksi riitti että kävi aina antamassa siittiöt kun niitä tarvittiin. Mitään muuta sen ei tarvinnut tehdä.
Eikä kyse ollut siitä ettei mies olisi halunnut lasta vaan siitä että meillä ei ole tapana roikkua toisen lääkärikäynneillä mukana henkisenä tukena vaan kävin mieluummin lääkärissä yksin. Tämä sopi klinikallekin vaikka toki kertoivat että heillä on tapana että mies on suunnittelukäynneillä mukana. Mikään pakko se ei tosiaankaan ollut.
ja teki ultran. Laittoi kyllä miehellekkin lähetteen spermakokeeseen, se olikin sitten ainoa mikä miehen piti hoitaa. Vika löytyi minusta ja se hoidettiin kuntoon ja tulin raskaaksi.
Terolutit kyllä. Meilläkin minussa on vika, mutta minä en halunnut mitään hormoneja syödä ennen kuin mies oli tutkittu: jos vikaa olisi ollut sielläkin, niin hukkaan olisi mennyt.
Clomeja jos saat jonkun gynen itsellesi määräämään, niin suosittelen seurantaultrissa käymistä: itselläni ne ohensivat limakalvoa niin paljon, ettei hienosti kasvavista munasoluista ollut mitään hyötyöä, kun eivät ikinä olisi voineet kiinnittyä niin ankeaan limakalvoon!
munatorvien aukiolotutkimusta!
Vierailija:
Olen siis harrastanut suojaamatonta seksiä ex-miehen kanssa 3,5v ja nykyisen kanssa pian 5v (+siinä välissä muutaman muun kanssa lyhyemmän ajan) ja lapsia ei ole kuulunut.
Tuolla suojaamattoman seksin määrällä olet voinut saada myös klamydian joka on oireettomanakin saattanut tukkia torvesi. Siihen ei hormonit auta,, vaan pahimmassa tapauksessa saat vain aikaan kohdunulkoisen raskauden!
Parisuhde ei suojaa sukupuolitaudeilta. Minulla oli kuukausien ajan klamydia, josta en tiennyt mitään ennen kuin nykyinen mieheni sai tartunnan minulta ja alkoi oireilla! Ja tartunta oli satavarmasti minulta, sillä vain mies kävi testeissä suhteen alussa, kun luovuimme kumin käytöstä...
verikokeissa sekä tutkimassa että hänen siittiönsä on elinkelpoisia. Mitä sitä turhaan sinua hoitamaan, jos miehen " toiminnasta" ei ole takuita?
Meillä ainakin ensikäynti oli pariskunnalle yhdessä ja myöhemmin tehtiin sperma-analyysi, vaikka vika oli kertaalleen minusta löydetty
voi olla klinikkakohtaisiakin eroja
mies on " helpoin" ja halvin ensin tutkia. Spermanäytteen kun saa tutkittua voidaan jo sitten sulkea se vaihtoehto pois, että miehessä on vikaa tai ei ole. Ja jos siittiöt ok, niin sitten voidaan keskittyä pääasiassa naisen hoitoon. Tärkeää on tsekata varjoainekuvauksella onko munajohtimet auki, selvittää kuukautisten tilanne (kerroit, että sulla ei niitä ole) jne...
Näin meillä aikoinaan. Mies ilman muuta alusta asti mukaan!!!!