Heikot hiukset vaikka mitä tekisi
Elintavat on korjattu jo vuosia sitten, ravinto monipuolista, ei tupakkaa, paljon liikuntaa. Mutta. Hiukset ohenee ja näyttää kuivilta, värikin on mitätön harmahtava. Monilla sairaillakin parempi tukka ja myös niillä jotka vähät välittää terveydestään tai ovat paljon vanhempia.
En keksi mikä on vialla.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kerron vinkit, mitä olen kuullut ja nähnyt omin silmin, mutta en ole kokeillut, aion kokeilla. Minulla on itsellä paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on ohut ja hento, pörrööntyy ja lässähtää helposti..
Eli mun työkaveri oikeesti kärsi hiustenlähdöstä, hän kokeili kaiken, kuulemma priorin auttoi. Näen hänellä hyvä tukka, ja ei ole mikään liioittelija tai selittelyjä. Sitten moni käyttää biotiinia. Aion ainakin alkaa itse käyttää biotiinia ravintolisänä.
Niin, hankkiiko ne "halvemmalla eläinkaupasta(tarkoitettu koiran turkille) jne ?
Mulla ainakin johtuu täysin geeneistä, kun lapsesta lähtien ollut erittäin ohutta vauvanhiusta samoin kuin isällänikin, mutta veljillä paksut hiukset ja ovat perineet taas äidiltäni, jolla suhkot paksut hiukset. Ei auta ruokavalio tai mitkään muutkaan konstit. Ainut tapa että edes jollain tavalla pystyy ilman peruukkia pitämään, on pitää hiukset superlyhyenä vaikka onkin tosi rumat, mutta kun ei voi kasvattaa näitä haiveroita yhtään pidemmäksi kun äärimmäisen ohuet. Jopa kampaajatkin ihmettelevät...
Geenit suurin syy. Liiallinen peseminen jos hiukset ovat kuivat. Jossain tapauksissa ruokavaliokin vaikuttaa.
Minulla auttoi pesuvälin pidennys koska hiukset rasvoittuivat hyvin hitaasti ja liika pesu haurastutti ja katkoi niitä.
Mene yhteen jonkun kaljun miehen kanssa. Olette samiksii.
Matala ferritiini aiheutti mulla samaa
Estrogeeni. Siksi naisilla on pehmeämmät ja kiiltävämmät hiukset kuin miehillä ja vaihdevuosissa naisten hiukset monesti ohentuvat ja muuttuvat karheammiksi.
Heikentääkö liika proteiini hiuksia?
Palasaippua, ei hoitoainetta, erityinen selvittelyharja, kasvipohjainen värjäys, ei vaalennusta, ei föönausta vaan pelkästään muotoiluaineilla, lisäravinteita ja hivenaineita.
Vierailija kirjoitti:
No ei pitäisi vaan päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Tätä ei moni tiedäkään eli hiusten katkeilu voi johtua keratiinikylläisyydestä ja siihen auttaa ensin syväpuhdistava shampoo ja sen jälkeen kunnon kuuri kosteuttavilla tuotteilla. Kun tasapaino on saavutettu, niin hyvä kierto keratiinia sisältävien sekä kosteuttavien tuotteiden välillä.
Jos taas puhut ruuan proteiinista, niin hyvä proteiinin saanti on tärkeää.
Mulla auttoi Priorin, mutta vasta tosi pitkän ajan jälkeen, varmaan pari vuotta olen syönyt päivittäin. Mutta nyt on selvästi paksummat hiukset, vaikka ikääkin jo 44 v. ja luulisin että tässä iässä olisivat enemmänkin ohenemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Tätä ei moni tiedäkään eli hiusten katkeilu voi johtua keratiinikylläisyydestä ja siihen auttaa ensin syväpuhdistava shampoo ja sen jälkeen kunnon kuuri kosteuttavilla tuotteilla. Kun tasapaino on saavutettu, niin hyvä kierto keratiinia sisältävien sekä kosteuttavien tuotteiden välillä.
Jos taas puhut ruuan proteiinista, niin hyvä proteiinin saanti on tärkeää.
Lisään vielä, että puhuin nyt nimenomaan hiusten katkeilusta eli en sellaisesta hiustenlähdöstä, jossa on hiustuppi mukana. Tämä kannattaa tarkistaa ensin.
Ravintolisäjodi voi auttaa, mutta pitää käyttää muutaman kuukausi ennen kuin vaikutus näkyy hiuksissa. Jodin puutoksen ja kilpirauhasen vajaatoiminnan vaikutukset hiuksiin:
Hiusten laadun muutos: Hiuksista tulee usein karheita, kuivia, hauraita ja ne takkuuntuvat helposti.
Hiustenlähtö ja oheneminen: Hiustuppien uusiutuminen häiriintyy, mikä voi johtaa hiusten ohenemiseen ja haurastumiseen.
Hitaampi kasvu: Hiusten kasvusykli hidastuu.
Muut oireet: Hiusten lisäksi iho voi muuttua kuivaksi ja hilseileväksi.
vaihtaisin heti tämän kurittoman kiharan suomalaiseen lasitukkaan