Miksi jollakin ihmisellä on ns helppo elämä?
Ei sairauksia, pystyy opiskelemaan, pystyy hankkimaan hyvän ammatin ja työn, pystyy hankkimaan hienon talon, autot, saa fiksut, terveet lapset. Miksi?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien elämä on lähtökohtaisesti helppoa. Jotkut tekevät elämästään vaikeaa olemalla typeriä. Päihteiden käyttö ja epäterveet elämäntavat nyt helpoimpina esimerkkeinä.
Kaikki voi oppia tietoa, jolla tienataan työelämässä. Ei ole äly rajoitteena ellei ole täysin kultakalan muisti.
Kirjoittaako joku oikeasti näin? Että ei ole väliä, minne maailmassa synnyt, millaisia ovat vanhempasi ja ympäristösi. Oletko varakas jo lapsena, kannustetaanko sinua vai viekö vanhempiesi huolet sinustakin voimat? Entä geneettiset ominaisuutesi? Herkkyys ja yrittelijäisyys?
Loppujen lopuksi kyse on sattumasta, vaikka helpolla päässeet aina haluavat miettiä asioita niin, että ovat itse ne ansainneet. Monet ovat jo lapsena niin lyötyjä, ettei heillä ole mitään saumaa pärjätä täällä, missä vahvatkin sairastuvat.
Elämässä tulee eteen kaikenlaisia yllätyksiä, joita ei osaa odottaa ja joille ei mitään voi. Elämä ei ole vain omien valintojen seuraus, vaan paljon muutakin. Toiset pääsee vähemmin yllätyksin, joitakin koetellaan rutkasti.
Ainoa kuka puhuu että on helppo elämä on nainen joka lokkeilee miehen rahoilla ja miehen vastuilla
He ovat Hannu Hanheja.
Olen koko elämäni ollut lapsesta tähän aikuisikään asti epäonninen. Kaikki mitä teen kaatuu, tai menee huonosti ennemmin tai myöhemmin. Välillä mietin ja jopa uskon, että olen kirottu tai onko minussa jokin paha aura joka karkottaa ihmiset vai miten yhdelle ihmiselle voi aina tapahtua kaikkea, eikä koskaan mitään hyvää. Ja kun jotain hyvää tapahtuu, kohtalo ottaa sen pois.
Kun yritän elää normaalia elämää ja tehdä asioita joita ne normaalit ihmiset tekevät, aina tapahtuu jotain ikävää ja pahaa, sellaista että sammutat sen tulipalon, kävelet hetken eteenpäin ja nurkan takana odottaakin jo seuraava tulipalo mikä pitää olla sammuttamassa, sammutat sen, kävelet ja taas uusi tulipalo edessä.
Ikäänkuin esimerkiksi rakentaisin nyt omakotitalon ja se olisi valmiina muutettavaksi, kunnes epäonni iskee ja tornado tulee ja koko rakentamani talo on tuhottu, mutta viereisen, sen Hannu Hanhen rakentama talo on pystyssä eikä käynyt naarmuakaan.
Olen kuitenkin elämäni aikana sen huomannut, että ihmiset joilla on oikeasti se Hannu Hanhen tuuri ollut koko elämän ajan, heille se on täysin absurdia, että joillakin ihmisillä voi olla niin huonot kortit elämässä eli heidän on todella vaikea asettua sen toisen ihmisen asemaan. Toki, jos olisin syntynyt hyvän onnen kanssa, varmasti itsekin olisin sanomassa muille ihmisille elämänohjeita ja viisauksia "elämähän on todella helppoa ja aina kaikki luistaa kuin rasvattu!"
Tuttavani on nero. Hänelle kaikki ihmiset joilla ei ole korkeimpaa tutkintoa ovat laiskoja ihmisiä. Hänelle lasten koulu vaikeudet lukihäiriö, oppimisvaikeudet tms. ovat vain höpö höpö puhetta ja turhia diagnooseja, joten kaikilla lapsilla on hyvä älykkyysosamäärä, mutta eivät käytä sitä hyväkseen. Hänen mielestään kaikilla lapsilla ja teineillä on samat lähtökohdat menestykseen ja jos ei ole hyvä koulumenestys tai tutkinnot ja ammatti niin olet itse halunnut sen laiskuudellasi.
Läheiseni meni ulkomailla naimisiin miehen kanssa joka oli varakkaasta perheestä. Muutaman kerran heidän luona lomalla käydessäni sain nähdä sitä "helppoa elämää" vierestä. Muutama asia minkä olen huomannut heissä on se, että rikas on röyhkeä, itsevarmuus on huipussaan, määräilevät, "minä haluan nyt, sen saan nyt" - asenne, itsekeskeisyys minä ja vain minä, heille ei ole koskaan sanottu ei, he eivät ymmärrä syy - seuraus, kun he tekevät jotain väärin, vanhemmat, sisarukset ja sukulaiset tukevat ja kannustavat kaikessa, he tietävät olevansa kauniita ja komeita, koska he ovat lapsesta asti olleet, jos jotain halutaan se saadaan heti.
Jos rikkaat kokevat, että heitä kohdellaan väärin, he antavat mielipiteensä kuulua kaikille ja vaativat parempaa kohtelua tai korjausta johonkin asiaan. Jos tuntematon kehtaa heidän lapsiansa nuhdella tehdessään vaikka jotain ilkivaltaa, vanhemmat hyökkäävät sanallisesti päälle ja uhkailevat oikeustoimilla.
Olen kalliissa ravintolassa todistanut tilannetta, missä läheiseni miehen sukulainen vaimoineen huusi tarjoilijalle, koska tämä unohti jotain, tarjoilija pidätteli itkua samalla lasten katsoessa vieressä. Lapset opetetaan siihen, että jos olet rikas, voit tehdä ja käyttäytyä miten tahansa, saat vaatia ja tehdä mitä tahansa. Jos joudut pulaan, perhe aina auttaa. Miehen sukulainen oli ajanut päin punaisia ja ylinopeutta, eikä voinut käsittää miksi muka ei saa ajaa niin jos on kiire, kun poliisi sanoi aja hiljempaa. Olin naiivi ja kysyin sakoista, kun kerran poliisi pysäytti, nainen katsoi minua hölmistyneenä kysyen, että mikä ihmeen sakko? Ja tässä vain muutama.
En ole halunnut vierailla enää heidän luonaan vaan menen muualle lomalle. Ei sitä enää jaksanut enää katsoa. Olen kuullut sanonnan rikas käyttäytyy kuin olisi maailman omistaja. Kyllä pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Läheiseni meni ulkomailla naimisiin miehen kanssa joka oli varakkaasta perheestä. Muutaman kerran heidän luona lomalla käydessäni sain nähdä sitä "helppoa elämää" vierestä. Muutama asia minkä olen huomannut heissä on se, että rikas on röyhkeä, itsevarmuus on huipussaan, määräilevät, "minä haluan nyt, sen saan nyt" - asenne, itsekeskeisyys minä ja vain minä, heille ei ole koskaan sanottu ei, he eivät ymmärrä syy - seuraus, kun he tekevät jotain väärin, vanhemmat, sisarukset ja sukulaiset tukevat ja kannustavat kaikessa, he tietävät olevansa kauniita ja komeita, koska he ovat lapsesta asti olleet, jos jotain halutaan se saadaan heti.
Jos rikkaat kokevat, että heitä kohdellaan väärin, he antavat mielipiteensä kuulua kaikille ja vaativat parempaa kohtelua tai korjausta johonkin asiaan. Jos tuntematon kehtaa heidän lapsiansa nuhdella tehdessään vaikka jotain ilkivaltaa, vanhemmat hyökkäävät sanallisesti päälle ja uh
Miksi et sanonut heille ihan suoraan asiaa? Vaikka lähtiessäsi??? Olisin kyllä itse sanonut
Vierailija kirjoitti:
He ovat Hannu Hanheja.
Olen koko elämäni ollut lapsesta tähän aikuisikään asti epäonninen. Kaikki mitä teen kaatuu, tai menee huonosti ennemmin tai myöhemmin. Välillä mietin ja jopa uskon, että olen kirottu tai onko minussa jokin paha aura joka karkottaa ihmiset vai miten yhdelle ihmiselle voi aina tapahtua kaikkea, eikä koskaan mitään hyvää. Ja kun jotain hyvää tapahtuu, kohtalo ottaa sen pois.
Kun yritän elää normaalia elämää ja tehdä asioita joita ne normaalit ihmiset tekevät, aina tapahtuu jotain ikävää ja pahaa, sellaista että sammutat sen tulipalon, kävelet hetken eteenpäin ja nurkan takana odottaakin jo seuraava tulipalo mikä pitää olla sammuttamassa, sammutat sen, kävelet ja taas uusi tulipalo edessä.
Ikäänkuin esimerkiksi rakentaisin nyt omakotitalon ja se olisi valmiina muutettavaksi, kunnes epäonni iskee ja tornado tulee ja koko rakentamani talo on tuhottu, mutta viereisen, sen Hannu Hanhen raken
Jonkin verran elämässä vaikuttaa sattumakin, mutta ei sentään ihan kaikkea voi sillä selittää. Useimmiten jotain jää kertomatta niillä jotka syyttävät muita hannu hanhiksi. (Niin todellakin syyttävät.)
Osa ihmisistä on vain psyykkisesti niin hauraita, että ajautuvat tekemään huonoja valintoja. Elämä repii väärään suuntaan, vaikkei itse haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien elämä on lähtökohtaisesti helppoa. Jotkut tekevät elämästään vaikeaa olemalla typeriä. Päihteiden käyttö ja epäterveet elämäntavat nyt helpoimpina esimerkkeinä.
Kaikki voi oppia tietoa, jolla tienataan työelämässä. Ei ole äly rajoitteena ellei ole täysin kultakalan muisti.
Kirjoittaako joku oikeasti näin? Että ei ole väliä, minne maailmassa synnyt, millaisia ovat vanhempasi ja ympäristösi. Oletko varakas jo lapsena, kannustetaanko sinua vai viekö vanhempiesi huolet sinustakin voimat? Entä geneettiset ominaisuutesi? Herkkyys ja yrittelijäisyys?
Loppujen lopuksi kyse on sattumasta, vaikka helpolla päässeet aina haluavat miettiä asioita niin, että ovat itse ne ansainneet. Monet ovat jo lapsena niin lyötyjä, ettei heillä ole mitään saumaa pärjätä täällä, missä vahvatkin sairastuvat.
Mä näkisin että parhaat auttajat elämässä käyvät todella syvissä vesissä vain nostaakseen muut sieltä mukanaan. Eri asia haluatko itse ottaa sitä ratkaisevaa askelta terveeseen ja parempaan elämään.
Nämä joilla on näennäisen 'helppo elämä' peittelevät vain jollain tavoin oikeita vaikeuksiaan koska aivan kaikilla on omat ongelmansa, näyttävät he sitä tai eivät. Jotkut ovat vain taitavampia peittämään ne, silti nukkumaan mennessä saattavat itkeä yksinäisyyttään ystävien tai tyhjältä tuntuvan menestyksen keskellä eivätkä ehkä osaa toimia kuin muita alistaen ja peläten tai vihalla.
Vierailija kirjoitti:
He ovat Hannu Hanheja.
Ikäänkuin esimerkiksi rakentaisin nyt omakotitalon ja se olisi valmiina muutettavaksi, kunnes epäonni iskee ja tornado tulee ja koko rakentamani talo on tuhottu, mutta viereisen, sen Hannu Hanhen raken
Toisin kuin kuvittelet, ihan kaikilla, siis oikeasti kaikilla, on elämässä vastoinkäymisiä. Toki ihmisillä on erilaisia lähtökohtia elämään ja lapsuuden koti määrittää tietenkin paljon. Mutta ei kukaan ole täällä sellainen Hannu Hanhi, joka onnistuu aina. Toiset suhtautuu vastoinkäymisiin vähemmän dramaattisesti ja ehkä heillä on myös enemmän voimavaroja kohdata vastoinkäymisiä. Mutta ihan turha luulla, etteikö "onnekkailla" ihmisilläkin olisi vaikeita elämäntilanteita.
Olin eron jälkeen erittäin tiukilla, tein vaikka mitä extratyötä, jotta sain maksettua laskut. Laihduin siksi, kun ei ollut rahaa ostaa ruokaa. Mm olin n 10 v aikaisemmin saanut yhdeltä mummolta palkkana siitä, että vein hänen koiraansa ulos ikivanhoja ( käyttömättömiä ) siteita, sellaisia paksuja. En ostanut oikein mitään ja näitäkin käytin vuosia, kunnes ne loppui, säästäkseni rahaa. Vuokrasin toisen lapsen huonetta vuosia, saadakseni rahaa, kun lapsi oli isällään.
Yhtenä päivänä laina loppui, lapset muuttivat pois minun luotani ja ostinkin toisen asunnon, kerrostalosta, johon tehtiin täysremontti ja nyt se on vuokralla.
Työkaverit, jotka vuosia näki tiukan tilanteeni, luult kuvittelevat näin on edelleenkin.
2 läheiseltä työkaverilta saan jatkuvasti lahjoituksia kirppistavaroina ja toimitan ne kirppikselle. Loppusyksyn aikana on moni muu työkaveri tuonut myös ja itse asiassa sain kotiinkannon siellä oleville. Kävin kaikki läpi, pakkasin, huolsin jne ja ne, plus tavasto, niistä tuli yht 80 banaanilaatikollista.
Vietiin ne eilen itsepalvelukirppikselle. Ei niistä paljoa rahaa tule, mutta tulee jotain. Asun miesystävän asunnossa, vettä näkyy ikkunasta, vuokratuloja tulee joka kk 4 numeroinen summa, eli minulla ei ole mitään hätää. Mutta itseäni välillä mietityttää luuleko ihmiset minulla olisi rahapula oikeasti
Monen helpolta näyttävä elämä on kiiltokuvaa ja kulissia.
Nainen tienasi yhdessä vuodessa 43 milj USD, OnlyFans taiteilijana
Poikkeuksellisen ruma tatuoitu nainen, mutta on kasvoiltaan OK. Uskmatonta! Hannah Pearl Davis aktivoitui kommentoimaan hauskasti:
otsikolla "Hänestä tulee OnlyFansin ensimmäinen miljardööri"Sophie Rain, kuvia: https://yandex.com/images/search?from=tabbar&text=sophie%20rain%20nude
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään ole helppo elämä, jokainen kohtaa ongelmia. Ihan turhaan kadehtia, sen sijaan voisi kesikittyä olemaan kiitollinen siitä mikä itsellä on hyvin. Ja tehdä jotain oman elämänsä parantamiseksi, jos parempaa haluaa.
Voi odottaa tietysti nokka ammollaan, mitä omaan elämään tippuu tai edes nauttia siitä mitä on. Varsinkin meillä on ihan mahdollistettu mitään tekemättömyys ja silti riittää ruokaa ja on paikka, missä asua. Jos ei nyt ole esim. ihan huumeisiin viimeisetkin senttinsä käyttämään.
Lässyn lässyn. Siellä joku hyväosainen taas sönköttää. Jokainen kohtaa ongelmia joo, mutta ongelmat on erilaisia. Jollekin se ongelma on kynnen lohkeaminen omakotilinnassa, toiselle se on tuskallinen kuolema pakkasessa jossain sillan alla.
Ei hyväosaiset tai vaikkapa rikkaat ihmiset, koskaan ymmärrä miten etuoikeutettua elämää elävät. Jos he menettävät jotain, he kokevat, että se täytyy saada takaisin, koska se kuuluu heille.
Siksi ne hyväosaiset aina loukkaantuvat ja selittävät "kaikilla samat lähtökohdat, kaikilla samat mahdollisuudet, kaikilla mahdollisuus kouluttautua vaikka astronautiksi jos haluaa, ihan itse olen ansainnut ja mahdollistanut kaiken itselleni... no ainakin puolet siitä".
Ja entä rikkaiden sairastuminen? Ei siinä mitään muutosta tapahdu, jos rikas sairastuu vakavasti, koska rikkailla on se etu, että heidän on mahdollista saada parasta mahdollista saatavilla olevaa hoitoa mihin tahansa sairauteen ja jopa matkustaa ulkomaille asti hoitoa saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollasia kirjottelee ihmiset, jotka ryssittyään elämänsä alkavat ajatella, että muilla vaan on ollut helppoa.
Minulla on jotakuinkin nuo mitä listasit. Ei ole tullut helpolla, on ollut isojakin vastoinkäymisiä. Ehkä vain olen käsitellyt asiani hyvin ja tehnyt fiksuja valintoja.
Mulla on myös mennyt todella huonosti. Mutta onneksi tein fiksuja valintoja ja nimenomaan silloin kun meni huonosti, nimittäin silloin juuri tulee helposti tartuttua lyhimpään tikkuun. Ja sitten päätyy esimerkiksi huonoon porukkaan ja vääränlaisten ihmisten kanssa parisuhteisiin, mikä saattaa nielaista kaiken mahdollisuuden parantua.
Minä olin vain yksin. Elin fiksusti, kävin töissä. Kauan siinä meni, mutta sain elämäni kuntoon. Paranin masennuksesta, laihdutin kymmeniä kiloja, nyt elän taas terveellisesti ja on työt pysyneet ja sain juuri kämppäni maksettua.
Ei tämä kaikki helpolla tullut, olen ihan yksin ollut koko ajan ja puskenut eteenpäin hammasta purren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sillä on paljonkin vaikutusta elämäämme millaisen elämän vanhemmat syntyvälle lapselleen järjestävät. Ihmisten lasten hankintaan ei juurikaan puututa ja tuskin äitiysneuvollassakaan edes kysytään vaikka ehkä pitäisi kysyä mitä sinulla/teillä on tälle syntyvälle lapselle antaa ja onko oma elämänne kunnossa; pelkällä rakkaudella lapsetkaan elä eivätkä pärjää pariin kymmeneen vuoteen etupäässä itse itsestään huolehtimalla.
Minusta tällä on todella suuri merkitys vielä ihan aikuisuudessa. Parhaiten menestyvät ne, joilla on lapsuudesta lähtien ollut hyvä itseluottamus, ja joita on rakastettu, tuettu ja kannustettu. Minua ei ole, ja se näkyy elämässäni ihan kaikessa.
Samoin. Ei se psyyke hajalle tyhjästä mennyt, se tuhottiin minulta jo lapsena.
ihan omistavalinnoista johtuvaa ovat käyttäneet aikansa muuhun kuin kateelliseen katkeruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos rikkaat kokevat, että heitä kohdellaan väärin, he antavat mielipiteensä kuulua kaikille ja vaativat parempaa kohtelua tai korjausta johonkin asiaan. Jos tuntematon kehtaa heidän lapsiansa nuhdella tehdessään vaikka jotain ilkivaltaa, vanhemmat hyökkäävät sanallisesti päälle ja uh
Youtubessa oli video poliisien kamerasta kuvattu tilanne, missä nuori aikuinen ajoi päin punaista ylinopeudella ja joutui poliisin pysäyttämäksi. Ei suostunut tulemaan pois auton luota, koska ei ymmärtänyt mikä tässä nyt oli vialla. Käveli takaisin autoonsa istumaan ja poliisi sieltä kävi hakemassa ja siitä alkoi nuoren naisen hysteerinen huuto ja itku mitä muka hän teki väärin. Videolla näkyi, että hänelle selitettiin ne lukuisat syyt miksi hän on pidätetty ja miksi hänet viedään asemalle ja nuori hoki "mutta miksi? En ole tehnyt mitään? Mitä minä muka tein? Mutta miksi?"
Tytön isä sitten tuli paikalle, ja tyttö luuli että pääsee kotiin, eikä edelleenkään isän selityksen jälkeen ymmärtänyt mitä teki ja miksi isä ei vie häntä kotiin. Isä sitten maksoi sen takuun ja tyttö pääsi vapaaksi, mutta videossa ne kommentit oli sellaisia "ihminen joka ei ole koskaan kuullut sanaa ei tai ottanut vastuuta teoistaan". Ja jos muistelen oikein tuo nuori nainen oli 20-25 vuotias.
Ihanteelliset lähtökohdat elämään. Vankien lapsista tulee vankeja ja rikkaiden lapsista tulee rikkaita.