Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jollakin ihmisellä on ns helppo elämä?

Vierailija
05.12.2024 |

Ei sairauksia, pystyy opiskelemaan,  pystyy hankkimaan hyvän ammatin ja työn, pystyy hankkimaan hienon talon, autot, saa fiksut, terveet lapset. Miksi?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien elämä on lähtökohtaisesti helppoa. Jotkut tekevät elämästään vaikeaa olemalla typeriä. Päihteiden käyttö ja epäterveet elämäntavat nyt helpoimpina esimerkkeinä.

Kaikki voi oppia tietoa, jolla tienataan työelämässä. Ei ole äly rajoitteena ellei ole täysin kultakalan muisti.

Vierailija
2/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellämme helpon elämän eri tavoilla. Mielestäni sisarukset esimerkiksi eivät tarkoita vaikeampaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miellämme helpon elämän eri tavoilla. Mielestäni sisarukset esimerkiksi eivät tarkoita vaikeampaa elämää.

Siinä lukikin sairauksia. No, eivät nekään aina tarkoita vaikeampaa elämää.

Vierailija
4/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien elämä on lähtökohtaisesti helppoa. Jotkut tekevät elämästään vaikeaa olemalla typeriä. Päihteiden käyttö ja epäterveet elämäntavat nyt helpoimpina esimerkkeinä.

Kaikki voi oppia tietoa, jolla tienataan työelämässä. Ei ole äly rajoitteena ellei ole täysin kultakalan muisti.

No tässä on esimerkki helpon elämän aiheuttamasta kapeasta elämänkatsomuksesta. Haluatko olla tällainen vai oppia elämästä jotain`?

Vierailija
5/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulusi kunnolla ja hanki kunnon ammatti. Hoida hommasi. Pysy poissa kamaporukoista. Tule toimeen muiden kanssa. Tuloksena on hyvä elämä.

Vierailija
6/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä toisten elämästä tiedät? Ei kaikki näy ulospäin. Mulle koulu oli aina helppoa ja opiskelin helposti maisteriksi. Sain helposti oman alan hyvin palkatun työn. Löysin hyvän puolison ja sain terveen älykkään lapsen. Näytän hyvältä ikäisekseni ja rahaa on.

Mutta. Mulla on krooninen kipu ja sairaus, johon ei ole hoitoa. Menetin äitini varhain. Olen kärsinyt masennuksesta ja työuupumuksesta useamman kerran. Meinasin kuolla synnytykseen ja sain trauman. 

Mistään näistä ei naapurit tiedä.

Vierailija
7/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu siitä miten asiat kokee.

Toinen masentuu vakavasti kun kynsi katkeaa tai instaan ei tule tarpeeksi tykkäyksiä, toinen nousee maasta kerta toisensa jälkeen vaikka olisi miten vaikeaa.

Aloittaa joka aamu uudelleen vaikka veren maku suussa. Jos joku asia ei toimi, suuntaa muutetaan ja kokeillaan jotain muuta.

Tosin noin täydellisiä kuin listaamasi ei taida olla ketään, täydellistä elämää ei ole olemassakaan!! 

Minullakin on upeat työssäkäyvät lapset, kauniit lastenlapset, kaunis talo ja auto pihalla mutta mikään ei ole tullut ilmaiseksi. On sairautta, menetyksiä (taloudellisia ja henkilö-), paljon vaikeuksia mutta silti nyt 60+v voin todeta että olen selvinnyt ja nauttinutkin matkan varrella

Asrnnekysymys

Vierailija
8/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen pystyy kasvamaan ja kehittymään normaalisti, käy peruskoulun ja opiskelee eteenpäin. Emme aina voi itse ihan vaikuttaa kaikkeen joten opiskelupaikan, työpaikan tai kumppanin ja lasten saaminen ei ole vain itsestämme kiinni. Haasteita kohtaa varmasti jokainen mutta omakin asenne ratkaisee hyvin paljon sitä kuinka kokee elämänsä kulkevan. Rahan määrä ei kerro onnesta eikä onnellisuudesta vaikka varsinkin nykyisin rahalle on tarvetta kun eläminen on kallista. Omalla asenteella pärjää pitkälle vaikka se elämä ei olisikaan siunannut meille kaikkea. Myöskään kumppani tai lapset esimerkiksi eivät kuulu ihan kaikkien elämään muutenkaan, kaikki eivät halua niitäkään välttämättä ollenkaan.

Vierailija
9/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat myyneet sielunsa saatanalle. Elämä on tarkoitettu kärsittäväksi, ei nautittavaksi.

Jaak. 4:4

Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.

Vierailija
10/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä koulutuskaan takaa menestystä työelämässä eikä edes työpaikkaa. Kultalusikka suussa syntynyt opiskelukaverini pääsi heti valmistuttuaan (äitinsä suhteilla) vakituiseen ja koulutusta vastaavaan työpaikkaan. Itse en ole vieläkään onnistunut pääsemään muuhun kuin määräaikaiseen lattian lakaisuun.

Vierailija
11/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollasia kirjottelee ihmiset, jotka ryssittyään elämänsä alkavat ajatella, että muilla vaan on ollut helppoa.

Minulla on jotakuinkin nuo mitä listasit. Ei ole tullut helpolla, on ollut isojakin vastoinkäymisiä. Ehkä vain olen käsitellyt asiani hyvin ja tehnyt fiksuja valintoja.

Vierailija
12/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tressaa turhasta elämä on helppoa.

Moni tekee tahallaan omasta elämästään hankalaa.

13/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noista vain ei sairauksia ja hyvä työ (eikä sitäkään aina), ja silti koen, että mun elämä on aika helppoa 😃

Vierailija
14/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille tulee jaossa väkisinkin huonot kortit. Se tuntuu epäreilulta, mutta sille ei yksilö eikä yhteiskunta voi oikein mitään. Se, mihin pitäisi puuttua, on se, että vaikeudet eivät kasaantuisi. Tiedättehän: yhtä vaikeutta seuraa toinen, ja juurisyy saattaa johtaa muihin ikäviin jälkiseuraamuksiin, ja lopulta murtaa yksilön jaksamisen.

Vierailija
15/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on helpompi elämä kuin toisilla. Ei sille minkään mahda. 

Vierailija
16/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sillä on paljonkin vaikutusta elämäämme millaisen elämän vanhemmat syntyvälle lapselleen järjestävät. Ihmisten lasten hankintaan ei juurikaan puututa ja tuskin äitiysneuvollassakaan edes kysytään vaikka ehkä pitäisi kysyä mitä sinulla/teillä on tälle syntyvälle lapselle antaa ja onko oma elämänne kunnossa; pelkällä rakkaudella lapsetkaan elä eivätkä pärjää pariin kymmeneen vuoteen etupäässä itse itsestään huolehtimalla.

Vierailija
17/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helppo" elämä on seurausta järkevistä valinnoista ja kovasta työnteosta. 

Kyllähän se niin on, että tekemällä typeriä valintoja voittaa typeriä palkintoja.

Vierailija
18/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan tutkittu juttu, että suurin osa asioista ei ole ihmisen omaa ansiota. Ihmisen menestymiseen vaikuttaa mm. seuraavat asiat:

-lapsuus, millainen se on, eli miten vanhemmat suhtautuvat lapseen ja kuinka he pystyvät kasvattamaan tätä lempeällä tavalla hyvään aikuisuuteen ja välittämään tälle hyvän elämään kuuluvia arvoja. Esim. arvostetaan ahkeruutta ja koulutusta.

-ihmisen omat ominaisuudet kuten älykkyys eri osa-alueilla (tärkeimmät varmaankin sosiaalinen älykkyys ja matemaattinen älykkyys), keskittymiskyky, itsensäjohtamiskyky, kyky palautua, kyky priorisoida asioita, kyky ajatella kausaalisesti, ulkonäkö (ikävä kyllä ulkonäkö vaikuttaa paljon esim. työllistymiseen ja puolison löytymiseen, tosin ulkonäkö on puoleksi seurausta ihmisen omasta toiminnasta esim. ruokavalio, liikkuminen, päihteet jne.)

-yleinen maailmantilanne (jonain ajanhetkenä tietyn alan ihmiset työllistyvät hyvin, toisena hetkenä huonosti)

-onni. Tätä ei usein tule ajatelleeksi. Aika moni asia riippuu ihan onnestakin. Satut törmäämään menestyneen perheen lapseen, seurustelet ja menet tämän kanssa naimisiin. Lopulta työskentelet ko. perheen menestyksekkäässä perheyrityksessä ja päädyt tämän yrityksen toimitusjohtajaksi.

Eniten ihmisen menestymiseen vaikuttaa varmaankin lapsuustaustan lisäksi hyvät elämäntavat (voit hyvin ja jaksat panostaa elämässäsi voimia vieviin mutta samalla eteenpäin vieviin asioihin, kuten opiskelu korkealle, työskentely urakehityksen hyväksi), saatu ja hankittu ulkonäkö (pitkä, mutta tavallisen näköinen mies harrastaa paljon liikuntaa ja panostaa vaatteisiin = hyvännäköinen mies) sekä sosiaalinen lahjakkuus (monet ovet aukeavat maailmassa sillä, että saat toisen ihmisen tuntemaan olonsa hyväksi ja osaat kommunikoida eri tilanteissa oikealla tavalla). Jos nämä asiat ovat kunnossa, et tarvitse paljoa esim. matemaattista älykkyyttä päästäksesi etenemään esim. työelämässä. Työelämässä menestymisen kautta tulee sitten nämä kalliimmat talot ja autot. Ne tosin ei kyllä onnea lisää kuin tiettyyn rajaan asti. Voit olla aika onneton, vaikka kuinka asuisit miljoonan talossa ja ajaisit 100ke:n autolla.

Terv. N46

Vierailija
19/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- älä sorru lukitsemaan kohtaloasi masentaviin itseanalyyseihin 'nepsyistä' ym. median suoltamasta paskasta

- älä sorru lukitsemaan kohtaloasi muiden anaylyyseihin sinusta, joiden tarkoitus on lähinnä lannistaa. Näistä pitää vain sisuuntua lisää ja näyttää epäilijöille kumpi viimeisenä syö nöyrän pillerin.

- ole pitkäjänteinen ja kärsivällinen itsesi kehittämisessä. Elämä ei mene kuin elokuvissa.

Ja kyllä, tuurillakin on osuutensa, kuten sairaudet, tapaturmat, siinä mistä ovesta käyt sisään työhaastattelussa jne. muutenkin.

Näillä olen pärjännyt omasta mielestäni kohtalaisesti elämässä 60 vuotta.

Vierailija
20/88 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi lapsi. On vakituinen työpaikka. Löytyy katumaasturia ja isohko omakotitalo. Kaksi koiraa ja iso piha. Kiitollinen olen näistä kaikista asioista.

Mutta yksi lapsistani ei ole terve. Kova menettämisen pelko ollut, kun hän oli pieni. Nykyään rauhallisempi tilanne. Työpaikkani ei ole se unelmien duuni, mutta siitä saa ihan hyvin rahaa. Tehostus tosin johti siihen, että sairastuin työuupumukseen, josta yritetään hiljalleen päästä yli. En tee täysiä tunteja tällä hetkellä.

Vaikka siis ulospäin näyttäisi täydelliseltä, niin ei se todellakaan sitä ole. Eikä ole aina ollut helppoa, mutta eteenpäin on silti mentävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän