Minä 46v ja mies 34v haluaisi lapsia
Kävin gynellä ja olihan siellä paljon munasoluja vielä. Gyne vaan sano ettei hyvänlaatusia. En kyllä tiedä mitä tekis. Mulla 1 lapsi joka jo aikuinen. En kyllä jaksais enää jos tulis vammainen lapsi Mitä sinä tekisit?
Kommentit (109)
En tekisi enää lapsia. Kun lapsesi on 20 v. Niin sinä olet 67-68 v. ja siinä iässä ollaan oltu jo kauan isoäitejä - yleensä. Et enää jaksaisi leikkiä lapsenlapsen kanssa tai hoitaa, jos niitä tulisi.
Tässä asiassa on syytä olla itsekäs.
Nyt olisi aika kertoa oikea ikäsi tuolle vähintäännin debiilille ukollez joka ei ole sitä itse huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan, mies hommatkoon nuoren naisen synnyttämään.
Kiinnostava ajatus. Onko ideoita, miten tuo käytännössä toteutetaan?
Entäs, jos joku luovuttaisi munasolunsa ja se hedelmöitettäisiin sillä sinun nuoren orhisi siittiöillä ja alkio siirrettäisiin kohtuusi kasvamaan?
Vielä vähemmän kannatettava ajatus/ehdotus.
Itseäni kiinnostaa mistä gyne päätteli munasolujen laadun..ei sitä huonokuntoisuutta oikeen mistään näe päälle päin. Itse olen 45 ja ehdin täyttää 46 kun vauva syntyy. Testien mukaan terve, mutta mistäpä tuota ikinä elämästä tietääLuomuna alkuun saatu
Ajattele ap, jos hetikin tulisit raskaaksi ja saisit lapsen, olisit 47-vuotias.
Olisit 60 kun lapsesi olisi 13, murrosikäinen. Jaksamista siihen.
Sen nuoren miehesi olisi ehkä mukavampi perustaa perheensä jonkun nuoremman kanssa. Joka ei joutuisi miettimään asiaa noista sinun näkökulmistasi.
Mutta sinun elämäsi. Jos gynekologikin "sallii", niin onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen nuoren miehesi olisi ehkä mukavampi perustaa perheensä jonkun nuoremman kanssa. Joka ei joutuisi miettimään asiaa noista sinun näkökulmistasi.
Jatkan: En huomannut tuota laatumainintaa.
Mieti todellakin sitä, mitä se tarkoittaisi käytännössä erilaisten riskien suhteen.
Mieti jaksaisitko esim. yksinhuoltajana jos sun nuorempi mies päättää lähteä lätkimään? Tee lapsi jos aidosti sitä itse haluat. Onko hyvät tukiverkot? Itse olen huomannut, että jaksaminen on ihan eri levelillä 30, 40 ja 50 v. Itse sain lapset 30 v. Silloin oli vielä energiaa touhuta ja valvoa.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi enää lapsia. Kun lapsesi on 20 v. Niin sinä olet 67-68 v. ja siinä iässä ollaan oltu jo kauan isoäitejä - yleensä. Et enää jaksaisi leikkiä lapsenlapsen kanssa tai hoitaa, jos niitä tulisi.
Minun lapseni on nyt 18v ja äitini 68v. Sain lapsen kun olin 20v, eli ikätovereiheni nähden varsin nuorena. Monella itseni ikäisellä on esikoinen vasta tulossa tai on useampi alle kouluikäinen lapsi. Matikkasi ei aivan päde koska näiden ikätovereideni vanhemmat ovat oman äitini ikäisiä ja he jaksavat nimenomaan hyvin hoitaa näitä pieniä ja ovat innoissaan mukana isovanhempina. Myös oma äitini hoitaa todella mielellään nuorempia lapsenlapsiaan. Joko sinä olet liian nuori tajuamaan näitä asioita, elät elämää jossa isovanhemmat ovat etäisiä/väsyneitä tai itse olet huonokuntoinen seitsemänkymppinen kun ehdoton kokemuksesi on tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei sun iässä enää kannata tohon hommaan lähteä, riskit on yksinkertaisesti ihan liian suuret. Erotkaa, ja mies etsii sitten itselleen oman ikäisensä naisen, jonka kanssa perustaa perhe.
Ehkä etenkin tuoreen seurustelun kohdalla noin voisi miettiä, mutta jos kyseessä on vakiintunut puoliso, en heivaisi lähtökohtaisesti ihmissuhdetta tämän takia.
Eikös Antti Lindmanin puoliso ollut vielä vanhempi synnyttäessään Antille perillisen?
Oli 54v. Luovutetulla munasolulla.
Kyllä se gynekologi tarkoitti nimenomaan että Ap,n munasolut ovat vanhentuneet, eivätkä enää hedelmöity.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se gynekologi tarkoitti nimenomaan että Ap,n munasolut ovat vanhentuneet, eivätkä enää hedelmöity.
No tuon tajuamiseen ei tarvita gynekologia. Eikä hänkään ilman tarkempia testejä voi ennustaa, mikä on niiden kunto.
Mutta sen tietää jokainen peruskoulun käynyt, että ap:n munasolut ovat peräisin hänen omalta sikiökaudeltaan eli lähes viisikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellainen vain hommataan? Jos puolisokin löytyy jo...
Eikös Temusta löydy melkein mitä vaan...? Lisäksi viallisen tai väärän kokoisen voi palauttaa...väittävät.
Vierailija kirjoitti:
-Tuokin on hyvä seikka funtsia!
Kyllä iltatähdistä aina näkee, ettei ollu enää mitään jäljellä geenipoolissa. Aina ovat jotenkin sairata jos ei nyt vammaisia. Ei ole kivasti tehty, ajattele lasta ja hänen elämäänsä.
Aika itsekästä mieheltä jos haluaa lapsen vaikka nainen ei jaksaisi ja ottaa vielä aika ison riskin että lapsi voi olla vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, ei 60 ole mitenkään vanha, ompahan jo elämän kokemusta ja näkemystä, jos ittestä sille tuntuu ap, niin anna palaa vaan, sitä paitti; erotiikka on iloinen asia, siksi minua naurattaa...T; kakara 61 v.("papparainen".)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, aika vastuutonta lisääntyä noin vanhana.
Ap ei ole vanha.
Naisen hedelmällinen ikä on rajoittunut. Kyllä 46v on vanha tulemaan raskaaksi omillla munasoluilla. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni on nyt 18v ja äitini 68v. Sain lapsen kun olin 20v, eli ikätovereiheni nähden varsin nuorena. Monella itseni ikäisellä on esikoinen vasta tulossa tai on useampi alle kouluikäinen lapsi. Matikkasi ei aivan päde koska näiden ikätovereideni vanhemmat ovat oman äitini ikäisiä ja he jaksavat nimenomaan hyvin hoitaa näitä pieniä ja ovat innoissaan mukana isovanhempina. Myös oma äitini hoitaa todella mielellään nuorempia lapsenlapsiaan. Joko sinä olet liian nuori tajuamaan näitä asioita, elät elämää jossa isovanhemmat ovat etäisiä/väsyneitä tai itse olet huonokuntoinen seitsemänkymppinen kun eh
Paitsi, että jos se AP:n lapsi saakin oman lapsensa vaikka kolmikymppisenä, AP on sitten jo 78 v ensimmäisen lapsenlapsensa syntyessä, saati jos lapsenhankinta venyy pidemmälle kuin kolmeen kymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni on nyt 18v ja äitini 68v. Sain lapsen kun olin 20v, eli ikätovereiheni nähden varsin nuorena. Monella itseni ikäisellä on esikoinen vasta tulossa tai on useampi alle kouluikäinen lapsi. Matikkasi ei aivan päde koska näiden ikätovereideni vanhemmat ovat oman äitini ikäisiä ja he jaksavat nimenomaan hyvin hoitaa näitä pieniä ja ovat innoissaan mukana isovanhempina. Myös oma äitini hoitaa todella mielellään nuorempia lapsenlapsiaan. Joko sinä olet liian nuori tajuamaan näitä asioita, elät elämää jossa isovanhemmat ovat etäisiä/väsyneitä tai itse olet huonokuntoinen seitsemänkymppinen kun eh
Olet väärässä. Itse sain esikoiseni 19 v js toisen lapsen 22 v. Vanhin lapsenlapseni on nyt 22 v. muut nuorempia. Olen hoitanut kaikkia lastelapsiani kutakin vuorollaan ja ihan mielelläni, kun en ollut silloin mikään ikäloppu.
Nyt olen hyväkuntoinen 70+, mutta en enää haluaisi hoitaa pikkuvauvoja, koska haluan omaakin aikaa.
Kohta on luultavasti jo lapsenlapsenlapsikin, mutta hänellä on minua n. 20 vuotta nuoremmat isovanhemmat.
Ihan mahdollista on (yksityisen kautta hedelmöityshoitoihin). Ei toki varmuutta onnistumisesta. Mutta jos oikeesti mietit jaksamista niin mieti vielä uudestaan. Eihän sille välttämättä kehitysvammaa tule mutta voi tulla muuta, lievempää erityisyyttä. Sekin voi olla hyvin raskasta.