Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni päätyi pitkän ryyppyputken jälkeen

Vierailija
04.12.2024 |

Osastolle ja on nyt ollut siellä jo 6 vuorokautta. Haluaisi kotiin, mutta lääkäri ei päästä. Yritin kysyä syytä, mutta isäni höpöttää omiaan ja lääkäri ei luovuta tietoja. Viiraakohan isälläni päässä? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delirium. Ei sellaista voi vapaaksi päästää.

Vierailija
2/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt viikkoa kestä. On hänellä ennenkin niitä ollut. Mennyt parissa päivässä ohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se nyt viikkoa kestä. On hänellä ennenkin niitä ollut. Mennyt parissa päivässä ohi.

Nyt ei selkeästi mennyt. 

Vierailija
4/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä tajusitko tätä, mutta nämä asiat tuppaavat vain pahentumaan mitä pidempään ryyppää. Ei se ole mitään mehua. Isäs juo itseään hautaan.

Vierailija
5/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti kun aivosoluja liukenee niin saattaa höpöttää loppuikänsä. M39

Vierailija
6/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sisätutkimuksia odotetaan ja vastauksia kokeista. Parempi olla sairaalassa, ettei retkahda.  Vaarallista on ollut kun joutunut sairaalaan. Ehdottomasti mentävä vieroitukseen alkoholista.

Vierailija
7/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiedän kyllä, että ei hän enää kauan elä. Ihmettelen vain, että miksi pitävät näin kauan osastolla, jos hän itse vakuuttaa hoitajille olevansa jo kunnossa. Onkohan hänellä jotain sellaista, ettei pääse enää kotiin vaan suoraan hoitolaitokseen. Tämä on jo kolmas delirium, jossa näkee ja kuulee harhoja 

Vierailija
8/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän kyllä, että ei hän enää kauan elä. Ihmettelen vain, että miksi pitävät näin kauan osastolla, jos hän itse vakuuttaa hoitajille olevansa jo kunnossa. Onkohan hänellä jotain sellaista, ettei pääse enää kotiin vaan suoraan hoitolaitokseen. Tämä on jo kolmas delirium, jossa näkee ja kuulee harhoja 

Mitä useammin hoitoon joutuu sitä vähemmän potilasta uskotaan. Ne antaa lääkkeitä ja seuraa ympäri vuorokauden. Itse olin pahimmillaan 3kk. M39 nyt ole töissä ja kaikki kunnossa.

Vierailija
9/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wernicken-Korsakoff oireyhtymä. Googlaa ja varaudu edunvalvojaksi.

Vierailija
10/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hoitolaitokseen? Ai johonkin saattohoitoon? Mihinkään alkoholistiparantolaan ei ketään viedä tahdonvastaisesti.

Vierailija
11/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain, että pitävät osastolla, eivätkä päästä kotiin. Ulkopuolella saattaisi olla vaaraksi itselleen ja muille. Harhat, ryyppy ja univelka kunnolla poikki. Vanhempani on ollut tuossa samassa tilanteessa. Sillä erää tilanteen korjasi noin vuorokauden mittainen uni. Rankkoja juttuja, jaksamista sinulle.

Vierailija
12/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isää pidettiin osastolla myös muutama viikko ja oli hyvin samanlainen tapaus (ambulanssilla vietiin sairaalaan).

Vierailija
13/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ahdistaa jotenkin tosi paljon. Olen ainut lapsi niin jos isäni aivot ovat pehmenneet eikä pärjää enää, niin kuka häntä hoitaa? En minä Voi töiden ja lasten ohella huolehtia alkoholisoituneesta isästäni. Tähän mennessä hän on vain ryypännyt itsekseen ja ajattelin aina, etttä kuolee kyllä ennen kuin 70 täyttää. On jopa erikoista että on vieläkin elossa 

Vierailija
14/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hoitolaitokseen? Ai johonkin saattohoitoon? Mihinkään alkoholistiparantolaan ei ketään viedä tahdonvastaisesti.

Hän päätyy dementiaosastolle, jos sekavuus ei häviä.

Vierailija
15/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo oot yksinkertainen! Kai hoitava väki paremmin asiat tuntee kuin sinä,joka vaikutat yhtä toopelta kuin juomalla itsensä tuhoava isäsi!!

Vierailija
16/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö?

Vierailija
17/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän päätyy dementiaosastolle, jos sekavuus ei häviä.

Se olisi parempi kuin yksinään kotiin jatkamaan juomista. 

Vierailija
18/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo oot yksinkertainen! Kai hoitava väki paremmin asiat tuntee kuin sinä,joka vaikutat yhtä toopelta kuin juomalla itsensä tuhoava isäsi!!

No kerrotko sitten, että mikä isääni pidättää osastolla? Jos hän itse saa päättää, hän lähtee sieltä kotiin. Ja Suomessahan ei tunneta pakkohoitoa. Eli jotain hänessä on pahasti vialla, kun eivät päästä kotiin vaikka isäni vaikutti omaan korvaani jo suht. normaalilta. 

ja kiitos vain, en ole toope. Olen seurannut alkoholistin elämää vierestä 40 vuotta. 

Vierailija
19/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis pakkohoidossa jos lääkäri ei laske ulos.

Vierailija
20/57 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla ilkea ap:lle?

Kysymyksiin voi vastata myös asiallisesti ja ystävällisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän