Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Itkettää. Olin elämäni ekalla ajotunnilla ja munasin kaiken.

Vierailija
04.12.2024 |

En tiedä voinko enää mennä sinne. Eli olen 36 vuotias nainen ja yritän ajaa b korttia.

Tänään oli eka ajotunti parkkialueella. Kun sain auton liikkumaan aloin kirkumaan ja laskin kädet ratista ja jalat polkimilta, auto sammui nytkähtäen.

Sama toistui neljä kertaa putkeen. En voi tälle mitään. Joku fobia iski. Autokoulun opettaja ärähti ja sanoi, että älä tee enää kertaakaan noin. Opetus loppui tuohon ja lopputunti katselin, kun hän ajoi autoa ja selitti. Hän mysö painotti, että ei polkimia eikä käsiä irti, vaikka mikä olisi. En voi tälle pelolle mitään. En ehdi ajatella. En taida uskaltaa enää ajaa ollenkaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden tunnin perusteella.

Tarvittaessa vaihda opettajaa/ autokoulua.

Joo, sellaiseen opettajaan joka auttaa ratkaisemaan tuon pelkäämisasian ekana.

Vierailija
62/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hätää ap, opit kyllä kun vaan alat ottamaan lunkisti. Ketjun opetus on kuitenkin tämä: isillä on VELVOLLISUUS opettaa lapsilleen autoilun peruskäsittely jollakin pellolla lapsen ollessa 12 vuotias. Oppiminen on silloin todella nopeaa.

Heh, mun ekalla ajotunnilla opettaja oli hämmästynyt kun kerroin etten ole koskaan ajanut autoa... Ilmeisesti täällä maaseudulla se on harvinaista. Kirkumaan en alkanut, mutta todella vaikeaa oli. Tarpeettoman vaikeaa kun opettaja silmin nähden halveksi osaamattomuuttani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Luulen että muakin hirvittäisi ajaa. Ja menisin hyvin hiljaa. Ikinä uskaltamatta lisätä vauhtia. Ja jos vauhtia olisi oltaisiin ojassa.

Vierailija
64/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n reaktiot ovat sitä luokkaa, ettei kannata pyrkiä ison auton rattiin, kun vastuullisuus on luokkaa 0. Älä turhaan jatka, tapat vielä joskus jonkun ulkopuolisen ihmisen hölmöilyilläsi.

Vierailija
65/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jonkun tutun kaverin tms kanssa ajelemaan syrjäiselle hiekkakentälle viikonloppuisin myöhään illalla ihan olman mitään lupia. Ei kukaan tule kyselemään. Haet rutiinia ja itseluottamusta ilmaiseksi tai bensapalkalla vähän aikaa. Sitten takaisin maksullisille tunneille. Olen tälleen pelastanut pari vähän onnettomampaa tapausta :D

Vierailija
66/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattivaihteisen auton kortti voisi sopia sulle.

Vierailija
67/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi tälle pelolle mitään.

Sitten on syytä lopettaa haikailu ajokortista ja autolla-ajamisesta.

Höpsis. Pelot on tehty voitettaviksi.

mutta niitä ei pidä mennä voittamaan muun liikenteen sekaan, vaan terapiaan tai vaikka suljetulle ajoharjoiteluradalle (joka ei siis ole pelto)

Vierailija
68/68 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että harjoittelu on aloitettu väärässä paikassa eli parkkialueella, jossa tietysti on paljon autoja ympärillä ja mahdollisuus kalliisiin törmäilyihin. Olen opettanut monia ajamaan sekä epävirallisesti että virallisesti (opetusluvalla) ja aina aloitan tyhjällä isolla parkkipaikalla myöhään illalla. Ja sitä ennen käydään paperin ja kynän kanssa läpi kytkimen ja vaihteiston toiminta, jottei se ole mitään magiaa tai jännitettävää tiedettä.

Kuten tuossa ovat jotkut ehdottaneet, mene vanhalla kaaralla hiekkakuopalle harjoittelemaan ensin. Oma kärryni on 24 vuotias, jonka ostin alle 500 taalalla monta vuotta sitten - sellaisella ei tartte pelätä harjoittelua. Kyllä se siitä lähtee muutaman tunnin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä