tunnuslukulaite Nordea
Onko tällaisella laitteella jokin käyttöikä? Siis se laite, jota käytetään kun kirjaudutaan verkkopankkiin, pieni läpyskä, josta näpytellään koodit pankin ovien aukaisemiseen.
Meinaan vaan, kun mulla tää laite on tänään näyttänyt avatessa jotain katkoviivaa ja sen perässä olevaa väkkärää, mutta aukeaa sitten kuitenkin koodien syöttöön...
Jos tämä simahtaa, niin mitenkähän uuden laitteen saaminen kestää, kaipa se sitten pitää itse tilata!
Onko kenelläkään mitään havaintoa vastaavasta tilanteesta tällaisen laitteen suhteen!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollu Nirdean (?) tunnuskukulaitetta (?)
kun arvelin tunnistussivelluksen riittävän.
No Thaimaassa puhelin hajosi kolmen viikon reissulla. Hankalaa olikun en uudessa puhelimessa saaut Nordeaa toimimaan.
Seuraavalla reissulla on id laite messissä.
Kehitysmaassa. Mitä odotit.
Minulla on vain tavallinen älytön puhelin ja tunnuslukulaite, joka poistuu pian käytöstä. Miten pääsen nordean puhelinpalveluun, kun en voi tunnistautua?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain tavallinen älytön puhelin ja tunnuslukulaite, joka poistuu pian käytöstä. Miten pääsen nordean puhelinpalveluun, kun en voi tunnistautua?
Soitat tunnistautumattomana.
Hauska kyyninen terävä kaveri kertoi, että jotkut bisnishenkilöt tai varakkaammat hlöt eivät halua tästä eroon. Käyttävät joskus muutakin kirjautumistapaa esim eri tilille eli osaamisesta ei ole kyse.
Ammattihenkilönä voi kertoa, että melkoisen turvallinen on, kunhan pinna vain kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Nordean asiakaspalvelu oikea paikka tiedustella asiaa?
No, kyllä varmaan. Mutta ajattelin jos löytyisi joku jolla on ollut vastaava tilanne itellään.
Kiitos tyhjentävän hyödyllisestä vastauksesta!
Ei ollut ivalliseksi tarkoitettu, vaikka siltä saattoi vaikuttaa.
Koijarit hakevat koko ajan uusia keinoja tyhjentää ihmisten tilit ja on tarpeetonta antaa heille yhtään vinkkiä ilmaiseksi.
Ei vastata. Ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se valkoinen pieni laskin jonka käyttö loppuu syyskuussa, sillä voi tunnistautua myös kun soittaa Nordean asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija pyytää sinua syötämään sinne koodin, teet näin, laite pyytää piniä ja sen jälkeen antaa kuusinumeroisen luvun jonka kerrot asiakaspalvelijalle. Jos koodi täsmää vastapään vastaavaan, olet tunnistautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se valkoinen pieni laskin jonka käyttö loppuu syyskuussa, sillä voi tunnistautua myös kun soittaa Nordean asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija pyytää sinua syötämään sinne koodin, teet näin, laite pyytää piniä ja sen jälkeen antaa kuusinumeroisen luvun jonka kerrot asiakaspalvelijalle. Jos koodi täsmää vastapään vastaavaan, olet tunnistautunut.
Juu idiootti.
Jos kerran se valkoinen pikkulaatikko kerran ei pelitä, menet sinne pankkiliikkeeseen ajanvarauksella.
"Onko käytössäsi valkoinen tunnuslukulaite? Tärkeää tietoa sinulle
Selkeytämme tunnistautumisvälineiden valikoimaamme, ja jatkossa tarjoamme asiakkaille vain Nordea ID -sovelluksen ja mustan Nordea ID -laitteen tunnistautumista varten. Luovumme vanhasta valkoisesta tunnuslukulaitteesta asteittain:
30.3.2025 alkaen valkoisella tunnuslukulaitteella ei voi enää kirjautua mobiilipankkiin. Jos haluat jatkaa mobiilipankin käyttöä, sinun tulee ladata Nordea ID -sovellus puhelimeen tai tablettiin. Lue ohjeet, miten otat Nordea ID -sovelluksen käyttöön.
15.9.2025 valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö loppuu kokonaan. Varmista tätä ennen, että sinulla on käytössäsi joko Nordea ID -sovellus tai Nordea ID -laite.
Miksi luovumme vanhasta tunnuslukulaitteesta?
Uudistamme digitaalista pankkiasiointia ja haluamme varmistaa, että sinulla on nykyaikaiset tunnistautumisen välineet käytössäsi. Nordea ID -sovellus ja Nordea ID -laite ovat uudempia tunnistautumisen välineitä, jotka näyttävät selkeästi, mihin kirjaudut ja mitä vahvistat."
Nordean sivuilta kopioitu.