Onko tgäällä Nuvaringin käyttäjiä?
Itselläni ollut nuvaring pari vuotta. Sopii muuten hyvin, mutta kuukautiset on todella runsaat, limakalvot kuivat ja arat (välillä haavaumilla) sekä aivan järkyttävät pms-oireet (itken, raivoan, kierin itsesäälissä ja olen lähes itsemurhan partaalla) Itseänikin nämä pms-oireet pelottaa saati sitten läheisiäni.
Onko muilla ollut tällaisia oireita?
Mietinnässä siirtyminen hormonikierukkaan.
Kommentit (24)
Limakalvot kuivuivat ja yhdynnän jälkeen paikat oli tosi kipeät. Mielialanvaihtelut oli kauheat, haluttomuus sen kuin lisääntyi. Taukoviikolla kovat päänsäryt pahenivat (olivat tuttuja jo aikaisemmista pillerikokemuksista, mutta pysyivät 2 vuotta pois nuvaringillä). Oikeastaan ainoa positiivinen puoli oli mitättömät kuukautiset. Nyt toista vuotta ilman mitään hormoneja ja olo on aivan toista kuin ennen. Seksikin tuntuu taas hyvältä.
Sitten tulin raskaaksi ja nyt otin tuon renkaan uudelleen käyttöön, koska se oli niin helppo ja mukava. Lisäksi pidän tärkeänä että itse voin päättää jos haluan lopettaa ehkäisyn eikä sitä tarvitse mennä lääkärille ensimmäisenä kertomaan. Yllatys oli että mitään suuria mielialan vaihteluja ei ole ollut ja olen hyvin tyytyväinen.
Kuulostaa siltä,että sinulle tuo ehkäisy ei sovi, kannattaa kokeilla jotain muuta. On myös naisia jolle mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi.
mulla päänvaivaa aiheutti jatkuva valkovuoto. popsin naamaani päivittäin maitohappobakteereja mut eipä auttanut. kutinaa ne aiheutti myös.
laastareiden kanssa ei mitään ongelmia, suosittelen niitä kokeiltavaksi.
ja olen siis kokeillu pillerit, jotka unohdin ottaa.
sitten oli ehkäisykapseli, joka aiheutti 9kk tiputteluvuodon.
sitten nuvaring ja järkyttävä valkovuoto.
nyt laastarit ja kaikki ok.
ihana terveyskeskuksen hoitaja sanoi minulle, että minun täytyisi nyt vain johonkin tyytyä... että ei näitä voi näin vaihdella.
viiden vuoden sisään sentään mahtuu kaksi syntynyttä lastakin... joten kyllä minä oman kehoni tunnen, että mikä sopii ja mikä ei ja siihen ei parane kenenkään muun naisen muuta lässyttää.
kierukka mietityttää vielä. voishan sitä kokeilla, mut se on sitten aivan turhaa jos tiputteluvuotoa on koko ajan. tuo 9kk vei hermot totaalisesti...
jätin pois. En tiedä sitten, olisiko olo tasaantunut jos olisi kauemmin käyttänyt, mutta en todellakaan jaksanut. Käytin e-pillereitä nuorempana jonkin aikaa, mutta mielestäni ne aiheutti masennusta ja mielialanvaihteluja, joten ehkäisynä ollut kondomi lähes 15v. Olen 38v ja kaksi lasta. "Vanhinkoja" e ole tullut, mutta eipä ole seksielämäkään kovin aktiivista ollut...Mullakin oli muuten haavauma, oisko ollut samasta syystä.