Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tgäällä Nuvaringin käyttäjiä?

Vierailija
14.09.2008 |

Itselläni ollut nuvaring pari vuotta. Sopii muuten hyvin, mutta kuukautiset on todella runsaat, limakalvot kuivat ja arat (välillä haavaumilla) sekä aivan järkyttävät pms-oireet (itken, raivoan, kierin itsesäälissä ja olen lähes itsemurhan partaalla) Itseänikin nämä pms-oireet pelottaa saati sitten läheisiäni.

Onko muilla ollut tällaisia oireita?

Mietinnässä siirtyminen hormonikierukkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ihana terveyskeskuksen hoitaja sanoi minulle, että

[/quote]

Menkää hyvät naiset puhumaan näistä asioista ihan gynekologille. He ovat ehkäisy- ja raskausasioiden asiantuntijoita, naistentauteihin erikoistuneita. Gyneltä saat samalla käynnillä aina myös kontrollin rintojen mahdollisten solumuutosten varalta (mulla ainakin tutkii, onko kyhmyjä kainaloissa tai rinnoissa) ja opettaa aina samalla, kuinka se tehdään. Samalla saa myös muuta tietoa.

Kun käy samalla gynellä vuosikaudet, gynekin osaa neuvoa paremmin.

Ei kannata todellakaan turvautua mihinkään yleislääkäriin eikä mitään terveyskeskuksen hoitajaa (epäilen, ettei voi kyllä pitää paikkansa, eihän terkkarilla ole oikeutta kirjottaa lääkeresepterjä).

Yksityisellä saat myös valita, kenet otat gynekologiksi.

Vierailija
2/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs Nuvaring menossa nyt imetyksen loputtua. Nuvaring aiheuttaa mulle koko ajan pahenevaa päänsärkyä ja migreeniä. Lisäksi tiputteluvuotoa lähes koko ajan. Just kävin gynellä tän takia. Ilmeisesti mulle ei sovi mikään yhdistelmäehkäisy. Kärvistelen seuraaviin kuukautisiin asti Nuvalla ja sit kierukan laittoon. Toivottavasti sen kans selvii paremmin.

Suosittelen minäkin näissä vaivoissa ihan kunnon gyneä. Meilläpäin julkisella puolella saa jonottaa viikkoja. Siksipä käynkin yksityisellä ja palvelu on aivan eri luokkaa!! Tietysti siihen reissuun menee aina 50-100 euroa, mut palvelun laatu on erinomainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on tehty ehkäisypillereistä, mutta samaa hormonaalista ehkäisyähän se Nuvaringkin on.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillerit+voivat+kiusata+naist…

Olisko sittenkin enemmän kyse jutussa mainistusta biologian ja elämäntavan ristiriidasta? Sun pitäis nyt oikeasti tehdä lapsi eikä odottaa 3-kymppiseksi.

Vierailija
4/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 5 vuotias kaunis tytär:) Eli minulla se ei ainakaan ehkäissyt... Mutta noin yleisesti, kyllä kaikki hormonaaliset ehkäisyt voivat aiheuttaa mainitsemiasi oireita. kokeile toista valmistetta.

Vierailija
5/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyt voittavat haitat. Yhdestä pillerimerkistä tuli aika pahoja oireita, jatkuvaa ärtymystä ja vihaa yms. Toinen merkki sopi paremmin, mutta siirryin kuitenkin vuosi sitten renkaan käyttäjäksi ja tämä on tähän mennessä paras. Kuivuutta on kyllä aiheuttanut, en kostu enää niin helposti kuin ennen mutta liukkari ajaa saman asian. Menkat ovat lyhentyneet, halut ovat säilyneet (toisin kuin ekoilla pillereillä) eikä ole päänsärkyä, raivareita tms.

Yksi ehkäisy ei sovi kaikille, jokaisen vain täytyy löytää se itselle sopiva. Ja joillekin harvoille ei sitten ehkä sovi mikään

Vierailija
6/24 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus vuosia sitten pillereitä ja olin todellinen hormonihirviö koko ajan. Tiputteluvuotoa oli kans.

Nuvaring mulla on ollut 3v. Tukka ei rasvoitu ja iho on tosi hyvä (pidin 4kk tauon renkaasta ja tukka oli koko ajan limainen ja iho kukki). Pms-oireet on tosi lievät. Ennen rengasta menkat saatto kestää helposti viikonkin, nykyään ne on n. 5päivää.

Haluttomuus ja kuivuus on varmaan suurimmat ongelmat, mut hyviä puolia on kuitenkin niin paljon enemmän et pois en oo vaihtamassa.

Vierailija
7/24 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että kuivuus voi johtua Nuvaringista. En itse tullut ajatelleeksikaan, että se olisi voinut olla syynä. Olen nyt raskaana, kun lopetin Nuvaringin noin pari kuukautta sitten. Alakerran limakalvot muuttuivat (sanotaanko nyt vaikka) miellyttävämmiksi käytön lopettamisen jälkeen. Muutoin en ole huomannut mitään eroa pillereiden tai nuvaringittömyyden välillä (mitä nyt tietysti tällä hetkellä tää raskauspahoinvointi tuli "tilalle", joka valvottaa).

Vierailija
8/24 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toista vuotta. Valkovuoto lisääntynyt hiukan. Mitään PMS-oireita eikä mielialanvaihteluita ei ole. Vuodot muuttuneet niukoiksi. Pelkkää hyvää sanottavaa.

Vierailija
9/24 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin ostaa niitä puoleksi vuodeksi eteenpäin, siksi niitä siis jäi yli kun eivät enää sopineetkaan.

Vierailija
10/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto kestää max kolme vrk, ei mitään pms-oireita.

Vierailija
11/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi oireet ovat mulle täysin tuntemattomia. En kyllä saanut mitään oireita myöskään pillereistä, mutta vaihdoin noin 3 vuotta sitten Nuvaringiin, koska ajattelin, että on parempi kuin pillerit, kun se on matalahormonisempi ja helppo käyttää, kun ei tarvitse muistaa kuin kaksi kertaa kuukaudessa, kerran pois ja kerran uusi tilalle sen väliviikon.

Jätin noin 6 kk sitten Nuvaringin pois ja olen 4 kk raskaana (viikko 16). Palaan raskauden jälkeen jälleen Nuvaringin käyttäjäksi.

Vierailija
12/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle mikään hormonaalinen ehkäisy. Masentaa eikä haluta, enkä usko, että olisin tällainen ilman hormoneja.

Mulla oli ensin pillerit n. 5 v., vaikka ne aiheuttivat rintojen turvotusta ja ikäviä mielialan vaihteluja. Sitten pidin taukoa niistä ja elämä oli ihan erilaista. Noin 2 vuotta sitten vaihdoin renkaaseen, kun siinä on vähemmän hormoneja, eikä fyysisiä sivuoireita ole ollut, mutta luulenpa, että tämä lamaantunut olo johtuu kuitenkin renkaasta.

Vierailija
13/24 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ehkäisyrenkaan käyttäjät, mulla olisi pari ylimääräistä Nuvaringiä,

jotka menevät vanhaksi 2009. Ostin siis renkaita taannoin ison satsin, eivätkä ne sopineetkaan mulle. Nyt olen raskaana, eikä ole tarvetta senkään puolesta.

Voisin lahjoittaa ihan ilmaiseksi renkaat halukkaalle, koska kukaan omista kavereistani ei käytä ehkäisyrengasta. Muuten menevät hukkaan. Asun Turussa.

Aikku

Vierailija
14/24 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tarkastin pakkauksista, että menevät vanhaksi 3/2009. Ja pakkauksia on siis kolme kpl.

Aikku

Vierailija
15/24 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet voinut ostaa ison satsin, kun ei noita myydä edes kolmen renkaan pakkauksia isompia satseja? Ja apteekissa pitäisi merkata niihin viimeinen käyttöpäivä, mikä on paljon aiemmin kuin tuo vanhaksimenopäivä

Vierailija
16/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 22 ja käyttänyt Nuvaringiä pariin otteeseen ja se on tehnyt minusta hirveän ahdistuneen. Tulee yhtäkkiä kamala olo ja haluan jäädä kotiin itkemään, edes parhaiden kaverien seura ei tahdo kiinnostaa. Sitten saan raivareita. Tuntuu kuin olisin masentunut, vaikka elämässäni on kaikki hyvin ja olin hirveän onnellinen ennen renkaan asettamista! Tahdon vaan olla kotona, on voimaton ja surkea olo.

Myös alapää on niin kuiva, että herään kamalaan kutinaan öisin enkä saa sen takia nukuttua. Semmoista ei ole koskaan ollut...

Myös päätä särkee ajoittain tai muuten vaan oksettaa. Raivoan poikaystävälleni, vaikka hän tekisi mitä ihanaa vuokseni, esim. jos hän ei laita ovea kiinni kun pyydän.

Ihan kamala rinkeli. En suosittele yhtään kenellekään. Mieluummin kumi ja olen oma itseni kuin rinkeli enkä tunne eläväni omaa elämääni.

Vierailija
17/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivämäärä tosiaan 3/2009 eli maaliskuu 2009?

Vierailija
18/24 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin käyttää 3 vuotta ennen kuin jätin pois tullakseni raskaaksi. Palaan Nuvaringin käyttäjäksi, kunhan vauvan imettäminen loppuu.

Vierailija
19/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muuten ja selkää särkee. En kyllä oo ajatellut vaihtaa takas pillereihin...

Vierailija
20/24 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on tehty ehkäisypillereistä, mutta samaa hormonaalista ehkäisyähän se Nuvaringkin on.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ehkäisypillerit+voivat+kiusata+naist…

Olisko sittenkin enemmän kyse jutussa mainistusta biologian ja elämäntavan ristiriidasta? Sun pitäis nyt oikeasti tehdä lapsi eikä odottaa 3-kymppiseksi.