Minkä näistä jättäisit pois laihduttaessa?
Tai vähentäisit?
- Rasvat (öljy, voi, margariini)
- Sokeri (esim. makeiset)
Kumpi lihottaa enemmän. Sokeri, rasva vai joku kombinaatio. Vehnäjauho, ei kuituja jne.
Ylensyönti ei kelpaa vastaukseksi.11
Kommentit (35)
Aivan hirvittää kun kuuntelen kaveripiirin dieettejä, kuivaa riisiä ja vielä kuivempaa kanaa kera mehukeitto-rahkayhdistelmän, tietenkin sokeriton keitto. Kestää max 2 viikkoa ja sitten ei puhutakaan taas koko asiasta. Itse olin hoikka, lihoin raskauksien myötä yhteensä 80kg mutta pudotin kilot perusruoalla jossa on kermaa ja voita. Sokerit mäkeen ja rasva oliiviöljystä ja pähkinöistä ym pääosin hyviä rasvoja niin kermalirkku ei tunnu missään. Aivot kärsii eniten rasvattomasta ruokavaliosta, rasva pitää nälkää myös paremmin. Aloittelijan virhe on vaihtaa sokerittomiin tuotteisiin mutta se on suolistolle vielä sokeriakin huonompi vaihtoehto. Kuitua että suolisto voi hyvin, vaikka pari porkkanaa päivässä ja tarpeeksi vettä niin hyvä tulee.
Vähentäisin lisättyä sokeria, mm. juuri makeiset. Rasvaa voi käyttää ihan turvallisesti kohtuullisissa määrin.
Entäs kun ei käytä liikaa sokeria, rasvaa, limsoja ym. ja silti paino ei laske?
Lisätty sokeri ja mehut jne pois (hedelmät ja marjat sellaisenaan ok) ja rasvoissa käyttöön pehmeät rasvat.
Vierailija kirjoitti:
Käytät silti liikaa sokeria ja makeutusaineita.
Sokeria tai makeutusaineita on ihan valtavasti lähes kaikissa tuotteissa
Sokeri muuttuu elimistössä rasvaksi.
Sokeri pois. Rasvoissa kannattaisi kiinnittää huomiota niiden laatuun. Lisää lohta ja pähkinöitä vähemmän laardia ja voita
Vierailija kirjoitti:
Käytät tietämättäsi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo. Varsinkin +40 naisen tulisi kiinnittää huomiota lihaskuntoon.
Lihakset hyötyvät laadukkaasta proteiinista, kuitupitoisista hiilihydraateista ja pehmeistä rasvoista.
No mä painan 48kg, joten en ole laihduttaja. En pidä ruuasta. Pakosta syön ruisleipäviipaleen päivässä, ilman rasvaa, juustoa voi olla päällä ja joku kurkku. Päivällisestä käy riisinuudeli. Iltapalaksi joku desi esim kreikkalaista jugurttia. Vitamiinit purkeista . Enempää en millään pysty syömään ja laiha olen. Näin siis menee vuodesta toiseen. Olen 56v nainen.
Niin ja lenkkeilen about 10km/ päivä.
Sokeri ilman muuta.
Rasvaa lisäsin omaan ruokavalioon mm ottamalla oliiviöljyä lusikallisen päivässä jos sitä ei ole tarpeeksi ruuassa. Käytän myös voita.
3kg lähtenyt kesän jälkeen
Lisätty sokeri pois vaan kokonaan. Hyvät rasvat ovat tärkeitä elimistölle, niitä ei tarvitse vähentää. Kannattaa toki miettiä mitä rasvoja saa ravinnosta ja ehkä parantaa rasvan laatua. Kovin vähärasvainen ruokavalio ei pidä nälkää hyvin ja vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
No mä painan 48kg, joten en ole laihduttaja. En pidä ruuasta. Pakosta syön ruisleipäviipaleen päivässä, ilman rasvaa, juustoa voi olla päällä ja joku kurkku. Päivällisestä käy riisinuudeli. Iltapalaksi joku desi esim kreikkalaista jugurttia. Vitamiinit purkeista . Enempää en millään pysty syömään ja laiha olen. Näin siis menee vuodesta toiseen. Olen 56v nainen.
Niin ja lenkkeilen about 10km/ päivä.
Ihme, että olet vielä hengissä. Sisäelimet tulee poksahtamaan kyllä vitamiinipillereiden vuoksi, eivät tee hyvää
Vähensin sokeria reilusti, olen niin sanottu karkkihiiri. Huomasin heti paremman olon, unen laatu parani. Nälkä on myös erilainen. Aloitin syömään iltapalaa ja aamuisin isomman aamupalan.
Sokeri pois tietenkin, rasvaa paranee syödä proteiinien kanssa.