Mitä tukia ja miten paljon työtön voi saada?
Olen jäämässä työttömäksi eikä minulla ole minkäänlaista käsitystä minkälaisia tukia ja miten paljon työttömät nykyään saavat?
Kommentit (25)
Saat vuokratuen joka on 70% vuokrasi määrästä (mikäli se ei ylitä alueen vuokratason hintaa) ja sitten sen työttömyystuen.
That`s it.
Toivottavasti olet työttömyyskassan jäsen. Silloin saat ansiosidonnaista päivärahaa. Se oli ainoa tuki, jonka työttömänä sain. Sinun tilanteesta en osaa sanoa, kun et kertonut tietoja.
Itse sain työmarkkinatuen + toimeentulotukea ja asumistuen. Mutta nyt kun on töiden jälkeen säästöjä tilillä, saan vain työmarkkinatukea ja asumistuen
Mene kelan tai liittosi sivuille, siellä on neuvot. Mitä sinä täältä kyselet?
Jos asuu omistusasunnossa, saa vain 595 euroa. Ei muuta.
Itse en saa kuin ansiosidonnaisen n. 900e ja jos päivät loppuvat, niin työmarkkinatuki n. 600e. Omistusasunto, joten en saa muita tukia työttömänä, koska asumismenot katsotaan hieman toisin kuin vuokralla.
Vain taivas on rajana. Kaikennäköistä tukea voi saada.
Sympatiaa saat, paitsi jos olet kuulunut 10kk työttömyyskassaan. Silloin saat ansiosidonnaista.
Toimeentulotuki ja asumistuki ei ole mitenkään rajattu työttömyyteen, mutta niitä voi myös kysellä.
Mä saan ansiosidonnaisen 1200 e. Jos en pääse töihin ennen ku se loppuu, en saa sitten enää yhtikäs mitään. Toivottavasti tää talous ny lähtis kasvamaan ni pääsis taas töihin...
Saat tukea yritystoiminnan perustamiseksi.
Tällä hetkellä saan
Asumistuki 260e
Toimeentulotuki 100e
Työmarkkinatuki 600e
Sähkö + vakuutus noin 40e
Työmarkkinatukea, asumistukea sekä toimeentulotukea.
Sen verran että käteen jää se vähän päälle 500e. Jos tuota ei jää niin olet oikeutettu tt tukeen jos ei ole säästöjä yms
Vierailija kirjoitti:
Mene kelan tai liittosi sivuille, siellä on neuvot. Mitä sinä täältä kyselet?
Olisit vain suoraan sanonut ettet tiedä vastausta kysymykseeni.
Onko mahdollista saada työkkäerin/kelan tukea ja samalla liitolta korvausta vai onko se joko tai?
En ole ikinä sanut muuta kuin ansiodidonnaista
Vierailija kirjoitti:
Saat vuokratuen joka on 70% vuokrasi määrästä (mikäli se ei ylitä alueen vuokratason hintaa) ja sitten sen työttömyystuen.
That`s it.
En löydä Kelan sivuilta tuollaista tukea. Asumistuki löytyy kyllä. Tuleeko siis sen lisäksi pienituloisille tai tulottomille vuokralla asujille vuokratuki?
Saan ansiosidonnaista, asumistukea ja toimeentulotukea.
595 euroa kk.