Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko te ihna tosissanne, että sillä on järisyttävän suuri merkitys milloin lapsilisät tulee?

Vierailija
23.02.2007 |

Eikö silloin kannattaisi suunnitella perheen talous uudelleen jos elämä on muutamasta kympistä kiinni?

Itse en edes tiedä paljonko lapsilisät on ja milloin ne maksetaan =)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo lapsilisää ilman me ei pärjättäis.

Vierailija
2/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tulo tililleni on lapsilisät. Suunnitteleppa siinä sitten elämä nolla tuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkapäivä on kk:n viimeinen päivä ne on todella odotettuja rahoja...

Vierailija
4/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA anna toisille olla jos sulle ei ole mitä sitten!!

LApsia saa kaikki tehdä sosiaaliluokkaa katsomatta ja eikö ole kuitenkin pääasia että lapsilla on kaikki tarvitsemansa?? Oli ne hankittu lapsilisillä tai ei

Vierailija
5/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksilapsiselle opiskelevan yh-äidin perheelle miltei kolme sataa on todella iso summa.

Vierailija
6/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) syntymään kultalusikka suussaan

b) naimaan rahaa

Me tavalliset talliaiset ja meidän lapsemme otamme ihan ilolla lapsilisät käyttöömme silloin kun ne tilille ropsahtavat :)

Vierailija
7/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen osannut hoitaa raha-asiani niin, että voin todella säätää lapsilisät lapsille opiskelurahastoon!

Vierailija
8/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kenties tienasit suuret rahat ukkos henkivakuutuksella!

Vierailija
9/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään lapsen sijoitustilille.

Vierailija
10/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

a) syntymään kultalusikka suussaan

b) naimaan rahaa

Me tavalliset talliaiset ja meidän lapsemme otamme ihan ilolla lapsilisät käyttöömme silloin kun ne tilille ropsahtavat :)

En ole syntynyt kultalusissa suussa enkä ole nainnut rahaa.

Olen vain pystynyt talouteni suunnitelemaan niin ettei tarvitse elää lapsilisien varassa. Ja olen sellaisessa työssä mistä maksetaan ihan mukavaa palkkaa.

Vierailija
11/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muiden lapsiperheille ja opiskelijoille maksettavien etuuksien lisäksi saat vielä lesken eläkkeen ja lapset saavat lapsen eläkkeen. Joten tulosi ovat keskivertoyh:n tuloja suuremmat, jolloin mahdollisuus säästämiseenkin on olemassa.

Vierailija
12/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksei ? Kun ne rahat tilille tipahtaa, niin kai niillä saa tehdä ihan mitä haluaa. Jotkut vetää ne kurkusta alas ja toinen laittaa ne sijoituksiin.

Vierailija
13/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämiseen ? Siinähän tapauksessa voimme vaikka lähteä lomamatkalle lapsilisillä, hyvä idea.

Vierailija
14/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään epäile, etteikö ap voisikin olla sitä mitä sanoo. Jos jaksaa esim. käydä osa-aikaisesti töissä lastenhoidon ja opiskelun lisäksi eikä asu ja elä kalliisti, saattaa tilille oikeasti jäädä rahaa joka kuukausi. Itse esim. en koskaan ole elänyt kädestä suuhun, edes edes silloin kun sain alle tonnin (siis markkaa, eli alle 200¿) kuussa käteen!

Ap ei tainnut väittää, ettei lapsilisiä tarvittaisi? Ihmetteli vain, miten niiden varaan voi uskaltaa rakentaa suunnilleen koko taloutensa. Oikeasti: aika hurjaa minustakin, jos se on yleistäkin lapsiperheissä. Poikkeustapaukset on asia erikseen, tsemppiä heille!

Vierailija
15/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Miksei ? Kun ne rahat tilille tipahtaa, niin kai niillä saa tehdä ihan mitä haluaa. Jotkut vetää ne kurkusta alas ja toinen laittaa ne sijoituksiin.

Vierailija
16/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että joillekin se on iso raha vaikka yhden lapsen lapsilisä ja sen lapsilisäpäivä varaan suunnitellaan elämää tai siis " ens viikolla tulee lapsilisä, niin silloin voidaan..."

Vierailija
17/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten minäkään tiedä milloin lapsilisät tulevat ja paljonko tarkalleen ovat.

Vierailija
18/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä on loppukuusta tällaisella työssäkäyvällä keskituloisellakin jo aika vähän käyttötilillä rahaa (säästötilillä ja rahastossa on kyllä), joten ihan kiva apu niistä on esim. päivähoitomaksujen maksamiseen, kun palkka tulee kuukauden alussa. Kotihoidon tuella eläville lapsilisät on aika suuri osa tuloista, joten on ihan turha pilkata lapsilisiä odottelevia, jos itse ei niitä odotelekaan.

Vierailija
19/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa käyttää lapsilisät siihen mihin ne on tarkoitettukin eli elämiseen. Sinunko mielestä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, sijoitustili tai kurkusta alas? Oletpa tyhmä.

Vierailija
20/33 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin vaikeaa käsittää että kaikilla ei ole samoin. Onko se maailman katsomus niin ahdas että siihen mahtuu vain oma elämä ja muita tilanteita ei ymmärretä?