Ootteko te ihna tosissanne, että sillä on järisyttävän suuri merkitys milloin lapsilisät tulee?
Eikö silloin kannattaisi suunnitella perheen talous uudelleen jos elämä on muutamasta kympistä kiinni?
Itse en edes tiedä paljonko lapsilisät on ja milloin ne maksetaan =)
Kommentit (33)
Vierailija:
Eikö silloin kannattaisi suunnitella perheen talous uudelleen jos elämä on muutamasta kympistä kiinni?Itse en edes tiedä paljonko lapsilisät on ja milloin ne maksetaan =)
Minun tililleni räpsähtää lapsilisiä liki 500 euroa. Joten kyse ei ole muutamasta kympistä.
Ja vaikka kuukausitulomme ovat nettona n. 5500, tiedän erittäin hyvin, mitä tilille tulee, mitä sieltä menee ja koska ne tulemiset ja menemiset tapahtuvat.
Suoraan sanottuna: minusta se, että ei tiedä tilitapahtumistaan, on vähän outoa. Vaikka lapsilisät menisivät erilliselle säästötilille tai vaikka suoraan rahastoihin tms, niin olisin takuuvarmasti kärryillä siitä, paljonko rahaa on.
Tiedän siis tiliemme (niin miehen kuin omani) saldot ja lisäksi seuraan optioidemme ja osakkeidemme tilaa säännöllisin väliajoin.
Vierailija:
elämiseen ? Siinähän tapauksessa voimme vaikka lähteä lomamatkalle lapsilisillä, hyvä idea.
Siinähän virkistyy koko perhe, lapset mukaanlukien. Eli lapsille hyödyksi!
Vierailija:
On se niin vaikeaa käsittää että kaikilla ei ole samoin. Onko se maailman katsomus niin ahdas että siihen mahtuu vain oma elämä ja muita tilanteita ei ymmärretä?
Kerros mihin kaikkeen lapsilisän voi sitten käyttää ? Mikä on elämiseen ? Ruoka, matkat, auto, rattaat, sukset ??
Jos 500 euroa tipahtaa tilille, niin vuodessa siitä kertyy ihan mukava summa.
Vierailija:
Eikö silloin kannattaisi suunnitella perheen talous uudelleen jos elämä on muutamasta kympistä kiinni?Itse en edes tiedä paljonko lapsilisät on ja milloin ne maksetaan =)
Täytyykin juu suunnitella meidän perheen talous uudestaa, hyvä ajatus!
Oilisiko sulla ap vinkkejä, miten mäkin saisin meidän lapsilisät säästöön?? Tulot on 1000e, josta lapsilisien osuus on 450e.
Vaikka tulisi 500 eur / kk, niin se on vuodessa " vain" 6 000 eur. Ja koska vajaa 500 (475 oikeammin) tulee neljästä lapsesta, tarvitaan tila-auto.
Tila-autojen hintahaarukka on 25 000 -->, joten siinä on melkoinen maksaminen :-).
Toisaalta: hankimme juuri liisarina tila-auton. Kk-kulut vajaa 600 eur. Lapsilisät kattavat sen kiitettävästi.
ettei joku seuraa tiliensä tuloja ja menoja. Vaikka myöskään meidän talous ei ole suoranaisesti riippuvainen lapsilisästä (100e) niin olen kyllä tietoinen sen määrästä ja suurin piirtein myös maksuajasta.
Miten te yleensä maksatte laskut ja suunnittelette rahankäyttöä, jos ei ole mitään hajua tuloista?
Vierailija:
ettei joku seuraa tiliensä tuloja ja menoja. Vaikka myöskään meidän talous ei ole suoranaisesti riippuvainen lapsilisästä (100e) niin olen kyllä tietoinen sen määrästä ja suurin piirtein myös maksuajasta.Miten te yleensä maksatte laskut ja suunnittelette rahankäyttöä, jos ei ole mitään hajua tuloista?
nettipankista laskusta. On kyllä hajua tuloista, mutta lapsilisät ovat niin pieni tulo meille, että on aivan sama tuleeko perjantaina vai kerran vuodessa. Tulomme ovat sen verran hyvät ettei lapsilisien varassa ole taloutemme.
No, joku on rikas pankitililtään ja joku rikas tunnetasoltaan =)
Minulle riittää että tiedän että tilillä on riittävästi rahaa (muutama tuhat euroa aina) yllättäviin menoihin.
Mä en huomannut edes opiskelijana aina opintotuen ja asumistuen rapsahtamista tilille, vaikka ainoat tulonlähteet olivatkin. Toiset käyttää rahaa harkiten ja jotkut elää kädestä suuhun.
Se että on itse todella hyvä, ei oikeuta haukkua meitä muuta 90 %, joille lapsilisät ovat tärkeitä.
Mä olen suomen paras leikkijä, enkä mä silti aloita keskustelua siitä, että olen parempi kuin kukaan muu.
Rahaa sinulla voi olla, mutta sosiaaliäly taitaa olla vähän niin ja näin.