Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

46v ja yhä kunnon kuukautiset säännöllisesti

Vierailija
03.12.2024 |

Missä iässä sinun kuukautiset loppui? 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaana.

Vierailija
82/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä minipillerit, joiden ansiosta ei ole menkkoja nyt ollenkaan, mutta kolmisen vuotta sitten oli sellainen menkkahelvetti, ettei paremmasta väliä (mikä olikin syy noiden minipillereiden aloittamiseen). Lyhentynyt kierto, runsastunut ja pidentynyt vuoto, joten tuntui, että on koko ajan menkat. Alkoi jo haitata normaalielämää.

Keväällä kävin gynellä ja ultran mukaan vaihdevuodet on hyvinkin menossa, munasarjoissa ei ollut enää montakaan munasolua näkyvissä. Mulla onkin tätä oireilua kestänyt keskimääräistä pitempään, kun ensimmäiset esivaihdevuosioireilut (ihan lääkärin toteamana) tulivat jo 37-vuotiaana.

Että olkaas iiloisia te, joilla menkat jatkuu normaaleina siihen saakka kun ne yks kaks yllättäen vaan loppuvat.

-49v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54- vuotiaana loppuivat.

Ketkä (he) loppuivat?

Kuukautiset LOPPUI.

Vierailija
84/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

54- vuotiaana loppuivat.

Ketkä (he) loppuivat?

Kuukautiset LOPPUI.

Mitkä loppuivat? Kuukautiset (ne) loppuivat.

Vierailija
85/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 44-vuotiaana olin gynellä mm epämääräisen alamahakivun takia. Kohtuni ja munasarjat ultrattiin ja just oli irtoamassa munasolu. Eli silloin vielä olin hedelmällinen, näin myös sanoi gyne.

Noihin aikoihin vuotoväli alkoi lyhentyä ja vuoto muuttui ihan todella runsaaksi. Tämän lisäksi mulle iski ihan hirveät pms oireet, ei raivoa vaan synkkiä masennusajatuksia. Menin gynelle, joka suositteli kierukkaa. Kehui että mieli tasaantuu ja vuoto loppuu. Olin 47v ja tästä on nyt noin puolitoista vuotta aikaa.

Kun kierukan laitosta oli kulunut liki vuosi, ja minulla oli ollut tiputteluvuotoa lähes KOKO tämän ajan, kyllästyin ja varasin jälleen ajan: halusin eroon siitä vimmatun kapistustuksesta! Gyne suositteli ennen kierukan poistoa kokeilemaan minipillereitä. Söin niitä noin 2kk ja vuoto loppui. Sitten tarkoitus oli lopettaa pillerit ja nyt kierukan pitäisi yksistään pitää vuoto pois. Noh, mitä tapahtui siinä parin kuukauden päästä pillereiden lopetuksesta...vuoto alkoi taas! Ja hei me vuodetaan jälleen koko ajan!

Sori pitkä tarina, mutta onko jollain muulla käynyt näin? Jos otatan kierukan pois, pelkään että masisaatokset ennen menkkoja palaavat. Ja hirveät menkkavuodot. Vai voisko ne jo loppua kokonaan? Auttaako joku hormoonihoito? 

Vierailija
86/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun 44-vuotiaana olin gynellä mm epämääräisen alamahakivun takia. Kohtuni ja munasarjat ultrattiin ja just oli irtoamassa munasolu. Eli silloin vielä olin hedelmällinen, näin myös sanoi gyne.

Noihin aikoihin vuotoväli alkoi lyhentyä ja vuoto muuttui ihan todella runsaaksi. Tämän lisäksi mulle iski ihan hirveät pms oireet, ei raivoa vaan synkkiä masennusajatuksia. Menin gynelle, joka suositteli kierukkaa. Kehui että mieli tasaantuu ja vuoto loppuu. Olin 47v ja tästä on nyt noin puolitoista vuotta aikaa.

Kun kierukan laitosta oli kulunut liki vuosi, ja minulla oli ollut tiputteluvuotoa lähes KOKO tämän ajan, kyllästyin ja varasin jälleen ajan: halusin eroon siitä vimmatun kapistustuksesta! Gyne suositteli ennen kierukan poistoa kokeilemaan minipillereitä. Söin niitä noin 2kk ja vuoto loppui. Sitten tarkoitus oli lopettaa pillerit ja nyt kierukan pitäisi yksistään pitää vuoto pois. Noh, mitä tapahtui siinä parin kuukauden p

En osaa sanoa yhdistelmästä kierukka + minipillerit, kun mulla on pelkästään jälkimmäinen käytössä, mutta mulle sanoi gyne keväällä, että voin huoletta käyttää niitä minipillereitä reilusti yli 50 ikävuoden jos haluan kun ne mulle toimivat (ja niin kauan kuin ne mulle toimivat). Ja että voin toki kokeilla jättää pillerit pois, mutta jos menkat alkavat uusiksi, voin huoletta aloitta pillerit taas.

Vierailija
87/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-v täällä ja nyt ollut 3kk edellisistä menkoista. Tähän asti olleet suht säännölliset mutta viimeiset pari vuotta erittäin runsaat. Jopa niin runsaat, että turvauduin välillä vaippoihin 🙈

Vierailija
88/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

52 v.

Vierailija
89/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli säännölliset n 49-vuotiaaksi asti. Sitten pari vuotta on ollut välillä säännöllistä, välillä pitkiä taukoja. Ja sellaisia teurastamovuotoja siinä välissä. Nyt vajaa 52 ja muutama kuukausi ollut taukoa, en tiedä, joko ovat loppumassa oikeasti. 

Vierailija
90/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti, niin kauan kuin voit!

Jaa verenvuodosta alapäässä? Onpa tosi nautinnollista Not 

Vierailija
91/95 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset