Miksi tällä palstalla kiusataan lapsettomia, kuka noita aloituksia aina tekee?
Kommentit (17)
Vierailija:
oman kokemukseni mukaan lapsettomat ovat juuri niitä jotka ovat äitejä tuomitsemassa joka lähtöön.
Lisäksi työpaikallani ollut lapsettomuudesta kärsivä suureen ääneen kailotti kuin " häntä niin ärsyttää raskaanaolevat, kun niitä pamhtelee kuin sieniä sateella"
Kyllä se tuntuu pahalta kun itse on raskaana ja pitää yrittää kuin ei olisikaan, siis vaikka ei mitenkään tuo raskautta esille, mut silti jo valmiiksi syyllinen olo, anteeksi kun olen olemassa
Miten kummassa näihin juttuihin törmää vain av:lla, ei koskaan oikeassa elämässä?
lapsettomia, yksilapsisia, monilapsisia, imettäviä, korvikeruokkijoita, taaperoimettäjiä, alatiesynnyttäjiä, luomusynnyttäjiä, sektioäitejä, " Reimatec-äitejä" , " ei-merkkivaateäitejä" , työssäkäyviä äitejä, kotiäitejä jne
ja tietysti kaikkia julkkiksia
Vierailija:
Vierailija:Miten kummassa näihin juttuihin törmää vain av:lla, ei koskaan oikeassa elämässä?
Valitettavasti tämä on ihan oikeaa elämää, ainakin minun kokemaa. Olen töissä naisvaltaisella työpaikalla, joten kyllähän siellä aika ajoin tulee joku raskaaksi.
Lisäksi eräs parhaimmista ystävistäni on niiiin katkera aina kun perhe- tai ystäväpiirissä tulee vauva, mutta heille ei.
Aika iso osa keskusteluissa esiintyvistä viesteistä on sellaista tavaraa, jotka ohitan ilman mitään huomiota. Koska tiedän, että FIKSUT IHMISET EIVÄT TÖRKEYKSIÄ LATELE PÄIN NAAMAA EDES NETISSÄ. Siispä törkeyksien latelijat eivät ansaitse tulla huomioiduiksi mielipiteinensä!
Eriävänkin mielipiteen voi esittää ilman haistatteluja ja törkeyksiä. Siten syntyy mielenkiintoinen keskustelu.
Suosittelen kaikkia muistakin olemaan huomioimatta typeriä ihmisiä :D
että lapseton ei saa olla katkera omasta tilastaan? Miksei? Mistä lähtien negatiiviset tunteet on kielletty?
Saa olla ihan vapaasti katkera, mutta täytyykö myrkyttää kaikki ympärillä olevat? Miksi niiden, jotka saavat lapsia täytyy kokea syyllisyyttä?
Siksikö koska eivät ymmärrä kuinka lapsettomat kärsivät?
Ok, minä syyllistän sitten samoin perustein lapsettomat, miksi he eivät voi adoptoida lapsia jotka kärsivät lastenkodissa?
Vierailija:
että lapseton ei saa olla katkera omasta tilastaan? Miksei? Mistä lähtien negatiiviset tunteet on kielletty?
Vierailija:
Saa olla ihan vapaasti katkera, mutta täytyykö myrkyttää kaikki ympärillä olevat? Miksi niiden, jotka saavat lapsia täytyy kokea syyllisyyttä?
Siksikö koska eivät ymmärrä kuinka lapsettomat kärsivät?
Ok, minä syyllistän sitten samoin perustein lapsettomat, miksi he eivät voi adoptoida lapsia jotka kärsivät lastenkodissa?
Jos itse kokee jonkun lapsettoman katkeruuden ja tuskan noin vaikeana asiana, niin kannattaisi varmaan ottaa etäisyyttä tähän ihmiseen. Itse haluaisin pitää lapsettomuutemme omana asianamme, mutta jostain kumman syystä ihmiset jaksavat inttää ja udella asiasta, joka ei todellakaan heille kuulu! Kieltämättä joskus tulee kärkevästi vastattua, mutta ihan saa itseään syyttää. Jos tämä on myrkyttämistä, niin olkoon sitten.
Tuo, että perheellisten pitäisi tuntea syyllisyyttä, on ihan sinun omassa päässäsi oleva harha. Kukaan lapseton ei sellaista odota. Sen sijaan toivoisin, että perheelliset ymmärtäisivät tilanteemme ja että emme välttämättä jaksa lähteä esim. epäonnistuneen hoidon jälkeen heidän luokseen kylään. Mutta kai se on sitten sitä syyllistämistä.
Ja JÄLLEEN KERRAN: ei ole lapsettomien velvollisuus adoptoida orpoja ja hoitaa tämän maailman orpolapsiongelma.
mutta kärjistin asian vain kun tuntuu että lapsettomilla on oikeus syyllistää lapsen saaneita, ja minä olen itse henkilökohtaisesti nämä syyllistämiset kokenut lähipiirissäni.
Kyse ei ole siitä etteikö ymmärrystä löytyisi, sillä olen kuitenkin empaattinen ihminen.
Se vain niin harmitti kun työkaverini suhtautui minuun ja muihin raskaanaoleviin niin vihamielisesti, pitäisi kumminkin heilläkin olla ymmärrystä asian suhteen ettei kaikki voi olla tekemättä lapsia sen vuoksi että he eivät saa.
Ikinä en ole udellut vauva-asioita enkä korostanut raskauttani.
jotka eivät vain hössötä sen raskaana olevan ympärillä niin paljon kuin raskaana oleva haluaisi. Sitten hormoneissaan tulkitaan se vihamielisyydeksi. Kas, kun siellä työpaikalla pitää ihan oikeasti tehdä töitä eikä ajatella koko ajan sitä odottavaa pikku-äitiä.
" kuinka ärsyttää kun teitää raskaana olevia pamahtelee kuin sieniä sateella"
ja nimenomaan vihamielisellä asenteella ei mitenkään kevyenä läppänä. EIKÄ kyse ollut siitä että olisin mennyt mitenkään esittelemään itseäni, sillä tiesin hänen ongelmastaan.
Vierailija:
jotka eivät vain hössötä sen raskaana olevan ympärillä niin paljon kuin raskaana oleva haluaisi. Sitten hormoneissaan tulkitaan se vihamielisyydeksi. Kas, kun siellä työpaikalla pitää ihan oikeasti tehdä töitä eikä ajatella koko ajan sitä odottavaa pikku-äitiä.
Kukaan ei sanoisi tuolla tavalla. Mutta sinä yrität selvästi provosoida tappelua lapsettomien ja perheellisten. Sen takia taisit käydä tuon yhdenkin keskustelunavauksen tekemässä.
Hae apua.
enkä jaksa enää asiaa alkaa selittelemään sen enempää, ja musta on typerää alkaa inkuttamaankaan tällaisesta asiasta.
Tiesitkö että kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sinä?
Maailmassa tapahtuu murhia, raiskauksia, lapsentappoja ym. siihen nähden tämä on maailman typerin asia alkaa väittelemään onko joku muka voinut sanoa noin. Ihmiset voi.
Tiedän että myös lapsen saaneet äidit voivat olla julmia lapsettomille, enkä puolustele heitä yhtään. Meitä on vain niin moneen junaan, ja minä nyt vain kerroin että mikä Minua on loukannut lapsettomien suhtautumisessa raskaana olevaan, ja keeroin tämän ihan omakohtaisena kokemuksena.
Piste.
Vierailija:
Kukaan ei sanoisi tuolla tavalla. Mutta sinä yrität selvästi provosoida tappelua lapsettomien ja perheellisten. Sen takia taisit käydä tuon yhdenkin keskustelunavauksen tekemässä.Hae apua.
Toivottavasti oli vain provoilija jolle vastasit!
Vierailija:
enkä jaksa enää asiaa alkaa selittelemään sen enempää, ja musta on typerää alkaa inkuttamaankaan tällaisesta asiasta.
Maailmassa tapahtuu murhia, raiskauksia, lapsentappoja ym. siihen nähden tämä on maailman typerin asia alkaa väittelemään onko joku muka voinut sanoa noin. Ihmiset voi.
Tiedän että myös lapsen saaneet äidit voivat olla julmia lapsettomille, enkä puolustele heitä yhtään. Meitä on vain niin moneen junaan, ja minä nyt vain kerroin että mikä Minua on loukannut lapsettomien suhtautumisessa raskaana olevaan, ja keeroin tämän ihan omakohtaisena kokemuksena.
Piste.
Vierailija:
Kukaan ei sanoisi tuolla tavalla. Mutta sinä yrität selvästi provosoida tappelua lapsettomien ja perheellisten. Sen takia taisit käydä tuon yhdenkin keskustelunavauksen tekemässä.Hae apua.
Vierailija:
Piste.
saahan sitä kommentoida, mutta tarviiko lähteä mihinkäs juupas-eipäs-juupas-eipäs-juupas -leikkiin? Oikeasti?Vierailija:
Vierailija:
Piste.
aina vaan sai vastauksen " ei tällaista ole olemassakaan" tai tämmöistä ei voi tapahtua...
Vierailija:
Vierailija:
enkä jaksa enää asiaa alkaa selittelemään sen enempää, ja musta on typerää alkaa inkuttamaankaan tällaisesta asiasta.Piste.
Miksi vastasit sitten?
oman kokemukseni mukaan lapsettomat ovat juuri niitä jotka ovat äitejä tuomitsemassa joka lähtöön.
Lisäksi työpaikallani ollut lapsettomuudesta kärsivä suureen ääneen kailotti kuin " häntä niin ärsyttää raskaanaolevat, kun niitä pamhtelee kuin sieniä sateella"
Kyllä se tuntuu pahalta kun itse on raskaana ja pitää yrittää kuin ei olisikaan, siis vaikka ei mitenkään tuo raskautta esille, mut silti jo valmiiksi syyllinen olo, anteeksi kun olen olemassa