Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että jos teillä tehdään ulosottoa palkastanne, se maksaa työnantajalle

Vierailija
03.12.2024 |

Tää on taas yksi käsittämättömiä asioita mistä työnantaja joutuu maksamaan. 

Eli, jos olet töissä ja sinulla on jotain ulosottoa joka menee siis suoraan palkastasi, niin työnantajasi joutuu maksamaan tästä ulosoton tekemisestä tilitoimiston palkanlaskentaan ERIKSEEN. Juuri katselen kyseistä laskua ja sen erittelyä käsissäni. 28 € menee työnantajan pussista joka kuukausi siitä, että työntekijän palkasta tehdään ulosmittaus. 

Kommentit (35)

21/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä tulee potkulaki. 

Hyvä että tulee.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ketään ulosotossa olevaa ei pidä palkata. 

Niin, että olkoot Kelan rahoilla ja velat jää maksamatta?

Ei nyt tarvi vetää ääripäästä toiseen, mutta tämäKIN asia on ihmisten hyvä tietää, kun lähinnä aina vaan maristaan yksipuolisesti kuinka "työnantajat riistävät työntekijöitä".

Hyvin paljon on myös kaikenlaista epäoikeudenmukaista, josta työnantaja joutuu maksamaan, ilman että työntekijät edes tietävät... Kuten nyt vaikka edellä mainityu kertausharjoitusasia tai tämä aloituksen ulosotto. 

Ei vaan maksat palkan maksajalle siitä, että hän hoitaa työnsä. - Ei se ulostooto vaadi centtiäkään työnantajalta maksettavaksi vaan se, jonka tehtäväksi työnantaja on antanut palkanmaksun, ellei tee sitä henkilökohtaisesti itse. Turha tässä on työntekijää syyllistää siitä, että hän on ulosotossa ja työtä tekemällä kuka ties yrittää päästä veloistaan eroon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka tulevat viisastelemaan "sopimusasiasta"

Vierailija
24/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kävin. Painoin jatkuvasti ylitöitä, että sain maksettua kaikki pois ennenkuin lähdin maasta.

Ei todellakaan kaikki. Yhden tutun yrittäjän työntekijä kävi välillä nukkumassa päiväuniakin.

Vierailija
25/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kokemuksella: Jos itse viitsin tehdä kokopäivätyötä, josta saan uo:n jälkeen 1200€ käteen joka kuukausi, ja teen vielä työni iloisesti ja hyvin, en usko että työnantaja saa motivoituneempaa työntekijää mistään! 

Velatkin niin suuria, etteivät työnteolla pienene.

Vierailija
26/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia meillä ei tilitoimisto maksa palkkoja eikä laske niitä, yrittäjä tekee homman itse. Tavallaan saa itselleen palkkaa tuon 28 e, kun tekee työn itse. Eikä siinä edes mene kauaa, kun 11 tiliä laskee ja maksaa.

Vierailija
27/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi homma. 300 euroa mennyt tänä vuonna jo tuon takia. 

Ja kuulemma työntekijät on ne joita aina "riistetään".

Makselin tuossa myös juuri kertausharjoituksissa olevalle palkkaa harjoitusten ajalta, VAIKKA itse jouduin tekemään kertausharjoitukseen lähteneen työt sillä aikaa omieni lisäksi, ja kertausharjoituksissa oleva sai myös päivärahat valtiolta. Mutta näin se on määrätty, työnantaja maksaa JA tekee työt. 

Meillä vähennetään palkasta maksetut päivärahat.

Vierailija
28/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, sekä sellaisille täytyy välittömästi näyttää ovea, ketkä joutuvat ulosottoon. Yhteiskunnan parasiitit!!

Vierailija
29/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, sekä sellaisille täytyy välittömästi näyttää ovea, ketkä joutuvat ulosottoon. Yhteiskunnan parasiitit!!

Onhan tuossa sellainen ongelma, että jos noin aina toimittaisiin, niin sitten voisi alkaa käyttäytymään, kuin parasiitti tai varas. Aika ikävää yhteiskuntarauhan kannalta. Myös velkojat ei saisi mitään koskaan.

Vierailija
30/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, olen kyllä laskenut palkkoja, ja toki tehnyt myös kirjanpidon. 

Amatöörit käyttävät tilitoimistopalveluita

Vierailija
31/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka tulevat viisastelemaan "sopimusasiasta"

Kyse on nimenomaan työnantajan ja tilitoimiston välisestä sopimusasiasta. Ja tilitoimisto tässä on se rahastava rosmo, kun ulosotto ei sisälly normaaliin palkanlaskennan könttäveloitukseen.

Vierailija
32/35 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, olen kyllä laskenut palkkoja, ja toki tehnyt myös kirjanpidon. 

Amatöörit käyttävät tilitoimistopalveluita

Tai ne joilla ei ole aikaa laskea useamman kymmenen työntekijä palkkoja itse... 

Vierailija
33/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin asiaa ja totta tämä on. Järjetöntä. Pitäis vähentää tuo maksu sen ulosotossa olevan tilistä. En käsitä yhtään mitä logiikkaa tai oikeudenmukaisuutta on tässä, että työnantaja maksaa kustannuksia työntekijänsä oman henkkoht elämän rahasotkujen setvimisestä.. 

Vierailija
34/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi homma. 300 euroa mennyt tänä vuonna jo tuon takia. 

Ja kuulemma työntekijät on ne joita aina "riistetään".

Makselin tuossa myös juuri kertausharjoituksissa olevalle palkkaa harjoitusten ajalta, VAIKKA itse jouduin tekemään kertausharjoitukseen lähteneen työt sillä aikaa omieni lisäksi, ja kertausharjoituksissa oleva sai myös päivärahat valtiolta. Mutta näin se on määrätty, työnantaja maksaa JA tekee työt. 

No nyt olet todella syvällä kusipäisen pelleyden ytimessä. Onneksi olkoon!

Vierailija
35/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ei tätä asiaa päätä. Se menee saman hinnaston mukaan kuin kaikki muutkin palkanlaskennan ja kirjanpidon toimenpiteet.