Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka syö aina kaikkea mistä kerrotaan että nostaa riskiä sairastua?

Vierailija
03.12.2024 |

Leikkeleistä saa syövän ja rasvasta sydärin. Näitä sitten syön oikein urakalla. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siis ainoa tän lajin sekopää. 

Vierailija
2/6 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon siis ainoa tän lajin sekopää. 

Itsetuhoista käytöstähän tuo on, ei eroa mitenkään siitä, että esim. viiltelisit. Haluat aktiivisesti satuttaa itseäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä syön. Ihan sentakia että jos jättäisi kaikki pois mikä aiheuttaa muistisairautta, verenpainetta, syöpää, korkeaa kolesterolia, mielenvikaisuutta, aivoinfarkteja, sydämen vajaatoimintaa, kihtiä, kuppaa, hammasmätää ja ties mitä, niin ei sitä ihminen voisi enää syödä mitään. Ei yhtään mitään.

Vierailija
4/6 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä syön. Ihan sentakia että jos jättäisi kaikki pois mikä aiheuttaa muistisairautta, verenpainetta, syöpää, korkeaa kolesterolia, mielenvikaisuutta, aivoinfarkteja, sydämen vajaatoimintaa, kihtiä, kuppaa, hammasmätää ja ties mitä, niin ei sitä ihminen voisi enää syödä mitään. Ei yhtään mitään.

No, totta tämäkin. 

Vierailija
5/6 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vaikuttaa että jos joku ruoka nostetaan mediassa esille syystä tai toisesta, niin silloin se nousee myös mieleen ja sitä alkaa tehdä mieli. 

En ole esim. Pitkiin aikoihin ostanut Lauantai - makkaraa ja syönyt sitä ruisleivällä, mutta nyt kun nousi tämä leikkelekohu niin tuli hirveä himo. 

Se menee kyllä ohi, ja on inhimillistä sekin. Asiasta puhuminen käsitetään helposti trollauksena, vaikka se on ihan normaali ihmisen psykologiaan liittyvä ilmiö. 

Sama juttu kävi kun uutisoitiin, että USA:ssa ollaan innostuttu ruotsalaisista irtokarkeista, ja osa niistä olikin suomalaisia. 

Heti teki mieli irtokarkkeja pitkästä aikaa. 

Kyselin täällä palstalla joskus, että mikä on lempihillonne lettujen kanssa niin joku kommentoi, että täytyykin tehdä pitkästä aikaa lettuja. 

Kaipaan enemmän inhimillisyyden hyväksymistä keskustelukulttuuriin. 

Vierailija
6/6 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan piittaa noista ravintosuosituksista, osaan lukea tutkimuksia itsekin, on koulutuskin. En syö leikkeleitä, mutta en tiedä miksi juuri ne ovat epäterveellisiä, tai mihin tutkimuksiin se perustuu, jokin lisäaine tai käsittelytapa voisi olla taustalla, asiaa ei perustella. Kasviksia syön, paljon, lihaakin. Korkea hemoglobiini ja alhaihen kolesteroli lisäävät kuolleisuutta. O-6 rasvat lisäävät riskiä moniin sairauksiin, O-3 vähentävät riskejä, kovat rasvat ovat aika neutraaleja, elleivät ole transrasvoja. Toki joillakin kovilla rasvoilla on havaittu myös positiivisia terveysvaikutuksia, esimerkiksi maksan rasvoittumisen väheneminen. Itse pyrin kasvisruokavalioon eettisistä syistä, mutta se on monimutkaista monien epäterveellisten kasvisrasvojen ja proteiininlähteiden vuoksi.