Paljonko sinulla ylimääräistä painoa?
Kommentit (66)
Ylimääräistä painoa ei ole, mutta se saisi olla enemmän lihasmuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään! M32 187 cm ja 74 kg.
Lievää alipainoa.
Hänellä on normaalipaino. Painoindeksi 20,10. Normaalipainon alarajalla on 19.
Vierailija kirjoitti:
10 kg. Maha vähä röllöttää jo. Tänään tein rinnallevetoja ni yhessä nostossa jäi tanko nolosti mahamakkaraan kiinni.
Pitäs laihduttaa, mutta ruoka maistuu liian hyvin ja perusarki näin työttömänä melko passiivista duunarin arkeen verrattuna. Ei mikään ihme että lihoin ku työt loppu.
Itse olen laihtunut kun työt loppui. Nyt on enemmän aikaa lenkkeillä ekä tule käytyä ruokiksella seisovassa pöydässä lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
Ei haittaa yhtään. Minulla on leveät hartian ja kapea lantio sekä suht ok:n lihaksikkaat jalat.. Porukka ei koskaan usko että painan 74 kg. Monesti luulevat minun olevan vähintään 80 kg. Mutta minulla onkin 10,7% rasvaprosentti, joka ei välttämättä näy vaatteiden läpi näin talvella.
M32 187 cm ja 74 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
Ei haittaa yhtään. Minulla on leveät hartian ja kapea lantio sekä suht ok:n lihaksikkaat jalat.. Porukka ei koskaan usko että painan 74 kg. Monesti luulevat minun olevan vähintään 80 kg. Mutta minulla onkin 10,7% rasvaprosentti, joka ei välttämättä näy vaatteiden läpi näin talvella.
M32 187 cm ja 74 kg.
Et ole alipainoinen, vaan aivan normaalipainoinen. Painoindeksisi on 20,10. Normaalipainon alaraja on 19.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
Parempi oll alipainone ku ylipainone. Nimittäi kokemust o...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
18,5 on alaraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 kg. Maha vähä röllöttää jo. Tänään tein rinnallevetoja ni yhessä nostossa jäi tanko nolosti mahamakkaraan kiinni.
Pitäs laihduttaa, mutta ruoka maistuu liian hyvin ja perusarki näin työttömänä melko passiivista duunarin arkeen verrattuna. Ei mikään ihme että lihoin ku työt loppu.
Itse olen laihtunut kun työt loppui. Nyt on enemmän aikaa lenkkeillä ekä tule käytyä ruokiksella seisovassa pöydässä lounaalla.
Joo, ymmärrän jos olet tstossa töissä, mäki olin ennen ja samoin kävi. Sittemmin vaihdoin raksalle ja siellä tuleekin se 8 tuntia liikuttua koko ajan ja lounaaksi tuli vähän närpittyä jotain, kun ison aterian jälkeen olis ollu hankala liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
18,5 on alaraja.
Lievän alipainon yläraja on 18,9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ymmärrän jos olet tstossa töissä, mäki olin ennen ja samoin kävi. Sittemmin vaihdoin raksalle ja siellä tuleekin se 8 tuntia liikuttua koko ajan ja lounaaksi tuli vähän närpittyä jotain, kun ison aterian jälkeen olis ollu hankala liikkua.
Kokeilkaapas lehdenjakoa kerrostaloreitillä, jossa paljon hissittömiä rappuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, olin toimistossa töissä. Oli sähköpöytä, mutta läheskään joka päivä en pitänyt pöytää seisonta korkeudella. Ruokiksella oli liian hyvät ruuat seisovassa pöydässä ja tuli syötyä koko rahan edestä - virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
Löysä vartalo jossa on runsaastikin rasvaa, on huomattavasti tiukkaa, lihaksikasta ja treenattua vartaloa kevyempi. Lihasmassa painaa siis enemmän kuin rasvakudos. Lihaksikkaat ihmiset voivat painoindeksilaskurin mukaan olla ylipainoisia, vaikka todellisuudessa keho olisi hyvinkin rasvaton, mutta lihaksikas.
Painoindeksi ei siis sellaisenaan sovi lihavuuden tai laihuuden arviointiin lapsille, vanhuksille tai poikkeuksellisen lihaksikkaille. Kenelle se sitten on tarkoitettu?
Yleisesti käytössä olevista mittaustavoista painoindeksi on vähiten huono mittaustapa.
Koska pitkät ovat yleensä painavampia, pyritään painoindeksilaskurissa poistamaan pituuden tuoma paino.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen professori Erkki Vartiainen myöntää, että suurikokoisille miehille painoindeksi näyttää helposti ylipainoa.
Uusia rajoja mietitään
25 ylipainon rajana on useille miehille liian alhainen. Toisaalta hennoille naisille se voi olla liian suuri. Luku 25 on määritelty ylipainon rajaksi joskus 1980 luvun lopulla, mutta selvä lihavuuden raja 30 sopii hyvin sekä miehille että naisille, Vartiainen sanoo.
Jonkin verran. Harrastan painonnostoa. Olen jo vuosia sitten luopunut vaaasta ja seuraankin vain vyötärönympärystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
18,5 on alaraja.
Lievän alipainon yläraja on 18,9
Normaali painoindeksin alue on välillä 18,5-25.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää alipainoa.
Löysä vartalo jossa on runsaastikin rasvaa, on huomattavasti tiukkaa, lihaksikasta ja treenattua vartaloa kevyempi. Lihasmassa painaa siis enemmän kuin rasvakudos. Lihaksikkaat ihmiset voivat painoindeksilaskurin mukaan olla ylipainoisia, vaikka todellisuudessa keho olisi hyvinkin rasvaton, mutta lihaksikas.
Painoindeksi ei siis sellaisenaan sovi lihavuuden tai laihuuden arviointiin lapsille, vanhuksille tai poikkeuksellisen lihaksikkaille. Kenelle se sitten on tarkoitettu?
Yleisesti käytössä olevista mittaustavoista painoindeksi on vähiten huono mittaustapa.
Koska pitkät ovat yleensä
BMI on kai paras väestötason mittakaavassa. Moni kouluterveydenhoitajakin tuijottaa sitä liian tunnollisesti lasten kohdalla, ja monelle jää traumat siitä. Pitäisi käyttää silmiä, arvioida elämäntapoja ja viimetilanteessa ottaa mittanauha käyttöön, jos BMI on ylipainon puolella, eikä heti ryhtyä sättimään.