Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua.

Täällähän ollaan oltu ahkerina keskustelemassa.

Bloom (meniköhän oikein) ihanaa kun oli hyviä ultra kuulumisia. Kyllä se verinen vuoto varmasti säikäyttää todella pahasti.

Tupakoinnista ja alkoholista ollut keskustelua.

Itse poltan ja olen polttanut pitkään. Esikkoa odottaessa en saanut lopetettua kokonaan, toista osottaessa sain lopetettua, vaikka siinä meni jonkin tovin. Mutta kumpaakin odottaessa sain heti alusta vähennettyä. Joka oli mulle tosi iso juttu.

Nyt on huomattavasti vähentynyt. Siis niin paljon etten olisi uskonut. Ja luulenpa että näin saan sen myös lopettettua nopeammin ilman stressiä tms. Muutama päivässä ja se on hyvä alku.

Ja tupakoinnista varmasti jokainen tietää ne riskit ja vaarat on vain jokaisen löydettävä juuri se oma tapa lopettaa. Mulla tepsii vain tuo vähentäminen ja sitten se loppuu kokonaan. Nyttenkin kun ajattelee että ennen aski päivässä ja nyt noin 2 päivässä. Todella hyvin.

Alkoholista sen verran etten juo ollenkaan. En ole juonut 4 vuoteen. Elikkä viinan kanssa läträäminen loppui esikoista odotteassa. Eipä tartte lapsia viedä hoitoon kapakki reissun takia.

Muita paheita kyllä löytyy. =) Syöminen, syöminen, syöminen jne. =)

Ja voi tätä väsymystä. Koska se loppuu? Koskaan? No täytyy olla tyytyväinen ettei ole pahoinvointia.

Meillä ollaan alkamassa sairastelemaan. Tytöllä on kuumetta ja itsellä aika kurja olo, mutta ruokahalu ei ole mennyttä. =)

Tsirppana rv 7+6

Vierailija
42/45 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listahiljainen amerikanmamma ilmoittautuu -varmaan olette minut jo unohtaneet. Jostain syysta tyokoneelta en ikina paase talle sivustolle ja kotiin tullessa olen niin vasynyt, etten koneeseen usein jaksa katsoakaan : ) On ollut kiva seurata vilkasta keskustelua. Onnea M@mm@lle kaksosista! Kurjaa, etta osalla teista on ollut vuotoja, toivottavasti menee ohi eika ole mitaan vakavaa. Itsella olo ollut ihan kohtalainen, aikamoinen KUVOTUS alkoi talla viikolla, ja meilla oli tietty toissa koko viikon kestava konferenssi. Huh, onneksi siella oli koko ajan tarjolla hedelmia, niita tekeekin koko ajan mieli. Sympatiani on niiden puolella, jotka voivat todella pahoin. En tieda miten kestatte...

Hei, en tieda onko siella Suomessa ollut puhetta, mutta taalla on ainakin medioissa ollut juttua tutkimuksesta, jonka mukaan kalan syonti raskausaikana vaikuttaa aivojen kehitykseen.

http://news.yahoo.com/s/nm/20070215/hl_nm/seafood_pregnancy_dc

Olisi muuten mielenkiintoista kuulla mita siella neuvolassa suositellaan syomaan...itse olen jotenkin nyt toisen raskauden aikana paljon miettinyt ruoka-asioita, ja yritan nyt ainakin ekan kolmanneksen syoda ja elaa oikein terveesti. Tulee ajatelleeksi, kuinka paljon se pieni sikio kehittyy yhdenkin paivan aikana...Yksi kaverini taalla sanoi jotain, mika itselleni jai mieleen. Hanen vauvallaan oli todella isoja ongelmia ekan kahden kuukauden aikana ja vauva joutui jopa leikkaukseen. Ystavani sanoi, etta vaikka on todella epatodennakoista, etta mikaan mita han olisi syonyt/juonut tai tehnyt raskauden aikana olisi todella aiheuttanut kaikki ongelmat, olisi hanella ollut valtava syyllisyys, jos han olisi esim. juonut raskauden aikana tms. Sita sitten kai sitten olisi aina miettisi, etta mita jos olisi ollut ottamatta. SaPalle: Mielestani oli ihan ok, etta kerroit milla mielikuvilla itse paasit tupakasta eroon, toit taman esille sen takia, etta yritit auttaa toistaa paasemaan yli vaikesta asiasta.

No, taytyy alkaa lopettelemaan. Eka laakarinaika on ensi viikolla ja jos siella on kaikki hyvin, niin ajattelimme julistaa sitten muille raskaudesta..jannittaa!

Kaikille hauskaa viikonloppua!

RV. 8 + 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti esittelen itseni, on kiire mummilaan ruokailemaan :D

Eli eilen sain plussa Clearbluella kp 31/28 ja vielä pari päivää sitten (29/28) oli puhdas nega Acon10:lla. Ovis oli kyllä normaalia myöhemmin, joten se selittänee tuon " myöhäisemmän plussan" .

Oireet alkoi melkein heti kun plussasin (heh) eli vasta nyt rinnoissa enemmän tuntemuksia ja lievää oklotystä ilmassa ajoittain. Mulla siis ennestään kaksi lasta -00 ja -03. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa olen joutunut raskauspahoinvoinnin takia tiputukseen sairaalaan. Toivon ja rukoilen että nyt tulisi lievempänä.

Itse olen -77 syntynyt, eli kesällä kolmekymppiset :)

Oliko teillä erikseen jotain esittelylistaa tms....vai miten on tapana?

*vielä ihan pihalla oleva Tutti* ja oisko rv nyt 4+3 :)

Vierailija
44/45 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja la 31.10 (aikaisemmat lapsetkin syntyneet kuun viimeinen päivä) ;)

Vierailija
45/45 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Uutu

Pesun sivuilla sanotaan näin:

" Yleinen syy toistuviin keskenmenoihin on keltarauhashormonin (progesteronin) alhainen määrä. Keltarauhashormonia syntyy keltarauhasen tuottamana ovulaation jälkeen ja sen tarkoitus on valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun ja myöhemmin tukea alkuajan raskautta."

Ja samalla sivulla sanottiin jossakin, en enää löytänyt missä, että alkuraskauden (ilmeisesti kuitenkin jo ennen " menkkojen" alkamista) kohdun supistelu voi johtua tästä hormonin puutteessa, jolloin munasolu ei kiinnity hormonin puutteen takia ja sitten tulee varhainen keskenmeno/" menkat" . Luulen, että itselleni kävi kerran näin, en tarkistuttanut, mutta vuoto oli tosi runsasta ja kirkasta silloin " menkoissa" /keskenmenossa.

Itselläni ei ole mitään oireita, eka tarkastus ensi viikon pe. Olen jo alkanut maalailemaan mielessäni ajatuksia tuulimunasta, mutta sen näkee sitten.

Terveyttä kaikille odottajille ja sikiöille!

AJL rv 5+1