Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuosta röökaamisesta minäkin ;) Mä olen kans polttanu oikeestaan aina muutamia lopetusyrityksiä lukuunottamatta ja ensimmäistä raskautta. Esikosta lopetin heti kun alettiin yrittämään ja tyhmä sitten aloitin imetyksen jälkeen uudestaan Nyt lopetin tass plussaamisen jälkeen. Tällä kertaa oli tosi paljon vaikeampi lopettaa jostain syystä. Plussaamisen jälkeen otin kaverin röökistä muutaman kerran henkoset ja sitten lopetin. Nyt ei ole onneksi enään vaikeaa. Ainoa ikävä puoli on se kun nyt tietenkin tulee limaa kurkusta/keuhkoista kun puhdistuu, aamusin kun muutenkin ällöttää niin on muuten todella kuvottavaa!!!!! YÖK! Oksu meinaa tulla koko ajan. Lisäksi vielä flunssan poikasta ja senkin johdosta nenä tukossa ym.

Nyt olen päättänyt että mun röökit on vedetty,enkä ikinä enää alota. Olen meinaan ihan varma,että lasten tekemisen jälkeen en enää löytäisi tarpeeksi motivaatiota lopettamiseen.

Tsemppiä kovasti lopetukseen,kyllähän se on kaikille osapuolille hyvä juttu jos siinä onnistuu.

Vierailija
22/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa tuli käytyä ja kaikki on hyvin,sikiön syke näkyi vahvana ja lääkäri sanoi että tuo minun vuotoni on ihan vaaratonta kun niin vähän sitä on ja toivotti onnea tulevasta vauvasta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Bloom että kaikki oli kunnossa, kyllähän tuommoinen vuoto pistää miettimään kaikenlaista. Mulla oli esikoista odottaessa jossain viikolla 8 tuhruvuotoa, mutta nlatäti sanoi, että se johtuu siitä, että istukka alkaa kehittyä. Mene ja tiedä sitten.

Tupakoinnista: ennen esikoista polttelin säännöllisen epäsäännöllisesti ja lopetin samantien kun plussasin. Synnytyksen jälkeen sama tahti jatkui, eli lähinnä kun kävin viihteellä, tuli poltettua. Nyt sekin jäi n. 3 kuukautta ennen plussausta eli ei vaan enää tehnyt mieli pätkän vertaa. Kyllähän sitä tulikin vedettyä jo yli 10 vuotta :-P

Olen kehittänyt jostain lentsun itselleni, nenä on tukossa ja kurkku karhea. Ja tänään pitäis lentää Lappiin... Tulee jonkun mittainen tauko nettailussa.

Mukavaa ensi viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

Ykä 7+6

Vierailija
24/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoista ultranäkymistä!!!

Vaahtis ja " Aarre"

Vierailija
25/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno Bloom, että kaikki kunnossa! :)

Keskustelusta yleensä: mie kanssa tykkään, että kaikkien tulee täällä voida sanoa vapaasti oman mielipiteensä. Meitä naisia ja äitejä on niin moneen junaan, että ei täällä kannata ketään yrittää alkaa muuttamaan omien näkemystensä mukaiseksi vaan jokainen toimikoot tavallaan. Mun mielestä kriittinen pitää olla, asioita tulee kyseenalaistaa ja omia mielipiteitään saa ja pitää tuoda julki. Siitähän ne keskustelut syntyy. :)

Tosi mukavaa, että meitä on täällä jo näin monta aktiivista lokavauvan odottajaa mukana!

sapa

Vierailija
26/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloom, kiva kuulla, että kaikki on hyvin! Tupakanpiinamille toivotan tsemppiä lopetukseen.

Aamulla oli eka neuvola. Sieltä tyrkkäsivät 3. mahdollisen la:n, laskettu siis vikojen menkkojen ja 28 pvän kierron perusteella. Kierto mulla kuitenkin on tuota pidempi, joten olkoon la edelleen esittelyn 30.9.

Kaikki oli kunnossa, mitä nyt painoa oli vähän tullut. Ihmekös tuo, kun syön koko ajan. Viimeksikin paino tuli etupainotteisesti, enkä kyllä ala syömisiäni valvoa, ennen kuin pahoinvoinnista on selvitty. Varaakin painon suhteen on, BMI on nippa nappa 20.

Nyt sitten purnaan (pienestä asiasta, mutta kuitenkin), pöh! Neuvolan th vaihtuu, enkä tykkää, kun niin pidin tästä nykyisestä. Esikoisen aikana oli sijaisia ja sijaisen sijaisen sijaisia, kun tämä varsinainen oli itse äitislomalla ja hoitovapaalla. Silloin kävin raskauden aikana ja esikoisen kanssa ainakin 8 eri th:lla, ennen kuin tämä nykyinen tuli takaisin. No, nyt pitäisi kyllä tulla suoraan uusi vakkari, mutta silti. Pöh!

-Ja_me rv 9+0

Vierailija
27/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin viimein ennätän pinoutumaan, niin kiireinen aamu ollut töissä...

Kellehän kaikille minun piti jotain sanoa. Ainakin Pepiliinalle, tervetuloa! Ja Vanile, muistankin sinut ja la:ta taisi tosiaan olla lähekkäin.

Mulla myös tupakointi loppui plussatestiin (hah, testin tulosta odotellessa poltin viimeisen tupakan). En kyllä määrällisesti ole paljoa ikinä polttanut, mutta 15 vuotta kuitenkin (välissä kyllä pitkiä taukoja ilman tupakkaakin). Esikoista odottaessa lopetin polttamisen myös, mutta aloitin uudestaan imetyksen jälkeen.

(.) Eilen nukkumaan käydessä ja tänäänkin on tuntunut kuin supistuksia, sellaisia kivuttomia kovotuksia mitä ekassa raskaudessa oli koko loppupuolisko. Toivottavasti eivät merkkaa mitään ikävää, oudolta vaan tuntuu että jo tässä vaiheessa tuollaisia on. Onko kenelläkään muulla kokemuksia tuollaisesta???

Muira r-oireita ei oo, joten hieman tuo huolestuttaa. Oireiden puuttuminen näin varhaisessa vaiheessa sinänsä ei huolestuta, mutta kovottumiset kylläkin. Ja jotenkin minäkin olen viimeisen vuorokauden onnistunut olemaan pessimistisellä tuulella raskauden onnistumisen suhteen. Ehkäpä se, että tämä sai alkunsa niin helposti ja se että edellinen raskaus tuotti ihana tyttären, saa minut kuvittelemaan ettei yhtä hyvää tuuria voisi peräkkäin käydä. Äh, en tiedä mitä höpötän.

Uutu rv 4+4

Vierailija
28/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös ollut satunnaisia supistuksia parin viikon ajan. Oudolta tuntuu, kun vetää kovaksi. Esikoisen kanssa ei sellaisia ollut, silloin supistuksia oli vasta niin lopussa, etten erottanut niitä enää vauvan liikkeistä, maha oli niin pinkeä.

Nyt taas saattaa supistaa ihan mitättömästäkin keskivartalon liikkeestä, esim. joskus yöllä kylkeä kääntäessä. Alitajunnassa ajattelin ensin, että liikkeitä, mutta tajusin kyllä heti, ettei ne nyt mitään liikkeitä voi vielä olla, joten siis supistuksia.

Ultrassa kun kävin, niin lääkäri piti niitä ihan harmittomina niin kauan kun ei ole vuotoa tai pehmenemistä kohdun suulla, ja osa tuntemuksista saattaa myös liittyä kohdun kasvamiseen, eivätkä ole varsinaisia supistuksia.

-Ja_me

Vierailija
29/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista supistuksista, minulla myös tuntuu pientä jännitystä vähän kuin supistelisi, mutta saattaa olla tuota kohdun kasvua. Mulla tosin aiemmissa odotuksissa supistelut alkanut jo ennen puolta väliä, saas nähä miten nyt.

M@mm@76: Tuplasti onnea tuplista!!

Kertokaas mikä on nykysuositus maksaruokien suhteen en muistanut neuvolasta kysyä kun aikaa varasin ja aikakin on vasta 12.3. Tekee niin kovasti mieli maksamakkaraa ja laatkkoa.

Joku kirjoitti että mahtaako tulla synnäreille lokakuussa ruuhkaa kun näin paljon meitä on. Neuvolassakin terkka tuumas että paljon on lokakuussa laskettuja aikoja.

nette ja viikkoja 6

Vierailija
30/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi m@mm@76, isot onnen toivotukset tupla raskaudesta! :)

Bloom74: Kiva kuulla että sielläkin kaikki hyvin!. :)

Toivotaan että teillä kaikilla vuodoista kärsivillä olisi kaikki hyvin!, todella hermoja raastavaa se on sen tiedän!.

Nimittäin itsehän olen vuodellut ihan alusta asti. Tai paperiin jää verensekaista limaa joinakin päivinä lähes joka vessakäynnillä. Mnulla on jo 3 lasta, joista vuotoja ei ole ollut yhtä vessakäyntiä lukuunottamatta per lapsi. Eli uutta tämä on..

Rv 4 meni niin että joka toinen päivä oli tuota vuotoa, sitten rv 5 ei ollut mitään ja nyt taas rv 6 vuotoa on ollut jo kolmena päivänä..

Ultrassa olen jo kahdesti ehtinyt käydä, viimeksi eilen.

Eilisessä ultrassa kaikki oli hyvin!, pienen pieni vauva köllötteli kohdussa oikeassa paikassa & kokoa oli reilu 7mm. Sydänkin sykki hurjaa vauhtia!. =)

Lääkäri totesi että vuoto tulee kohdusuun limakalvolta, sanoi että hänen koskettessa sitä verta tihkuu. Se on kuulemma joillakin aivan normaalia, kun limakalvot herkistyy raskausaikana. Sanoi että vähän sama asia kun nenästä tuleva verinen vuoto niistäessä raskausaikana & sitä miunulla on ihan jatkuvasti myös.

Minulla todettiin myös ekassa ultrassa rv 5 tulehdus kohdunsuulla, johon sain penisiliinikuurin. Tämä ei kyllä oireile minulla mitenkään (oli vaivana useasti edellisessä raskaudessakin). :/

Mutta siis kaikki on nyt hyvin, mikä pääasia!. Jatkossa ihan normaali neuvolaseuranta & ajallaan ultrat.

Toivotaan että teillä muillakin vuotelijoilla olisi vain sama juttu!. :)

Vierailija
31/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nette:

Suositus maksasta: Vältetään koko raskauden ajan, imetysaikana korkeintaan 2 kertaa/kk.

Perusteet: Korkea A-vitamiini- ja raskasmetallipitoisuus. Sorry.

Näin siis neuvolan lapusta.

-Ja_me

Vierailija
32/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenpä minkäkin kerrankin päivällä pinoutumaan kun esikko nukkuu... Olen siis vielä hoitovapaalla / kotiäitinä - onko moni muu? Mulla on nyt pieni kriisin paikka tän kotona olemisen suhteen, kun tarkoituksena oli mennä töihin mahdollisimman pian. En kauhean hyvin viihdy kotona sillä kaipaan sitä tekemisen meininkiä ja yhteisöllisyyttä mitä töissä saa, jostain syystä vastaavaa en leikkipuistoissa koe... No, nyt tajusin, että jollen _nyt_heti_ työllisty, niin en kyllä pääse enää töihin ennen kuin Onnin äippäloma on ohi. Kyllä on taas hitaasti raksuttanut meikäläisellä... Olen nimittäin opettaja, ja meillähän tuo kesä on vähän heikkoa töiden kanssa eikä kukaan palkkaa minua enää elokuussa... Blaah! Voisin kyllä ihan hyvin tehdä muitakin töitä, melkeen mitä vaan, mutta mieluiten jotain puolipäiväistä ettei tarttis viedä neitiä hoitoon. Ei ole taas helppoa...

Minäkin toivoisin että tämä porukkamme pystyisi keskustelemaan kaikesta rakentavassa hengessä. Tuosta tupakoimisesta (siis ihan ylipäätään, ei pelkästään raskauden aikana) minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, joten tuen täysillä jokaista polttamisen lopettavaa tai edes vähentävää! Alkoholin käytöstä raskauden aikana taas olen sitä mieltä, että tippa ei tapa, edes alkiota. En nyt todellakaan kannusta ketään juomaan, mutta käsittääkseni ei ole olemassa mitään todisteita siitä että esim. 1 annos viikossa olisi mitenkään haitallista. Kunhan sitten tosiaan pysytään siinä 1 annoksessa eikä lähdetä niille kuuluisille " yksille" ... Näin minulle on kätilö kertonut, ja minusta se on ihan järkeenkäypää.

Jostain muustakin oli puhe, mikähän se oli? Mammapääni ei ole vielä esikostakaan toipunut, joten tästä tulee vielä melkoista menoa ennen kuin Onni on maailmaan saatettu - koettakaa kestää... ;) Ai niin, siitä painon noususta. Mua alkoi oikeen ketuttamaan kun kaivoin esikon äitiyskortin esiin, ja tuli taas mieleen kuinka sain haukut tokassa neuvolassa kun paino oli noussut " liikaa" . Siis ihan hurjat 300g! Heti oltiin kärppänä selittämässä kuinka vaarallista se on, ja kuinka näitä kiloja on sitten niiiiin vaikea tiputtaa. En kuitenkaan onnistunut koko raskauden aikana keräämään kuin reilut 10kg lisäpainoa, ja sekin kaikki hävisi 2kk sisällä synnytyksestä. Tiedän toki ettei toi painon tiputus ole kaikille yhtä helppoa, mutta kyllä ottaa päähän kun tolleen saarnataan alusta asti. Ihan kuin se olisi helppoa miettiä mitä syö siinä vaiheessa kun on paha olo koko ajan... Sitten sain loppuraskaudesta kuulla kun paino tippui, kun ei kyennyt enää syömään närästyksen takia. Ei niille mikään kelpaa... ;) Että olkaa vaan tiukkoina neuvolassa älkääkä lähtekö mukaan kaikkiin niiden kotkotuksiin!

Suhni (aina yhtä kärkkäänä... ;) & Onni (laskuissa sekaisin, ehkä 4+6)

Vierailija
33/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi tosiaan mieli maksamakkaraa! Mutta itse välttelen, vaikka ei kai parilla siivulla silloin tällöin haittaa ole. Niin kai jotkut sanoo. Mutta nettifaktaa taas kehiin:

Raskaana olevien A-vitamiinin saantiin tulee kiinnittää erityistä huomiota, sillä tämä vitamiini vaikuttaa sikiön kasvuun ja kehitykseen. Liikasaantiin saattaa liittyä epämuodostuma- ja keskenmenoriski. Tämän vuoksi raskaana oleville ja imettäville äideille on laadittu maksaa ja maksaruokia koskevia käyttösuosituksia, jotka ovat edelleenkin voimassa. Odottavalle äidille suositellaan, että maksaruokia ja maksamakkaraa vältetään koko raskauden ajan. Myöskään A-vitamiinipitoisia vitamiinivalmisteita, kuten kalanmaksaöljyä, ei tulisi käyttää.

http://www.terve.com/hyvinvointi/ruokavalio/raskausajanravitsemus

Tuossa linkissä oli paljon selitetty aiheesta. Ja on kyllää muistissa kahden vuoden takaa nämä jutu vielä. Tästäkin ihmiset on niin eri mieltä, juuri se " eihän yksi pala maksamakkaraa mitään tee" jne. En tiedä mitä mieltä itse olisin. Jostain muistan lukeneeni (?) että maksamakkarassakin se a-vitamiinin määrä voi vaihdella niin paljon, että jossain suupalassa voi olla paljon enemmän kuin toisessa...?

Alkoholisuositushan on muuttunut, silloin kun tulin raskaaksi 2004, niin sanottiin, että lasi viiniä silloin tällöin on ok. Nytkyään suositellaan täyttä " kuivuutta" . (Siitä myös tuossa linkissä lisää).

Näistä asioista varmaan on minia mielipiteitä, mikä on tietysti hyvä :) Saadaan keskustelua. Jos kaikki vaan hymistelisi ja olisi sitä mieltä että " kaikki on ok, en sano mitään" niin tämä keskustelupalsta voisi muuttua aika tylsäksi. Minusta on kiva, että välillä voidaan olla asioista erimieltäkin! Tässä viittaan myös Sa_pan hyvään mielikuvaharjoitusvinkkiin eilisestä pinosta - ja koko aiheeseen. Kyllähän kaikki mielipiteet pitää olla sallittuja, myös ne jotka ovat esim. raskausajan tupakointia vastaan.

No niin, tulihan tässäkin nyt vähän paasattua, vaikken mitään tainnutkaan sanoa.... :)

(.)

Paha olo jatkuu, sellainen jatkuva kuvotus ja ruoka ei maistu. Olen lahtunut nyt 3 kg kahdessa viikossa. Alas menee vain säilykehedelmät, jugurtti ja kylmät karjalanpiirakat. Ääh. Pidemmän päälle tosi epäterveellistä ja viime raskaudessa vastaava johti ikävään ummetukseen... Pitää kai maistella vähän kuivattuja luumuja.

Yöhks.

Lisäksi äsyttää ja viluttaa.

Voikaa hyvin, etenkin te joilla vuotoja, supisteluja tai tosi kurja olo :/

Tirlittan 6+0 (jee!) ja esikoinen tänään 2v!

Vierailija
34/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on käyty ahkeraa keskustelua tupakasta ja sivuttu alkoholiakin. Kaikilla varmaan löytyy mielipide asiasta ja niin minultakin. :))

Itse olen joskus ollut satunnainen polttelija, mutta varsinaista riippuvuutta ei ole koskaan ollut. Joten en henkilökohtaisesti tiedä miten vaikeaa tupakan lopettaminen on. Alkoholiin en koske ollenkaan raskausaikana. Vaikka yksin annos ei olisikaan pahasta, niin pärjään varsin mainiosti ilmankin, joten mitäpä sitä riskeeraamaan!!

Ja ehkei kukaan moraalisaarnoja kaipaakaan, niin se on kuitenkin tosiasia, että tupakka on myrkyllistä. Se on myrkyllistä aikuisellekin niin saati sitten kehittyvälle sikiölle.. Tunnen lähipiiristäni muutamia ihmisiä, joilla äidin raskauden aikainen tupakointi vaikuttaa heihin läpi elämän. Se on surullista!:((

Mutta minusta on hienoa, että uskalsit ottaa puheeksi tuon tupakka-asian ja tunnustaa, että se vaivaa sinua tintti23. Aika monet tuntemani tupakoivat odottajat yleensä hyökkäävät päälle jos heitä kritisoi. Koska varmasti arvasit, että kritiikkiäkin tulet saamaan! Toivottavasti pystyt lopettamaan tai ainakin vähentämään, koska joka henkonen vähemmän on askel kohti parempaa terveyttä! Kannattaa polttaa vaan niin vähän, että saa juuri ja juuri tupakanhimon tyydytettyä, ja ottaa päivä kerrallaan.. Ei omia vinkkejäni, vaan tupakoivien ystävieni. Mutta hurjasti tsemppiä lopettamiseen ja vähentämiseen!!

Se ei aina ole helppoa, mutta ajan kanssa hellittää, sen huomasin miehestäni, joka lopetti tupakoinnin pari kuukautta sitten. Kyllä hänellä vieläkin tekee joskus tupakkaa mieli, mutta päätös pitää ja sortumisia ei ole tullut. Olen hyvin ylpeä miehestäni! :DD

Vierailija
35/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis nyt saada ehdottomasti jotain muuta ajateltavaa. Jostain syystä mielessä pyörii koko ajan km. Toki mulla selkää jomottelee oikeastaan koko ajan, mutta ei se mitenkään kovaa kipua ole. Ja noita " supistuksiakin" tulee välillä, ei nyt päivällä niin selkeästi kuitenkaan. Ihmetyttää kyllä, että ne tuntuu noin puolivälissä napaa ja vesirajaa, vaikka kohtuhan ei todellakaan noin ylhäällä vielä ole.

Tuosta päästäänkin toiseen asiaan, joka mielessä kummittelee. Jo ennen tätä raskauden tuonutta yrityskiertoa mulla oli sellainen olo että oisin raskaana. Meillä oli ehkäisynä kumit ja niitä tunnollisesti käytettiinkin, joten mitään vahinkoa ei ole tapahtunut. Ja viimeisimmät menkatkin olivat ihan normaalit, joten ei ole mahdollista että olisin raskautunut jo aiemmin. Mutta silti " päässä tuntuu siltä" .

En silti ennen testin tekoa ollut todellakaan varma nyt alkaneesta raskaudesta, mutta silti raskausolo on kummitellut mielessä jo pari kuukautta enkä tiedä miksi. Nytkin kuvittelen tuntevani ties mitä mahassa, vaikka ei siellä oikeasti mitään voi tuntua. Paitsi noita kovettumisia.

Tämä mamma kaipaa nyt kyllä oikeasti lepoa (jo selkäsärynkin takia). Tai sitten pitää viikonloppuna touhuta esikoisen kanssa niin paljon, ettei jää aikaa murehtia turhia. Tulee mikä on tullakseen. Mutta siis kyllä voi olla ristiriitaiset mietteet mielessä...

Uutu

PS. luin jostain, että alkuraskaudessa (keskenmenoon johtavat) supistelut voivat johtua keltarauhashormoonin vähäisyydestä. Öö...pitäisikö noista sitten huolestua? Mitä muita oireita keltarauhashormoonin vähäisyys voi aiheuttaa? Voiko se vaikuttaa testin " vahvuuteen" ? Mulla clearblue ainakin toi ihan vahvan plussan.

Vierailija
36/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussattu viime ti. Tänään 5+1 ja la olis 25.10.07. Toinen tulossa. Esikoinen täyttää huhtikuussa vuoden.

Kaksi negaa tein vaame viikolla mutta kun menkkoja ei kuulunut niin kolmas kerta toden sanoi.

Olin ihan satavarma että olen raskaana jo ennen negoja. Oireet täsmäsivät täysin esikoisen alkuoireisiin. Ihan outoa oli kun luulin negojen jlk etten olekaan raskaana. Mutta niin sitä sitten tietää ;)

Vierailija
37/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meitä tosiaan meit lutusia! Kylä on synnärillä ruuhkaa ;)

Bloom74: Paljon onnea helpottavasta uä vastauksesta!

Täälä kanssa ällöttää!!! Kylmä mansikkajogortti menee alas, tee sokerin kanssa ja hedelmä. Muut ei. Kahvi on täysin pannassa. Hesen kerroshampurilainen kyllä maistui syntisen hyvälle eilen.

Tosiaan olo on kuin krapulassa olisi. Tänään piti mennä jumppaan mutta hitot, ei yksinkertaisesti pysty eikä jaksa. Katsotaan sitten huomenna.

Vatsaa myös turvottaa ja on siis oikein ällöolo kaikin puolin...voih...

Onko kellään muulla on koiran hajuaistia? Mua ainakin voimakkaat hajuvedet oksettaa ja muutenkin tuntuu, että hajut on hirveen voimakkaita kaikin puolin.

SaPa: no varmaan siis törmätään jossain vaiheessa...hih!! Olisi muutenkin muidenkin Lahtelaisten kanssa kiva törmätä, täälä meitä on viissiin 4...?

Mukavaa viikonloppua ja muille " krapulassa" pönkiville tsemppiä! I know the feeling...

Katarina 6+3

ps. itse röökäilin ennen raskautta satunnaisesti, poltin vielä muutaman testin jälkeen mutta nyt se on jäänyt pois ihan sen takia, etten voi sietää edes sen hajua..joten täälä tapahtui luonnollinen lakko...mikä on ihan pelkästää hyvä.

Vierailija
38/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mennyt monta päivää niin etten ole kirjoitellut. Pääsen koneelle aina vasta illalla, ja tuntuu tyhmältä kirjoitella suunnilleen viimeisenä päivän ketjuun, lukeekohan sitä kukaan enää seuraavana päivänä. No kunhan saadaan netti toimimaan kunnolla (nyt toimii miehen kännykän kautta kunhan ukko aina tulee töistä), niin pääsen päivälläkin tänne kuikuilemaan.

Maksasta: Itse olen molempina raskausaikana syönyt silloin tällöin maksamakkaraa ja -laatikkoa. Niissä maksapitoisuus on todella pieni, suunnilleen yhtä paljon saa a-vitamiinia kun syö pussillisen porkkanoita. Ja enää maksassa ei ole sitä a-vitamiinia niin paljon kuin silloin kun ehdoton syöntikielto tuli, sillä eläinten rehuun ei enää lisätä a-vitamiinia niin kuin silloin. No, alkuraskauden aikana olen tarkempi ja yritän vältellä myös sitä maksamakkaraa, sillä ennen 12:a raskausviikkoahan tapahtuu se tärkein kehitys ja silloin lääkkeet ym. myrkyt voivat saada aikaan suurimmat vahingot.

Hajuaisti on todella ärsyttävän hyvä. Vein jo 1v7kk kuopukselta pissanäytteenkin labraan, kun tuntui että aina yhden pissan jälkeen vaippa haisee siltä kuin olisi tullut kakat (kestoja käytämme). Näyte oli puhdas, joten tuskin on tulehdusta. Mieskin oli tosin sitä mieltä että tytön pissavaipat haisevat pahemmalta kuin ennen, joten en sitten tiedä...

Menopeleistä oli keskustelua; meillä on tuplarattaat koska edellisillä ikäeroa on 1v9kk. Käytössä ovat satunnaisesti vieläkin, ja käytetään sitten uudenkin vauvan kanssa. Tuplien tarve varmaankin riippuu paljon siitä kuinka paljon tykkää käydä lenkillä lasten kanssa, kuinka kaukana puisto on, käykö kävellen kaupassa jne. Ja tietysti siitä onko autoa käytössä. Auto taas on menossa vaihtoon, minulla on käytössä Carina II vm. -90, eikä siihen kottoseen mahdu kolmea turvaistuinta takapenkille. Onneksi tällä kertaa ei tarvita yhtäaikaa kahta selkämenosuuntaan olevaa turvaistuinta, kun kakkosen ja kolmosen välille tulee ikäeroa 2v3kk. Kakkonen ehtii siirtyä turvavyöistuimeen kun vauva tarvitsee turvaistuinta. Mutta leveyssuunnassa kaksi turvavyöistuinta ja turvaistuin tarvitsevat joka tapauksessa paljon tilaa, joten isompaa autoa täytyy katsella. Mennään varmaan huomenna autokaupoille kurkkimaan mahdollisuuksia.

Tiistaina on alkuraskauden ultra, viikkoja on silloin 7+3. Ihanaa päästä varmistumaan että masussa joku oikeasti on!

Nyt pitää mennä iltapuuroille ja lapsia nukuttamaan.

Herkkupupu rv 6+6

Vierailija
39/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanu koneella käydä kun flunssa on vaivannu :( eilen kävin sitten lääkärissä ja keuhkoputkentulehdus oli tuomio. Mulla kyllä aina menee flunssa tonne putkiin, ja esikoistakin odottaessa olin ihan samoilla viikoilla kipee :o

Kävin lukasemassa tän viikon pinot, olipas asiaa :) mukavan ahkeria kirjottajia.

Kertomisesta oli puhetta - ei olla kerrottu vielä kenellekkän, mutta mun bestis kävi lukemassa sen tuolta kuumeilijoiden palstalta ja otti siitä herneen nenään ku en ollu sille kertonu :( Np-ultran jälkeen ajateltiin kertoa vanhemmille ja sisaruksille (oma esikoinen nyt ei vielä ymmärrä ku ikää 1v) joku muukin oli ostanu paidan jossa teksti " minusta tulee isoveli" mä oon tilannu bodyn missä sama teksti. Kattoo sitten miten kauan porukoilla menee tajuta kun pikkumies kävelee se päällä, esikoisen kohdalla ei meinannu ymmärtää edes ultrakuvasta :D

Kotiäitinä hoitovapaalla olen minä myös kun joku kyseli. Tosin enään 3 arkipäivää ens torstaina alkaa työt ja tänään oltiin ekaa kertaa harjottelemassa päiväkodissa. Jännittää jättää poika hoitoon :o Ei varmaan kyllä kauaa tarvii töissä olla ku esikoisestakin jouduin selän takia jäämään pois melkein 3kk ennen laskettua aikaa. Siihen ku kesälomat lisää ni voi olla että oon taas kotona öö heinäkuussa ;) Töissä ajattelin kyllä kertoa raskaudesta vasta joskus kun sitä ei voi olla näkemättä, tosin esikoinen näky jo viikolla 11 niin että vieraatkin tuli onnittelemaan (oltiin ulkomailla).

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista ja m@mm@lle tuplista :)

Ite oon nyt menossa ultraan näillä näkymin kahen viikon päästä, ei millään malttais odottaa. Jotenkin on ihan epätodellinen olo, että olis muka raskaana. En odottanu että näin nopeesti lähtee pikkukakkonen meille tulemaan :)

Tupakoinnista olitte kanssa puhunu - ite en oo koskaan tupakoinu, mutta mun mielestä jokainen tekee tyylillään. Mulla on kaks kaveria jotka on tupakoinut läpi koko raskauksien edes vähentämättä määriä. En oo edes niille paasannu ;)

Alkoholista - ei kait se viinilasillinen sillon tällon hallaa tee. Tosin ite en pysty kyllä ottamaan ollenkaan, synnytyksen jälkeen on tainnu kaks kertaa juoda ihan kokonaista 2 lasillista viiniä ja ihan polla sekasin =D ei sovi mulle alkoholi.

Sorry nyt tuli kyl sekavaa tekstiä :) toivottavasti nyt joku jaksaa lukea.

B-E + panda 5+3 (jos oikein muistaa hän)

Vierailija
40/45 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole paljoa ehtinyt kirjoittelemaan, mutta josko nyt jotain koittas..

Ensinäkin PALJON ONNEA m@mm@lle tuplista, oli varmaan aika uutinen;)

Mistä ootte muuten tilanneet noita " musta tulee isosisko/veli" paitoja?

Mäkin haluaisin meidän neidoille semmoset..

Juu täällä on nyt vähän toi pahoinvointi helpottanut, mutta maha on ihan turvoksissa ja kohtua kiristelee sillain jännästi.Kait se kasvaa sitten niin tuntuu,jotenkin toi sektiohaava kiristää..

Mutta kun käytiin ostoksilla totesin miehelle, että hitsi kun ihmiset haisee voimakkaalle=D

Juu mun pitäs varmaan kanssa pomolle sanoa seuraavaksi kun näen sen, voi hurja ja just vasta työt alotin..mahtaa olla innoissaan pomo.

Muille en uskalla ennen kertoa kun olen käynyt ekassa ultrassa ja se on varmaan jossain rv10-12 katsotaan samalla sit se niskapoimu.Huih kun jänskää..=)

Terveisin;Väsynyt äippäli, touhukaksikko 1v6kk ja masukkimatonen 8+4