Onko itsenäisyyspäivän juhlinta enää tätä päivää?
Pk-seudullakin neljäsosa ihmisistä on jo muita kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvia. Pitäisi juhlia ennemminkin globalisoitumista. Iso osa Suomessa asuvista ihmisistä ei ole kiinnostunut juurikaan Suomen historiasta
Kommentit (15)
No itse jos saisin päättää, niin muuttaisin tuota juhlaa siten että varsinkin linnan juhliin kutsuisin ihan tavallisia ihmisiä, etunenässä niitä duunareita, siivoojia, hoitajia, keittiöhenkilökuntaa, jne eli niitä, ns, ruohonjuuritason työntekijöitä jotka tätä maata pitävät pyörimässä. Sekä kutsuisin tietenkin veteraanit sekä muita eläkeläisiä.
Kaikki herrat sun muut "pukupellet" kuten poliitikot, johtajat yms, jättäisin pois listalta.
Ei tuon viettäminen tunnu olevan missään muualla ongelma, kuin Suomessa, jossa pitää väkisin keksiä narisemista ihan kaikesta.
Just luin, että Helsingissä on 17% ihmisistä muun kielisiä kuin suomi/ruotsi. Musta se on aika vähän verrattuna muihin pääkaupunkeihin.
Itsenäisyyspäivää on nyt todellakin syytä viettää näyttävästi. "Vihulaiset" näkee ja muistaa, että tuonne on turha yrittää ängetä.
Suomalaisille itselleen hyvä muistutus myös, että ollaan itsenäisiä yhdessä ja ylpeenä.
Täällä on taas rybojen kokoontumisajot kun itsenäisyyspäivä lähenee. Älkää vastatko ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
No itse jos saisin päättää, niin muuttaisin tuota juhlaa siten että varsinkin linnan juhliin kutsuisin ihan tavallisia ihmisiä, etunenässä niitä duunareita, siivoojia, hoitajia, keittiöhenkilökuntaa, jne eli niitä, ns, ruohonjuuritason työntekijöitä jotka tätä maata pitävät pyörimässä. Sekä kutsuisin tietenkin veteraanit sekä muita eläkeläisiä.
Kaikki herrat sun muut "pukupellet" kuten poliitikot, johtajat yms, jättäisin pois listalta.
Pukupellet ja poliitikot ovat siellä duuninsa puolesta.
Noita persduunareitakin on se neljännes vieraista. He vaan ei pääse framille, kun ihmisiä kiinnostaa enemmän julkkikset. Joita loppu peleissä on vähiten, mutta kun kasvot on tutut ja tekemiset.. olit sitten urheilija, poliitikko, näyttelijä, muusikko, suunnittelija, muovailija..
Minä en ole linnassa juhlinut. Enkä oikein muutenkaan ellei satunnaista kännäystä nuoruudessa lasketa. Mitään kättelyitä en ala koskaan katsomaan. Se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon viettäminen tunnu olevan missään muualla ongelma, kuin Suomessa, jossa pitää väkisin keksiä narisemista ihan kaikesta.
Määrätty porukka narisee ja uhriutuu. Eivät tajua, että käytöksen läpi paistaa junttius ja lapsellinen asioiden yksinkertaistaminen.
Ei ole suomi ei ole itsenäinen suomeen saa kukaan vaan tulla ja tulemalla saa täydet kansalaisoikeudet. Maa jolla ei ole rajoja eikä tunnusta kansaa ei ole itsenäinen maa.
Ehkä et itse elä tässä päivässä. Varsinkin juuri näinä aikoina Suomen itsenäisyyspäivä ja sen arvokas juhlinta ja merkitys korostuu kaikille suomalaisille ehkäpä jopa niille, jotka eivät sitä ole ennen niin syvällisesti miettineet. Omat isovanhempani taistelivat Suomen itsenäisyyden puolesta, joten itsenäisyyspäivä on aina ollut merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukupellet ja poliitikot ovat siellä duuninsa puolesta.
Noita persduunareitakin on se neljännes vieraista. He vaan ei pääse framille, kun ihmisiä kiinnostaa enemmän julkkikset. Joita loppu peleissä on vähiten, mutta kun kasvot on tutut ja tekemiset.. olit sitten urheilija, poliitikko, näyttelijä, muusikko, suunnittelija, muovailija..
Voi kun olisikin noin, työttömiä on satoja tuhansia moniko työtön suomalainen on kutsuttu?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole linnassa juhlinut. Enkä oikein muutenkaan ellei satunnaista kännäystä nuoruudessa lasketa. Mitään kättelyitä en ala koskaan katsomaan. Se on varma.
Buumerit katsoo elää omassa maailmassaan hulpeiden eläkkeiden loksahtaessa tilille kuin ma mulle illallinen.
Se onkin nykyään itsenäisyydenmuistopäivä.