Olen aivan raivon vallassa aloitettuani terapian
Kommentit (24)
Jospa tuo on juuri sitÀ terapiaa ?
Olet mulq narsisti etkÀ hyvÀksy olevasi itse se pahin kusipÀÀ ja ongelman ydin.
Solmut alkaa purkautua nyt kun siihen on mahdollisuus.
Terapeutti on kertonut sulle ettÀ sun lapsuudesta johtuu ihan kaikki ikÀvlt asiat elÀmÀssÀ, mikÀÀn muu ei vaikuta sen jÀlkeen enÀÀn elÀmÀnkulkuun
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti on kertonut sulle ettÀ sun lapsuudesta johtuu ihan kaikki ikÀvlt asiat elÀmÀssÀ, mikÀÀn muu ei vaikuta sen jÀlkeen enÀÀn elÀmÀnkulkuun
Ja tÀmÀhÀn on tarkoittanut sitÀ, ettÀ olet vÀtys, joka koskaan ei ole voinut hallita omaa elÀmÀÀnsÀ (koska Àiti) eikÀ voi hallita sitÀ jatkossakaan (koska Àiti). Ellet nyt sitten terapeutin 3 vuotisella avulla tee henkistÀ Àidinsurmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tÀmÀhÀn on tarkoittanut sitÀ, ettÀ olet vÀtys, joka koskaan ei ole voinut hallita omaa elÀmÀÀnsÀ (koska Àiti) eikÀ voi hallita sitÀ jatkossakaan (koska Àiti). Ellet nyt sitten terapeutin 3 vuotisella avulla tee henkistÀ Àidinsurmaa.
Juuri nÀin, terapeutin mielestÀ kaikki johtuu lapsuudesta kuten yllÀ terapeutti kirjottaa. Psykologia on ihan jut ku/ry ssÀ tieteenala, ei ole aitoa tiedettÀ.
MÀ nussin mun terapistia ja hÀn maksaa mulle! - Iso Jorma 68v
Aloituksesi ainakin johtuu huomionhakuisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olet mulq narsisti etkÀ hyvÀksy olevasi itse se pahin kusipÀÀ ja ongelman ydin.
Narsisti tÀssÀ kyllÀ on, mutta se ei ole ap..
Muistan sen kun jotenkin avauduin. Pidin hetken etÀisyyttÀ ihmisiin. Sitten terapia loppui. EikÀ se terapeutti kovin kummoinen ollut. Nyt vaihdevuodet ajavat saman asian. Kaikki veetuttaa vaikka lÀÀkityskin on. Ja loppujen lopuksi syytÀn itseÀni. Ei ole kaksiset lÀhtökohdat mutta itse olisin voinut ottaa itseÀni niskasta kiinni.
EhkÀ terapiasi on toden teolla potkaistu kÀyntiin, malta mielesi, valmista ei tule heti.
Jos on selvÀÀ, ettÀ terapiasta ei apua tule, niin turhaan siellÀ ramppaa. Hakee vaikka kirjastosta alan kirjallisuutta ja tutustuu niistÀ aiheeseen.
Joskus voi yksikin kÀynti tietysti auttaa jotain solmuja aukaisemaan. Tai keskustelu jonkun tÀysipÀisen ihmisen kanssa, joka osaa ehkÀ ehdottaa asioiden laittamista tÀrkeysjÀrjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
EikÀ varsinkaan omat valinnat.
Niin, teraiassa kÀynnistyy erilaisia prosesseja. Nyt olisi tarkoitus, ettÀ syvennyt siihen, miksi se viha herÀÀ. Tuntuuko se raskaalta ja kiusalliselta? Myöhemmin tulee vielÀ muita tunteita, kuten suruaja hÀpeÀÀ. Tarkoituksesi on kokea mm. se surusi ja oppia elÀmÀÀn sen kanssa.
On ihan tyypillistÀ, ettÀ terapian alussa vointi huononee. Se johtuu siitÀ, ettÀ antaa tavallaan itselleen luvan kÀydÀ lÀpi ja kÀsitellÀ vaikeita asioita. Siksi terapiaa ei kannata aloittaa, jos ei ole voimavaroja työstÀÀ asioita.
Akuutin kriisin keskellÀ voi olla aiheellista purkaa traumaa ammattilaisen kanssa muutaman kÀynnin verran, mutta syvempÀÀ kÀsittelyÀ kannattaa tehdÀ vasta kun pÀÀ on enemmÀn pinnalla.
SiellÀ on varmaan kerrottu ettÀ kaikki on Àitisi syytÀ.