Koita tässä sitten saada apua diakoniasta kun diakoni ei vastaa puhelimeen!
Diakoni on paikalla varmasti vain tiistaisin ja torstaisin aamulla pari tuntia. Muuten pitää ottaa yhteyttä puhelimella. No mä en pääse sinne tässä kuussa aamuisin kun teen opiskeluihin liittyvää työharjoittelua. Ajattelin, että jos olisin jonkun pienen lahjakortin saanut ruokakauppaan ja se helpottaisi mun joulua. Olisi viimeinen lahjakortti minkä saan koska mulla alkaa tammikuussa työt enkä tarvitse enää avustuksia.
Kaksi kertaa olen nyt soittanut eikä puhelimeen vastata. En tiedä pitäisikö laittaa tekstiviesti, että olen tavoitellut ja millä asialla. Tuntuu vain vähän hassulta laittaa tekstiviestiä diakonille ja tällaisessa asiassa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakoniatyöntekijällä on puhelinaika määrättyinä aikoina eikä se hänen vikansa ole jos et pysty sen puitteissa soittamaan. Muutoin hänellä ei ole velvoitetta vastata varsinkaan jos hänellä on siellä asiakas huoneessaan tapaamassa häntä ja kenties saamassa apua. Kaiva sähköpostiosoitteensa ja laita sähköpostiviesti missä esität asiasi ja yhteystietosi niin hän sitten jollain tavalla palaa asiaan jos ja kun ehtii.
Ei ole nuo ajat puhelinaikoja vaan ne ovat aikoja jolloin hän on varmasti paikalla kirkkoherranvirastossa. Ihan lukee seurakunnan sivuilla, että muina aikoina voi soittaa. Älä tee oletuksia asioista ja ole vieläpä tyly.
Mä laitoin tekstiviestin ja diakoni vastasi, että koska mulle sopisi. Mä vastasin tähän aikatauluistani, mutta en ole vielä saanut vastausta.
ap
Sinä tässä tyly olet. Harvinaisen röyhkeällä tuulella. Kaada siis itselles vaan. Taidat olla vielä aika keskenkasvuinen kakara, tottunut kaikkimullehetitännenyt -palveluun? Käytöksestäsi päätellen. Elämä opettaa ja kasvattaa vielä sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelet ja sul alkaa koht työt. Et tartte avustusta.
Miten niin en tarvitse? Olen syksyllä saanut jo kaksi kertaa apua, sitä ennen keväällä pari kertaa. Ei se tammikuussa alkava työ tähän hätään auta.
Sä et näistä avustuksista päätä joten ole hiljaa.
ap
Oletpa töykeä ja röyhkeä. Lainaa vaikka vanhemmiltasi ja anna tammikuussa takaisin.
Oikeita tarvitsijoita on paljon. Esim mieheni hyvin köyhä täti. Oli iäkkäänä todella pahoissa talousvaikeuksissa, kun etuudet ei riittäneet ihmisarvoiseen elämään. Joutui säästämään kaikessa kohtuuttomasti. (Sairaseläkkeelle ei kertynyt työeläkettä. Ihan aluksi oli kyllä töissä.)
Hän ei kinunut seurakunnalta mitään rahas. Päin vastoin oli siellä ilmaisena auttelijana ja keräsi myös lipasker
Mä vastaan samalla mitalla. Itse olit töykeä ja röyhkeä joten metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Ei ole mun ongelma jonkun tuntemattoman köyhä täti. Mä en ole häneltä rahoja vienyt.
Sä et tiedä sen tarkemmin mun elämäntilanteesta joten sä et näitä päätöksiä tee. Diakoni tietää mun asioista ja hän tekee päätökset sen pohjalta. Sulla ei ole asiaan mitään sananvaltaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakoniatyöntekijällä on puhelinaika määrättyinä aikoina eikä se hänen vikansa ole jos et pysty sen puitteissa soittamaan. Muutoin hänellä ei ole velvoitetta vastata varsinkaan jos hänellä on siellä asiakas huoneessaan tapaamassa häntä ja kenties saamassa apua. Kaiva sähköpostiosoitteensa ja laita sähköpostiviesti missä esität asiasi ja yhteystietosi niin hän sitten jollain tavalla palaa asiaan jos ja kun ehtii.
Ei ole nuo ajat puhelinaikoja vaan ne ovat aikoja jolloin hän on varmasti paikalla kirkkoherranvirastossa. Ihan lukee seurakunnan sivuilla, että muina aikoina voi soittaa. Älä tee oletuksia asioista ja ole vieläpä tyly.
Mä laitoin tekstiviestin ja diakoni vastasi, että koska mulle sopisi. Mä vastasin tähän aikatauluistani, mutta en ole vielä saanut vastausta.
ap
S
No voi että. Mä sain sovittua tapaamisen diakonin kanssa, että siinä teille lisää syytä katkeruuteen.
ap
onko joulua pakko erikseen viettää? mitä jos tämän joulun viettäisitkin siten kuin se olisi normaalia arkea ja sitten ensi jouluna otat tämänkn joulun edestä irti.
Vierailija kirjoitti:
onko joulua pakko erikseen viettää? mitä jos tämän joulun viettäisitkin siten kuin se olisi normaalia arkea ja sitten ensi jouluna otat tämänkn joulun edestä irti.
Joo kieltäkää multa nyt vielä joulukin. Ei ne jouluruuat niin paljon maksa, että en voisi niitä ostaa jos lahjakortin saan.
ap
Sain 50€ lahjakortin josta käytin osan ostamalla kaksi kokonaista broileria jotka -30%. Laitoin pakastimeen toisen ja toisen paistan heti. Riittää noissa hyvin syötävää yhdelle ihmiselle. Lahjakortille jäi vielä rahaa niin saan ostettua myöhemmin jouluksi ruokaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kieltäkää multa nyt vielä joulukin. Ei ne jouluruuat niin paljon maksa, että en voisi niitä ostaa jos lahjakortin saan.
ap
mihin tarvitse erillisiä jouluruokia? eikö siitä normaalista ruoasta voi tehdä joulukattauksen. esim. laatikot on nyt halpoja, kun juureksia saa halvalla ja suomalaisessa joulussahan aina ollut laatikoita pöydät täynnä.
eikä kukaan ole sinulta joulua kieltämässä, kysyin vain, että pakkoko sitä on erikseen viettää. juhlistat sitä vain siinä muodossa, mitä voit vähävaraisena juhlistaa ja otat ensi jouluna sitten kaksinverroin takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
mihin tarvitse erillisiä jouluruokia? eikö siitä normaalista ruoasta voi tehdä joulukattauksen. esim. laatikot on nyt halpoja, kun juureksia saa halvalla ja suomalaisessa joulussahan aina ollut laatikoita pöydät täynnä.
eikä kukaan ole sinulta joulua kieltämässä, kysyin vain, että pakkoko sitä on erikseen viettää. juhlistat sitä vain siinä muodossa, mitä voit vähävaraisena juhlistaa ja otat ensi jouluna sitten kaksinverroin takaisin
Niin edelleen sä olet kieltämässä joulua kun ei sitä saisi erikseen viettää. Mulle joulun viettäminen on muutakin kuin ruoka. Esim. joulukuusi, koristeet yms. jotka löytyy kyllä entuudestaan, että ei tarvitse niistäkin pelihousujaan repiä. Osa joulua on myös se, että syödään läheisten kanssa yhdessä. Laatikot teen itse joten halvaksi tulee. Myös piparitaikinan teen itse joten ei ole kallista. Nämä on erikseen joulun viettämistä eikä kenelläkään ole oikeutta niitä kieltää multa.
Missään en kirjoittanut, että jos saan lahjakortin niin käytän sen vain joulun ruokiin. Nyt on vasta joulukuun toinen päivä, että kyllä tässä tarvitaan ruokaa jo ennen joulua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
eikä kukaan ole sinulta joulua kieltämässä, kysyin vain, että pakkoko sitä on erikseen viettää. juhlistat sitä vain siinä muodossa, mitä voit vähävaraisena juhlistaa ja otat ensi jouluna sitten kaksinv
en ole kieltämässä mitään, sinä vai haluat nyt martyroitua ja siksi aloit vääristelemään. en vain enää yhtään ylläty tuollaisista "ei ole rahaa, käynpä pyytämässä ilmaista rahaa joulua varten" viestit. En vain tajua miten jonkun elämä voi olla kiinni jostain joulusta tai siitä voiko ostaa erillisiä jouluruokia. ja kyllähän sun viestissä nimenomaan oli jouluajatus, että käyn pyytämässä ilmaista rahaa joulua varten: "Ajattelin, että jos olisin jonkun pienen lahjakortin saanut ruokakauppaan ja se helpottaisi mun joulua."
ap