Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koita tässä sitten saada apua diakoniasta kun diakoni ei vastaa puhelimeen!

Vierailija
02.12.2024 |

Diakoni on paikalla varmasti vain tiistaisin ja torstaisin aamulla pari tuntia. Muuten pitää ottaa yhteyttä puhelimella. No mä en pääse sinne tässä kuussa aamuisin kun teen opiskeluihin liittyvää työharjoittelua. Ajattelin, että jos olisin jonkun pienen lahjakortin saanut ruokakauppaan ja se helpottaisi mun joulua. Olisi viimeinen lahjakortti minkä saan koska mulla alkaa tammikuussa työt enkä tarvitse enää avustuksia.

Kaksi kertaa olen nyt soittanut eikä puhelimeen vastata. En tiedä pitäisikö laittaa tekstiviesti, että olen tavoitellut ja millä asialla. Tuntuu vain vähän hassulta laittaa tekstiviestiä diakonille ja tällaisessa asiassa. 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa soittopyyntö: voisitko soittaa klo xx t: minä

Vierailija
2/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sitä aika moni on vailla pienempää ja isompaa apua ennen ja jälkeen Jouöun mutta kun yhä useampi haluaa samalla ja on jo halunnut aiemmin erota kirkosta, niin diakoneinkin tarjoamsta avusta ja tuesta on jouduttu tinkimään, kun sitä edelleen tarjotaan myös heille, jotka eivät maksa tai ole maksaneet kirkollisveroa mahdollsiesti koskaan. Kaikki ei vaan toimia ja mahdollsit pelkällä pyhällä hengellä. Toine juttu onse, että varmasti kirkolla olsi muitakin säästökohteita. Kun se on aina helpompi säästää niistä kohteista, joita ei itse käytä tai tarvitse.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö huomenna soittamaan? Jos ei pysty vastaamaan siellä, laittaisin tekstarin.

Vierailija
4/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sitä aika moni on vailla pienempää ja isompaa apua ennen ja jälkeen Jouöun mutta kun yhä useampi haluaa samalla ja on jo halunnut aiemmin erota kirkosta, niin diakoneinkin tarjoamsta avusta ja tuesta on jouduttu tinkimään, kun sitä edelleen tarjotaan myös heille, jotka eivät maksa tai ole maksaneet kirkollisveroa mahdollsiesti koskaan. Kaikki ei vaan toimia ja mahdollsit pelkällä pyhällä hengellä. Toine juttu onse, että varmasti kirkolla olsi muitakin säästökohteita. Kun se on aina helpompi säästää niistä kohteista, joita ei itse käytä tai tarvitse.  

Niin. Se ei maksa mitään jos mä kysyn onko mahdollista saada pientä lahjakorttia. Missään en kirjoittanut, että oletan sellaisen saavani. Mä kuulun kirkkoon, olen aina kuulunut enkä aio erota. Maksan kyllä kirkollisveroa.

ap

Vierailija
5/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö huomenna soittamaan? Jos ei pysty vastaamaan siellä, laittaisin tekstarin.

Huomenna on vaikeampi soittaa koska olen työharjoittelussa. Tauot ainoita aikoja kun voi koittaa yrittää soittaa, mutta kyllä olisi kiva ehtiä syödä rauhassa.

ap

Vierailija
6/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa tekstiviesti nyt heti.  En ymmärrä miksi ap arastelee sitä.

Vierailija
7/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile laittaa soittopyyntö: voisitko soittaa klo xx t: minä

Koitan hetken päästä soittaa vielä kerran ja sitten laitan tekstiviestin.

ap

Vierailija
8/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisi vain jotenkin asiallisempaa kysellä asiasta puhelun välityksellä.

ap

Vierailija
9/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vingut jotain lahjakorttia ruokakauppaan?

Olisit tehnyt töitä opiskeluaikana, niin ei tarvitsisi märistä köyhyyttään.

Vierailija
10/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jos oikeasti olisi huono tilanne, yrittäisin hoitaa jo tänään. Kaikkea hyvää, ap!

Vierailija
11/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt diakoni puhuu toista puhelua, on koputuspalvelu käytössä näköjään. Ehkä oli jossakin missä ei voinut vastata puhelimeen ja puhelin mahdollisesti äänettömällä. 

ap

Vierailija
12/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vingut jotain lahjakorttia ruokakauppaan?

Olisit tehnyt töitä opiskeluaikana, niin ei tarvitsisi märistä köyhyyttään.

Miksi sä olet noin ilkeä? Olet kyllä melko paska ihminen suoraan sanottuna. Ei ole sulta pois jos mä haen apua jostakin. 

Niin, että mun pitäisi tehdä vielä töitäkin sen lisäksi, että teen 100% työaikaa työharjoittelussa pitkän matkan päässä? Päivillä paljon pituuttaa matkojen vuoksi. 

ap

Vierailija
13/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei puhunut enää puhelua, mutta ei silti vastannut. Lähetin nyt sitten viestin.

ap

Vierailija
14/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on vaikeampi soittaa koska olen työharjoittelussa. Tauot ainoita aikoja kun voi koittaa yrittää soittaa, mutta kyllä olisi kiva ehtiä syödä rauhassa.

ap

Kyllä sitä joskus joutuu ruokkiksella hoitamaan jonkun tai joitain omia asioita eikä ehdi syömään ollenkaan. Sitä kutsutaan elämäksi.

Vierailija
15/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä sitä joskus joutuu ruokkiksella hoitamaan jonkun tai joitain omia asioita eikä ehdi syömään ollenkaan. Sitä kutsutaan elämäksi.

Oletpä säkin tympeä. Mä en kirjoittanut, että en ehtisi syödä vaan kirjoitin, että ehtisi syödä rauhassa. Mä en ala 10 tunnin päivää vetämään syömättä kunnolla jossakin välissä.

ap

Vierailija
16/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet ja sul alkaa koht työt. Et tartte avustusta. 

Vierailija
17/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en tarvitse? Olen syksyllä saanut jo kaksi kertaa apua, sitä ennen keväällä pari kertaa. Ei se tammikuussa alkava työ tähän hätään auta. 

Sä et näistä avustuksista päätä joten ole hiljaa.

ap

Vierailija
18/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei saisi kysyä apua? Diakoni sen asian päättää etkä sä.

Vierailija
19/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoniatyöntekijällä on puhelinaika määrättyinä aikoina eikä se hänen vikansa ole jos et pysty sen puitteissa soittamaan. Muutoin hänellä ei ole velvoitetta vastata varsinkaan jos hänellä on siellä asiakas huoneessaan tapaamassa häntä ja kenties saamassa apua. Kaiva sähköpostiosoitteensa ja laita sähköpostiviesti missä esität asiasi ja yhteystietosi niin hän sitten jollain tavalla palaa asiaan jos ja kun ehtii. 

Vierailija
20/30 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en tarvitse? Olen syksyllä saanut jo kaksi kertaa apua, sitä ennen keväällä pari kertaa. Ei se tammikuussa alkava työ tähän hätään auta. 

Sä et näistä avustuksista päätä joten ole hiljaa.

ap

Oletpa töykeä ja röyhkeä. Lainaa vaikka vanhemmiltasi ja anna tammikuussa takaisin. 

Oikeita tarvitsijoita on paljon. Esim mieheni hyvin köyhä täti. Oli iäkkäänä todella pahoissa talousvaikeuksissa, kun etuudet ei riittäneet ihmisarvoiseen elämään. Joutui säästämään kaikessa kohtuuttomasti. (Sairaseläkkeelle ei kertynyt työeläkettä. Ihan aluksi oli kyllä töissä.)

Hän ei kinunut seurakunnalta mitään rahas. Päin vastoin oli siellä ilmaisena auttelijana ja keräsi myös lipaskeräyksellä puniaselle ristille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi