Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tyhmälle, miksi kerrostaloasukilla pitäisi olla kotivarana retkikeitin

Vierailija
02.12.2024 |

Eihän sillä voi sitten sisätiloissa keitellä, jos se on tarkoitettu taivasalle ruuan keittelyyn. En siis harrasta retkeilyä, mutta  tämä on oma mielikuvani, eikö se näin ole?

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välttämättä edes tarvii mitään keitintä. Kotivarassa on säilykkeitä joita voi popsia kylmänä. Murukahvia voi liottaa huoneenlämpöiseen veteen jne.

Lämmintä vettä en tarvii pesujakaan varten kun on kosteuspyyhkeitä jne.

Vierailija
42/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen marinol/sinol trangia. Voiko sitä muka oikeasti käyttää sisätiloissa? Kamala lemu.

Älä käytä, kiitos. Älä edes harkitse.

Pelottaa ajatuskin että kaikki nämä vauvapalstan suuhengittäjät alkavat testailla trangioitaan ja kaasupolttimiaan asunnoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on semmoinen marinol/sinol trangia. Voiko sitä muka oikeasti käyttää sisätiloissa? Kamala lemu.

Ei sen kyllä pitäisi haista yhtään millekkään. Käytä normaalia Sinolia sisällä. Jos petroolia niin erikoislamppuöljyä vaikka huoltoasemilta. Huomaa jotkut 10 litran erikoispetroolit/lamppuöljyt haisee. Eivät kaikki merkit.

Vierailija
44/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lemu ei haittaa, kun on tarpeeksi nälkä. Tai puhdas juomavesi loppu ja joutuu keittämään jotain järvivettä. Kun on  poikkeustilanne, niin silloin toimitaan sen ehdoilla. 

Vierailija
45/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.

No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.

Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.

ap

No älä sitte lämmitä mitään.

Tosin voi tulla tilanne, että puhdasta vettä ei ole, vesikin pitäs keittää. Sitte voipi tulla jano.

Vierailija
46/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.

No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.

Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.

ap

Jos tulisi sotatilanne ja infra pommitetaan niin tuskin kukaan tulee sinua vankilaan laittamaan kokkailtuasi parvekkeella kaasukeittimellä KRIISITILANTEESSA.

Vierailija
47/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaasu hirvittää, hanki risukeitin. Sen kanssa pärjää ulkoilmassa tumpelompikin.

Vierailija
48/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No älä sitte lämmitä mitään.

Tosin voi tulla tilanne, että puhdasta vettä ei ole, vesikin pitäs keittää. Sitte voipi tulla jano"

Oon selaillut, et kaikenlaisia vedensuodattimia on, se taitaa olla sit toinen keskustelu. ap

Vierailija
49/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuhellojakin käytetään ihan sisätiloissa, ja saattaahan tilanne olla tosiaan sellainen, että pääsee vaikka uloskin jotain keittelemään, ja parvekkeitakin on monessakin kerrostalossa.

Vierailija
50/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tajuat, että kotivaraa voi tarvita muistakin syistä kuin sodan takia?

Vierailija
51/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä ruokaa vaikka parvekkeella teet.

Vierailija
52/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Opettele. Muten uskallat käyttää sähköliettäkään, kun sähköllä tapetaan ihmisiä.

Vierailija
53/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teillä ole koulussa ollut kemiaa? Meillä opetettiin suurinpiirtein ensimmäisellä kemian tunnilla kaasupolttimen oikeaoppiminen käyttö

Vierailija
54/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en välttämättä edes tarvii mitään keitintä. Kotivarassa on säilykkeitä joita voi popsia kylmänä. Murukahvia voi liottaa huoneenlämpöiseen veteen jne.

Lämmintä vettä en tarvii pesujakaan varten kun on kosteuspyyhkeitä jne.

Ne säilykkeet onkin kivoja jos lämpötila putoaa pakkaselle. Katsos kun jos menee sähköt, menee myös lämmöt. 

Vierailija
55/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän hätä keksi keinot sitten. Saatat löytää itsestäsi vaikka kaasulla keittelijän.

Vierailija
56/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä, kiitos. Älä edes harkitse.

Pelottaa ajatuskin että kaikki nämä vauvapalstan suuhengittäjät alkavat testailla trangioitaan ja kaasupolttimiaan asunnoissaan.

Ne nyt käryää vähemmän kuin sun tupakka. Kunhan korvausilmaa tulee niin homma toimii. 

Vierailija
57/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lähtee metsään retkelle? Ehkä? En mä tiedä. Ei sähköttömässä kerrostalossa kauaa voi asua. Mikään ei toimi.

Mun kotivara on suklaa. Ja vesi. Niillä pärjää sen verran, että ehtii karkuun.

Vierailija
58/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te tee ruokaa muutenkaan. Tilaatte woltilla vaan.

Vierailija
59/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän siinä kaasussa nyt on niin pelottavaa? Mulla ei muuta olekaan kuin kaasuliesi ja ihan kerrostalossa Helsingissä asun. Kaasuliesihän on ihan parasta mitä olla voi.

Vierailija
60/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan