Selittäkää tyhmälle, miksi kerrostaloasukilla pitäisi olla kotivarana retkikeitin
Eihän sillä voi sitten sisätiloissa keitellä, jos se on tarkoitettu taivasalle ruuan keittelyyn. En siis harrasta retkeilyä, mutta tämä on oma mielikuvani, eikö se näin ole?
Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (77)
Todellisen kriisin aikana lienee parempi että nämä kyselijät eivät ala sytyttelemään retkikeittimiä yhteiskunnan maksamissa yksiöissään vaan poistavat itsensä geenipoolista.
Vierailija kirjoitti:
No en oo osannut ajatella, että joku jättäisi ruuan tekemättä siksi, että onkohan se retkikeitin nyt ihan täysin turvallinen vaikkapa vessan kaakelilattialla käytettynä... aika hankala sitä olisi saada siinä räjähtämään niin että kämppä palaisi. Toisekseen parvekehan on ulkotila, joten miksei sitä voisi käyttää siellä jos ei uskalla sisällä keitellä.
Kaikilla ei välttämättä ole parveketta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.
No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.
Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.
ap
Trangia toimii spriillä, et tarvitse kaasua
Joko hysteeriset tädit on ostaneet Partioaitan tyhjäksi?🤣
Trangiaa voi käyttää sisätiloissa
Vierailija kirjoitti:
Todellisen kriisin aikana lienee parempi että nämä kyselijät eivät ala sytyttelemään retkikeittimiä yhteiskunnan maksamissa yksiöissään vaan poistavat itsensä geenipoolista.
Pyysin asiallisia kommentteja, ei tarvi vinoilla. En harrasta retkeilyä eikä ole kotona ollut koskaan kaasuhellaa. ap
Hanki sitten risukeitin, mitä voi käytellä pihalla tai spriikeitin, mitä voi käyttää sisälläkin, jos kaasu ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.
No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.
Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.
ap
Hengitätkö suun kautta?
Miten nämä tällaiset ihmiset pärjäävät elämässä?
Pärjäävät yhteiskunnan maksamilla tuilla, tuskin muuten. Nippa nappa pysyvät hengissä kun rahaa ilmestyy tilille automaattisesti joka kuukausi ja osaavat taapertaa Lidliin hakemaan mikrossa lämmitettäviä eineksiä.
Voihan sillä tehdä ruokaa sisälläkin, jos ei ole risukeitin kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää muuttaa kerrostaloon, jossa on ulko-ovi, niin pystyt viemään sen keittimen pihalle.
Kyllähän retkikeittimellä voi ihan hyvin keitellä myös sisätiloissa. Jopa niillä nestekäyttöisillä. Jos pitempään keittelet avaa vaikka parvekkeen ovi raolleen tahi hieman ikkunaa jos talon oma ilmastointi on seis esim. pitemmän sähkökatkon takia. Parempi se pottu on keitettynä kuin raakana. Trast mii!
Ei **ttu mitä suuhengittäjiä tällä palstalla pyörii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Trangia toimii spriillä, et tarvitse kaasua
Kiitos:) ap
Puuttuko joltain keittiöstä hella? Kyllä sen päällä voi käytellä sitä retkikeitintä ihan turvallisesti
Keittiön lattialle on hankala tehdä nuotio.
Ihan hyvä kysymys. Kannattaa ajatella se niin, että maailmalla on ihan tavallista että sisätiloissa valmistetaan ruokaa ties minkälaisilla virityksillä ihan arkenakin. Eihän se ole varsinaisesti turvallisin ratkaisu, pidemmän päälle ole terveellistäkään, mutta poikkeusoloissa ihan toimiva tännekin.
Vierailija kirjoitti:
No en oo osannut ajatella, että joku jättäisi ruuan tekemättä siksi, että onkohan se retkikeitin nyt ihan täysin turvallinen vaikkapa vessan kaakelilattialla käytettynä... aika hankala sitä olisi saada siinä räjähtämään niin että kämppä palaisi. Toisekseen parvekehan on ulkotila, joten miksei sitä voisi käyttää siellä jos ei uskalla sisällä keitellä.
Ei ole kauaakaan kun eräkämllä räjähti kaasukeitin, ovikin lensi metikköön.
Meillä on kesäisin mökillä käytössä pöytämallin kaasukeitin, löytyy myös oikea retkikeitinkin. Ja ihan sisällä käytetään. Talvisin tehdään ruoka kaminan hellalla.
Minulla on semmoinen marinol/sinol trangia. Voiko sitä muka oikeasti käyttää sisätiloissa? Kamala lemu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauaakaan kun eräkämllä räjähti kaasukeitin, ovikin lensi metikköön.
vähän eri kokoluokan kaasukeittimestä oli kyse...
Ehkä sinun kannattaa sähkökatkon iskiessä kävellä metsään susien syötäväksi, jotta et vaaranna muiden mahdollisuutta selviytyä?