Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tyhmälle, miksi kerrostaloasukilla pitäisi olla kotivarana retkikeitin

Vierailija
02.12.2024 |

Eihän sillä voi sitten sisätiloissa keitellä, jos se on tarkoitettu taivasalle ruuan keittelyyn. En siis harrasta retkeilyä, mutta  tämä on oma mielikuvani, eikö se näin ole?

Asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.

No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.

Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.

ap

Ehkä sinun kannattaa sähkökatkon iskiessä kävellä metsään susien syötäväksi, jotta et vaaranna muiden mahdollisuutta selviytyä? 

Vierailija
22/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisen kriisin aikana lienee parempi että nämä kyselijät eivät ala sytyttelemään retkikeittimiä yhteiskunnan maksamissa yksiöissään vaan poistavat itsensä geenipoolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo osannut ajatella, että joku jättäisi ruuan tekemättä siksi, että onkohan se retkikeitin nyt ihan täysin turvallinen vaikkapa vessan kaakelilattialla käytettynä... aika hankala sitä olisi saada siinä räjähtämään niin että kämppä palaisi. Toisekseen parvekehan on ulkotila, joten miksei sitä voisi käyttää siellä jos ei uskalla sisällä keitellä.

Kaikilla ei välttämättä ole parveketta..

Vierailija
24/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retkikeittimiä on monenlaisia. Kaasukäyttöisiä suurin osa. Palaessaan kaasu luonnollisesti kuluttaa happea ja aiheuttaa kosteutta, mutta kyllä sitä tilapäisesti voi käyttää jos ymmärtää mitä tekee. Palovaara myös suuri, jos tumpelolle annetaan käsiin sisätiloissa.

No just tää. Jos ostan varalle retkikeittimen, niin olen just se tumpelo. Minua ainakin jännittää kaasun käyttö ylipäätään, koska en ole siihen tottunut ja ymmärrän itsekin, että kaasun kanssa pitää tietää, mitä on tekemässä.

Ja just kun suositellaan, että tää retkikeitin olis poikkeustilanteita varten, itse ainakin ymmärrän sen niin, että on ihan mahdollista, että ei voi pihalle mennä välttämättä kokkailemaan.

ap

Trangia toimii spriillä, et tarvitse kaasua

Vierailija
25/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hysteeriset tädit on ostaneet Partioaitan tyhjäksi?🤣

Vierailija
26/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trangiaa voi käyttää sisätiloissa

Vierailija
27/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisen kriisin aikana lienee parempi että nämä kyselijät eivät ala sytyttelemään retkikeittimiä yhteiskunnan maksamissa yksiöissään vaan poistavat itsensä geenipoolista.

Pyysin asiallisia kommentteja, ei tarvi vinoilla. En harrasta retkeilyä eikä ole kotona ollut koskaan kaasuhellaa. ap

Vierailija
28/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sitten risukeitin, mitä voi käytellä pihalla tai spriikeitin, mitä voi käyttää sisälläkin, jos kaasu ei käy.

Vierailija
29/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hengitätkö suun kautta?

Miten nämä tällaiset ihmiset pärjäävät elämässä?

Pärjäävät yhteiskunnan maksamilla tuilla, tuskin muuten. Nippa nappa pysyvät hengissä kun rahaa ilmestyy tilille automaattisesti joka kuukausi ja osaavat taapertaa Lidliin hakemaan mikrossa lämmitettäviä eineksiä.

Vierailija
30/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sillä tehdä ruokaa sisälläkin, jos ei ole risukeitin kyseessä.

Vierailija
31/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää muuttaa kerrostaloon, jossa on ulko-ovi, niin pystyt viemään sen keittimen pihalle.

Kyllähän retkikeittimellä voi ihan hyvin keitellä myös sisätiloissa. Jopa niillä nestekäyttöisillä. Jos pitempään keittelet avaa vaikka parvekkeen ovi raolleen tahi hieman ikkunaa jos talon oma ilmastointi on seis esim. pitemmän sähkökatkon takia. Parempi se pottu on keitettynä kuin raakana. Trast mii! 

Vierailija
32/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei **ttu mitä suuhengittäjiä tällä palstalla pyörii

Vierailija
33/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Trangia toimii spriillä, et tarvitse kaasua

Kiitos:) ap

Vierailija
34/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuko joltain keittiöstä hella? Kyllä sen päällä voi käytellä sitä retkikeitintä ihan turvallisesti

Vierailija
35/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön lattialle on hankala tehdä nuotio.

Vierailija
36/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys. Kannattaa ajatella se niin, että maailmalla on ihan tavallista että sisätiloissa valmistetaan ruokaa ties minkälaisilla virityksillä ihan arkenakin. Eihän se ole varsinaisesti turvallisin ratkaisu, pidemmän päälle ole terveellistäkään, mutta poikkeusoloissa ihan toimiva tännekin.

Vierailija
37/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oo osannut ajatella, että joku jättäisi ruuan tekemättä siksi, että onkohan se retkikeitin nyt ihan täysin turvallinen vaikkapa vessan kaakelilattialla käytettynä... aika hankala sitä olisi saada siinä räjähtämään niin että kämppä palaisi. Toisekseen parvekehan on ulkotila, joten miksei sitä voisi käyttää siellä jos ei uskalla sisällä keitellä.

Ei ole kauaakaan kun eräkämllä räjähti kaasukeitin, ovikin lensi metikköön.

Vierailija
38/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesäisin mökillä käytössä pöytämallin kaasukeitin, löytyy myös oikea retkikeitinkin. Ja ihan sisällä käytetään. Talvisin tehdään ruoka kaminan hellalla.

Vierailija
39/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on semmoinen marinol/sinol trangia. Voiko sitä muka oikeasti käyttää sisätiloissa? Kamala lemu.

Vierailija
40/77 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kauaakaan kun eräkämllä räjähti kaasukeitin, ovikin lensi metikköön.

vähän eri kokoluokan kaasukeittimestä oli kyse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän