Naiset, millä tavoin muut naiset ovat kiusanneet teitä?
Nyt saa avautua.
Minua kiusattiin teininä hyvistä arvosanoista ja ulkonäöstä. Tytöt jättivät ulkopuolelle, kun olin heidän seuraansa liian ruma tai jotain.
Nuorena aikuisena sain kokea outoa piiloilkeilyä kaverin kaverilta, en tiedä mistä siinä oli kyse.
Työelämässä muutama vanhempi nainen on kiusannut. Se on ollut sellaista tiuskimista ja välillä pikkuasioista huutamista ja raivoamista, julkista nolaamista jopa.
Hassua on ollut se, että moni näistä kiusaajista on ollut lihava. Liekö sattumaa.
Kommentit (91)
Ap on mies, joka esittää aloituksessa virheväitteen.
Älkää viitsikö mennä noin surkeaan trollaukseen.
0/5
Naiset tulee toimeen vain kahdestaan. Jos on kolmen naisen porukka niin aina yksi joutuu kohteeksi ja syrjityksi.
Koko peruskouluajan minulla oli "kaveri", joka harjoitti sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. Hän mm. uhkaili, pilkkasi, pakotti tekemään asioita, töni, löi ja potki. Varasti minun sekä muiden tyttöjen tavaroita. Sitten välillä oli taas supermukava ja siksi kai tuohon jäinkin. Hulluinta on että tajusin vasta vuosien jälkeen hänen olleen kiusaaja.
Aikuisiällä olen ollut erilaisissa yhteisöissä usein se joka otetaan silmätikuksi ja josta puhutaan selän takana p*skaa, kenties siksi etten ole kiinnostunut osallistumaan juoruporukoihin. Olen ollut ulkopuolisena helppo kohde.
Ulkonäöstäni olen saanut piiloilkeilyä. Seurassani on esim. on kerrottu kuinka jonkun julkkiksen tietty piirre on ruma ja minulla sattumoisin on tuo sama piirre.
Olisi vielä enemmänkin kerrottavaa mutta jätän avautumiseni nyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Sellasta se toksinen feminiinisyys on.
Ei ole myrkyllistä feminiinisyyttä jos nainen kiusaa naista. Ei ole myrkyllistä maskuliinisuutta jos mies kiusaa miestä.
Se on vain kiusaamista. Ihmiset kiusaavat. Naiset kiusaavat. Miehet kiusaavat.
No isosisko tietysti kiusasi kun oltiin lapsia, mutta annoin itse välillä samalla mitalla takaisin. Tätä tässä nyt ei varmaan haettu.
Urani toisessa työpaikassa oli vanhempi rouvashenkilö, jolla oli pahoja vaikeuksia sietää minua. Syytä en tiedä. Hän levitti selkäni takana tekaistuja juoruja, jätti aina ryhmän ulkopuolelle ja kommunikointi minun suuntaan oli aina tiuskimista. En oikein ikinä päässyt selville, miksi minä olin hänelle sylkykuppi? No, vaihdoin työpaikkaa aika pian.
Nyt sitten puolestani tytärtäni kiusaa naapurin iäkäs nainen. Tällä naisella on selvästi päässä jo vikaa. Tämä nainen valittaa tyttärelleni, että tämä käy muka hänen asunnossaan öisin varastamassa tavaraa, tyttäreni on muka h uora, jolla on vastaanotto meillä ja tyttäreni kuulemma vaeltaa heiluttamassa kadun varren autoja joka yö. Tämä nainen asuu yksin ja ilmeisesti ei ole läheisiä, jotka huomaisivat tämän sekavuuden.
Eiköhän meitä melkeinpä jokaista ole joskus joku kiusannut. Naiset sekä miehet. Johtuu kiusaajan epävarmuudesta lähes aina. Ei sen ihmeellisempää. Ei tarvitse eikä kannata ottaa itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kiusanneet kaikenkokoiset, mutta yhteistä heille on ollut, että he ovat olleet tyhmiä ja minun älykkyyteni sai heidät kateelliseksi.
Tämä on muuten yleistä. Mutta ei päde vain naisiin. Ihmisiä ärsyttää älykkäät ihmiset. Siksi niitä rillipäitä kiusataan ala-asteella ja minua kiusattu työpaikoilla ja kaverisuhteissa siitä että olen emotionaalisesti lahjakkaampi yksilö. Hyvin yleistä kiusata jostain ylipäänsä mitä itsellä ei ole.
Lukiossa ja yliopistossa minulla oli pari ns. kaveria, jotka piilov--ttuilivat jälkeenpäin ajatellen aika reippaasti. Oli sellaista härnäämistä julkisesti ulkonäöstä, asumismuodosta ja seurustelusta. Esimerkiksi kerran yliopistossa tämän kaverin piti julkisesti räkättää sille, miten en ollut seurustellut kuin ensimmäisen poikaystäväni kanssa. Tuntui vähän hassulta, että joku ylipäätään viitsii tarttua tuollaiseen täysi-ikäisenä ja vielä julkisesti. Toinen kaveri kierrätti kuviani omilla tuttavillaan ja kertoi minulle, miten olin heidän mielestään ruma.
Mammakerhossa joku yritti käydä pätemään sillä, miten kauheaa oli, kun olin saanut lapsen niin nuoren (vähän alle 30v). Onneksi siinä iässä olin jo oppinut lähtemään pois suhteista, jossa minua ei kohdella hyvin.
Oi kertokaa mitä on tämä ilmeisesti todella yleinen "piiloilkeily"? Esimerkkejä. Vai onko niitä pikkuisen vaikea nyt keksiä tai muistaa?
Olen laihana naisena saanut kuulla huomauttelua laihuudestani muilta naisilta aina. Ikään kuin laiha ihminen olisi immuuni kommentoinnille. Ihmiset kommentoi tyyliin: voi kun sä olet laiha ja pieni, ootpas laiha, löytyykö sulle vaatteita, etkö sä syö mitään, ootko sä dietillä jne. Työpaikalla, jossa käytämme työasuja, esihenkiöni (nainen) hermostui, kun ei löytänyt minulle sopivaa asua. Tiuskaisi, että "mun nyt täytyy sun takia tilata sulle näin pienen koon asuja".
Varmaan osa kommentoijista ei edes tajua, että heidän kommentit sattuu. Että laihaa ihmistä saa kyllä kommentoida, mutta lihavaa ihmistä ei. Miksi? En minäkään sano muille, että ootpä sä lihava. Tai miksi sä syöt noin paljon?
Tästä koostani ja laihuudestani saan 80% palautetta naisilta ja 20% miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Oi kertokaa mitä on tämä ilmeisesti todella yleinen "piiloilkeily"? Esimerkkejä. Vai onko niitä pikkuisen vaikea nyt keksiä tai muistaa?
Annoit itse hyvän esimerkin, koko viestisi ja etenkin sen viimeinen virke. Sinänsä ei mitään rumia sanoja käytetty, mutta hyvin naljaileva sävy ja vähättelevä oletus.
Vierailija kirjoitti:
Yksi narsismin tyypillisimpiä piirteitä on, että leimaa kaikki ongelmat muiden aiheuttamiksi ja erityisesti se, että luulee muiden olevan kateellisia hänelle. AP:n ihmiskäsitykset paistavat tässä aika hyvin läpi ja hän luultavasti itse on syyllistynyt epäasialliseen käytökseen kollegojaan kohtaan.
Läskit ja rumat naiset kiusaavat kauniita ja hoikkia ja pyrkivät syyllistämään nämä narsisteiksi ja itsensä kateellisiksi. Täydellistä oman pahuuden projisointia muihin, siis läskeiltä ja rumilta. Gaslighting.
Kyllä se niin vain on, että jokainen saa sellaisen kehon kuin ansaitsee ja useimmiten läskit ja rumat ovat ilkeitä, tyhmiä ja pahoja ihmisiä, jotka kiusaavat muita! Yhtä rumia sisäisesti kuin ulkoisestikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi narsismin tyypillisimpiä piirteitä on, että leimaa kaikki ongelmat muiden aiheuttamiksi ja erityisesti se, että luulee muiden olevan kateellisia hänelle. AP:n ihmiskäsitykset paistavat tässä aika hyvin läpi ja hän luultavasti itse on syyllistynyt epäasialliseen käytökseen kollegojaan kohtaan.
Läskit ja rumat naiset kiusaavat kauniita ja hoikkia ja pyrkivät syyllistämään nämä narsisteiksi ja itsensä kateellisiksi. Täydellistä oman pahuuden projisointia muihin, siis läskeiltä ja rumilta. Gaslighting.
Kyllä se niin vain on, että jokainen saa sellaisen kehon kuin ansaitsee ja useimmiten läskit ja rumat ovat ilkeitä, tyhmiä ja pahoja ihmisiä, jotka kiusaavat muita! Yhtä rumia sisäisesti kuin ulkoisestikin!
Minulla on paljon lihavia ystäviä. Ei rumia, mutta ylipainoisia. Emme kommentoi toistemme painoa.
Laihana saa kyllä kuulla kehon kommentointia, mutta kokemukseni mukaan ihan kaiken kokoisilta.
Rumuus ei tee ihmisestä pahaa tai kiusaajaa, vaikka viihdeteollisuus on tällaista näkemystä pakottanut aikojen alusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavissa ja rumissa on kyllä myös ystävällisiä ja mukavia, mutta nämä ovat niitä säännön vahvistavia poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tulee toimeen vain kahdestaan. Jos on kolmen naisen porukka niin aina yksi joutuu kohteeksi ja syrjityksi.
Näin se usein menee. Kirjoitin ketjuun jo aiemmin kommentin mutta tästä tuli mieleeni yksi tapaus. Olin sopinut kaverini kanssa että menemme kahvilaan vaihtamaan kuulumisia, mutta hän ilmestyikin paikalle toisen kaverin kanssa. He sitten jauhoivat koko ajan yhteisestä harrastuksestaan, josta minä en ymmärrä mitään, eivätkä kiinnittäneet minuun huomiota. Siinä sitten istuin hiljaa ja mietin, mitä helvettiä teen täällä. Olisin keksinyt ajalleni parempaakin käyttöä. Tämä tapahtui yliopistoaikoina, eli kyseessä oli siis ihan aikuiset ihmiset, vaikkei ehkä uskoisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se usein menee. Kirjoitin ketjuun jo aiemmin kommentin mutta tästä tuli mieleeni yksi tapaus. Olin sopinut kaverini kanssa että menemme kahvilaan vaihtamaan kuulumisia, mutta hän ilmestyikin paikalle toisen kaverin kanssa. He sitten jauhoivat koko ajan yhteisestä harrastuksestaan, josta minä en ymmärrä mitään, eivätkä kiinnittäneet minuun huomiota. Siinä sitten istuin hiljaa ja mietin, mitä helvettiä teen täällä. Olisin keksinyt ajalleni parempaakin käyttöä. Tämä tapahtui yliopistoaikoina, eli kyseessä oli siis ihan aikuiset ihmiset, vaikkei ehkä uskoisi
Aikuiset kiusaavat ihan siinä missä lapsetkin. Se että joku on yliopistossa ei kerro mitään. Jotkut ihmiset vaan tykkäävät alistaa muita ja luoda itselleen paremmuudentunnetta.
He nauttivat siitä että joku kokee epävarmuutta. Heille jonkun porukasta ulosjättäminen on nautinnollista. On ihmisiä jotka nauttivat muiden pahasta olosta. Vähintäänkin heiltä puuttuu empatia.
Tälläisiä on aikuisissa, lapsissa, riippumatta oletko yliopistossa vai päiväkodissa.
En ole kokenut missään niin pahaa kiusaamista kuin työpaikallani ala-asteen opettajana. Kiusaajia olivat toiset opet ja avustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkansa! Olen kaunis ja menestyvä nuori nainen ja aina minua, jo pikkutytöstä asti eniten kiusasivat komet miehet ja kauniit naiset. Ulkonäkö ja kiusaaminen eivät mene yks yhteen. Kiusaajan taustasta ja epävarmuustekijästä riippuvaista miksi joku kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkansa! Olen kaunis ja menestyvä nuori nainen j
Vai niin. Minua taas ovat eniten kiusanneet juuri lihavat ja rumat naiset. Aina ja kaikkialla, joten kokemuksesta puhun. Itse olen kaunis ja hoikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset kiusaavat ihan siinä missä lapsetkin. Se että joku on yliopistossa ei kerro mitään. Jotkut ihmiset vaan tykkä
Minä pelastauduin matalapalkka-alalta alalle, jonne pääsee vain moniportaisen suodatuksen läpi. Kiusaajia on täälläkin, muttei mitään verrattuna siihen, mikä meno oli koulupudokkaiden elämänkoululaisten keskuudessa.
Ei ole kiusattu, enkä itse ole kiusannut, koska minä en ole vittumainen ihminen, mutta pidän puoleni, kukaan ei viitsi nähdä sitä vaivaa yrittää kiusata minua koska en suostu siihen. Jokaista kohdellaan siten kun itse antaa itseään kohdella.