Naiset, millä tavoin muut naiset ovat kiusanneet teitä?
Nyt saa avautua.
Minua kiusattiin teininä hyvistä arvosanoista ja ulkonäöstä. Tytöt jättivät ulkopuolelle, kun olin heidän seuraansa liian ruma tai jotain.
Nuorena aikuisena sain kokea outoa piiloilkeilyä kaverin kaverilta, en tiedä mistä siinä oli kyse.
Työelämässä muutama vanhempi nainen on kiusannut. Se on ollut sellaista tiuskimista ja välillä pikkuasioista huutamista ja raivoamista, julkista nolaamista jopa.
Hassua on ollut se, että moni näistä kiusaajista on ollut lihava. Liekö sattumaa.
Kommentit (91)
Pahin kiusaaminen tapahtui alle kouluikäisenä ja kiusaajana oli poika.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön kommentointia, ilmeilyä, eleilyä, ylimielistä naurua suoraan päin naamaa. Kiusaajia on naisissa ja miehissä, kuten hyviäkin tyyppejä. On haitallista ja vähättelevää väittää että naiset pitäisivät aina toistensa puolia.
Yhtä haitallista, että naiset ei koskaan pitäisi toistensa puolia. Suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin on näin.
Ulossulkemista. Piikittelyä. Ilkeilyä. Kiusaamista. Torperoimista. Kehumista jostain vaatteesta, joka ei sovi jne.
Olin nuorena ujo, epävarma ja yksinäinen. Niinpä sitten roikun tyttöporukassa, johon minua ei ns. haluttu. Tai haluttiin, morkattavaksi. Nuorena koin, että mikä tahansa on parempi kuin yksinäisyys. Tässä tyttöporukassa oli ns. pääjehu, joka muka oli ystäväni. Samaan aikaan hän morkkasi ja mustamaalasi minua. Ja porukka myötäili häntä.
No, aikaa kului ja löytyi parempia tuttavuuksia. Sitten kohtasimme tämän mulkeron kanssa sattumalta ja sovimme, että järjestetään kaveritapaaminen. Muutama kerta menikin ihan hyvin, kunnes huomasin, että alun asetelmat olivat palanneet. Olin kertakaikkisen vääränlainen tuohon porukkaan.
Suurin suru oli kaiketi se, kun olen vuosien saatossa kasvattanut itsetunnon. Olen saanut hyvän työn ja uusia ystäviä. Jossain vaiheessa se meni siihen, että illanistujaisissa morkattiin mm. sitä, kun perseeni on pieni :D ja kuinka käyn suihkussa (liian usein) ja musiikkivalintanikin olivat väärät. Työstäni tämä ns. pääjehu kysyi epäuskoisesti: " oletko sä JOKU johtaja vai"? (En ole johtaja, mutta paremmassa asemassa kuin tuo kyseinen henkilö). Hän kun ei jaksanut opiskella, vaikka uskoi olevansa äärimmäisen älykäs. Eikä myöskään treenaillut ja se ikävä kyllä näkyi koko olemuksessa. Tässä oli selkeästi kateus jo koolla. Varmasti olen jollain tasolla ärsyttävä ihminen, tai siis, en vain sopinut tuohon porukkaan, tuskin ne kaikki muut olisivat lähteneet minua syrjimään tuon paskiaisen mukana.
Mutta tosiaan, koska minulla on nykyisin itsetunto, niin päätin repäistä itseni irti tuosta porukasta. Olen ollut tosi surullinen, mutta nyt kun aikaa on kulunut, niin onnellinen ratkaisustani. En huoli enää elämääni negatiivisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ap:n naisviha huokuu selvästi, eivätkä muut jaksa sellaista.
Kannattaa ehkä käsitellä asiaa terapiassa.
En nykyään jaksa tehdä tänne yhtään avausta kun eräät kääntävät kaiken aina aloittajan syyksi. Toksista feminiinisyyttä ON olemassa vaikka muuta väittäisit.
-sivusta
Ja miksi kutsuisit näitä persumiesten aloittamia erilaisia naisketjuja. Ei toki millään tavalla toksisia. Sitten vastailevat näissä toisilleen esittäen naisia.
No koko peruskoulun ajan kiusattiin ja suljettiin täysin ulkopuolelle tyttöporukoiden toimesta. Olin omituinen lapsi (koska olen autismin kirjolla, mitä ei silloin tiedetty), ja ylipainoinenkin vielä, niin oli ihan selkeää, että olen hylkiö. Pojille olin lähinnä näkymätön koulussa, eivät niinkään kiusanneet.
En ole mitenkään katkera. Pieniä lapsiahan silloin oltiin, ne kiusaajatkin.
Aikuisena olen vältellyt kaikkea naisten keskinäistä kilpailua jne., enkä ole kohdannut mitään kiusaamiseksi luokiteltavaa.
Ärrän myyjä sano Jalotiinalle ettei sen lotossa ollu voittoa.
Kyllä nainen on toiselle naiselle peto, ei mitenkään ole naisten välistä solidaarisuutta havaittavissa.
Jos on mahdollista niin lyödään lyötyä vieläkin matalammaksi. Oma kokemus on siitä, sillä juoruilun ansiosta olen saanut naisten vihat päälleni, vaikka se ei edes ole totta mistä juoruavat, muttei kukaan vaivudu ottamaan siitä selvää. Onneksi oikeat ystävät tietävät asian oikean laidan ja ovat elämäni valopilkkuja.
Syynä tähän on kateus ja oman arvon tunto, miksi kiusaavat toisia naista, eivätkä ole tukemassa, niin kuin pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista, että kukaan olisi kiusannut minua enkä itsekään ole kiusannut ketään. En usko, että painolla on mitään tekemistä asian kanssa.
Mutta eikö olekin jännä juttu, että itse olen hoikka ja lähes kaikki minua kiusanneet naiset olivat läs-ke-jä?
- ap
Mua taas on kiusattu juuri lihavuudesta aina. Toki tämä peruskoulussa, siellä ei (ainakaan ysärillä) lihavalla voinut olla sellaista sosiaalista asemaa, että ois voinut kiusata muita. Aikuisena voi olla eri asia.
Pohditko sä oikeasti tätä kiusaamisasiaa, vai haluatko vaan jatkaa tätä perinnettä lihavien kiusaamisesta? Mun on nimittäin jotenkin vaikea nähdä, että itse kiusattuna ollut käyttäisi tuollaista kiusaajakieltä, että puhuisi lihavista läskeinä 🤔.
Ollessani yläasteella luokkani lihava tyttö joutui jonkun rinnakkaisluokkalaisen kiusaamaksi (kai) ja purki sitten pahan olonsa minuun, arkaan nörttimäiseen tyttöön. Eri konteksteissa ja eri tilanteissa valta-asetelmat voivat olla erilaiset.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Nuorena töissä jouduin muutaman vaihtariraivarin kohteeksi, siinä kaikki. Nyt olen itse siinä iässä, ja muistan käyttäytyä ;). Kouluvuosina ne olivat pojat, jotka kiusasivat, tönivät, varastivat, haukkuivat ja huorittelivat. Mies on naiselle susi, vai kuinka?
Kyllä on hävettävää miten suomalainen mies kohtelee naista.
Minua kiusattiin koska olin koulun uusi oppilas ja en ollut tarpeeksi rikas ja myöhemmin kuulin vanhalta koulukaverilta että olin kuulemma erilainen. Se siitä suomalaisesta suvaitsevaisuudesta!
Menin myöhemmin ulkomaille opiskelemaan ja sinne mä jäin.
En arvosta näitä suomalaisia piirteitä.
Minua on kiusattiin sote-alan työpaikalla. Eräät ilkeät työntekijät keksivät ja levittivät perättömiä valheita minusta ja sitten painostivat ja uhkailivat eroamaan työstä. Jätin eroilmoituksen, koska en kestänyt enää työpaikkakiusaamista. Menetin ammatin ja elannon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön kommentointia, ilmeilyä, eleilyä, ylimielistä naurua suoraan päin naamaa. Kiusaajia on naisissa ja miehissä, kuten hyviäkin tyyppejä. On haitallista ja vähättelevää väittää että naiset pitäisivät aina toistensa puolia.
Yhtä haitallista, että naiset ei koskaan pitäisi toistensa puolia. Suurimmassa osassa tapauksista kuitenkin on näin.
No tarvitseeko kumpaakaan väitettä esittää? Kun eivät ole kuitenkaan totta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi. Ei se sanonta ole tyhjästä ilmaantunut. Kukaan ei arvostele ja selkäänpuuk ota naista nin paljon kuin toinen nainen.
Niin totta!
Kouluaikoina minua kiusasivat niin tytöt kuin pojatkin. Tytöt harrastivat lähinnä psyykkistä väkivaltaa, manipulointia ja ulkopuolelle jättämistä, kun taas poikien harrastama kiusaaminen oli uhkaavampaa ja siinä oli fyysisen väkivallan piirteitä. Toisaalta myös jotkut älykkäät pojat hallitsivat myös tuon psyykkisen pelin ja manipuloinnin.
Minusta on tullut hyvin epäluuloinen ihminen. En luota keneenkään.
Teini-ikäisenä ryhmästä poissulkemista ja jopa fyysistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kiusattiin sote-alan työpaikalla. Eräät ilkeät työntekijät keksivät ja levittivät perättömiä valheita minusta ja sitten painostivat ja uhkailivat eroamaan työstä. Jätin eroilmoituksen, koska en kestänyt enää työpaikkakiusaamista. Menetin ammatin ja elannon.
No huhhuh. Rikosilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista, että kukaan olisi kiusannut minua enkä itsekään ole kiusannut ketään. En usko, että painolla on mitään tekemistä asian kanssa.
Mutta eikö olekin jännä juttu, että itse olen hoikka ja lähes kaikki minua kiusanneet naiset olivat läs-ke-jä?
- ap
No on, koska yleensä läskejä kiusataan, ja kiusaajat on hoikkia. Taidat olla haukkunut itse ensin niitä läskejä.
Ei ikinä ole naiset kiusanneet vaan miehet. Niistäkin vain se surkimussektio.
Sanoisin, että terve itsetunto poistaa moiset luulottelut, että sukupuoli olisi vihollinen.
Vihollisia ovat typerät yksilöt, joilla on jotain vikaa kuupassa tai paha kateus, itsetunto-ongelma.
Viholliset voi kuvitella itse ja siihenkin liittyy heikko itsetunto. Omst pelot ja häpeät peilataan muihin. Kaikessa nähdään vihjauksia, jotka oikeasti luo oma mielikuvitus ja tunne-elämä.
Mua taas on kiusattu juuri lihavuudesta aina. Toki tämä peruskoulussa, siellä ei (ainakaan ysärillä) lihavalla voinut olla sellaista sosiaalista asemaa, että ois voinut kiusata muita. Aikuisena voi olla eri asia.
Pohditko sä oikeasti tätä kiusaamisasiaa, vai haluatko vaan jatkaa tätä perinnettä lihavien kiusaamisesta? Mun on nimittäin jotenkin vaikea nähdä, että itse kiusattuna ollut käyttäisi tuollaista kiusaajakieltä, että puhuisi lihavista läskeinä 🤔.