Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En "uskalla" valmistaa ruokaa naudanlihasta

Vierailija
01.12.2024 |

Jotenkin minulle on tullut se käsitys, että naudanliha on ihan hirmuisen vaikeaa kypsentää ja että siinä pitää olla suunnilleen ammattikokin taidot, jos haluaa saada tulokseksi jotain herkullista eikä jotain mikä on (lähestulkoon) syömäkelvottoman kovaa ja sitkeää.

Naudanliha on myös melkoisen hintavaa, joten ei tee mieli ostaa sitä, juurikin siinä pelossa, että pilaa kaiken ja rahaa menee hukkaan, kun ei osaa valmistaa siitä mitään kunnollista.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se kypsyy kuten kaikki muutkin lihat.

Vierailija
42/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudan sisäpaistista esim Stroganoff !

Stroganoffia ei ole yli viiteensataan vuoteen tehty naudanlihasta ainakaan Nevalinnassa. Moskoviittiterroristit kun laittomasti miehittivät Inkerinmaan ja ryhtyivät kutsumaan Nevalinnaa pietariksi niin ryhtyivät samalla käyttämään stroganoffissa mätää variksenlihaa. Muutenkin sana stroganov tarkoittaa imperialistista kusipääryssiää. Ei jatkoon tämä ohje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus kolmekymppisenä ensimmäistä kertaa itse palapaistia. Lihanpalaset jäivät koviksi ja rutiseviksi.

Viime tai toissa vuonna rohkaistuin tekemään sitä uudestaan. Siirsin sen tällä kertaa liedeltä lopuksi vielä uuniin jossa haudutin sitä 3 tuntia. Lihasta tuli pehmeää ja mureaa.

Vierailija
44/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että minkälaisia muistoja on naudanlihasta jäänyt. Täynnä jänteitä ja rustonpaloja ja sitkeää kuin kengänpohja. 

Surullista ,että äitisi oli paska kokki. Se on jättänyt sinuun syvät jäljet. 😪 Minua on aina surettanut yh äitien lapset kun joutuvat elämään pelkillä eines ruuilla. 

Vierailija
45/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku paistin palanen ja paista uunissa mittaria vastaan. Kypsyydet menee väkisinkin oikein.

Vierailija
46/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittele ensin vaikka peuran tai hirvenlihalla. Siirry sitten taitojen karttuessa kalliiseen ostolihaan.

Vierailija
47/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi että minkälaisia muistoja on naudanlihasta jäänyt. Täynnä jänteitä ja rustonpaloja ja sitkeää kuin kengänpohja. 

Surullista ,että äitisi oli paska kokki. Se on jättänyt sinuun syvät jäljet. 😪 Minua on aina surettanut yh äitien lapset kun joutuvat elämään pelkillä eines ruuilla. 

Meilläkin lapset aina luonani ollessaan ovat iloisia kun kokkaan heille hyvää ruokaa ja usein pyytävät sitä jopa mukaansa kun lähtevät äidilleen. 

Vierailija
48/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lehmästä sellaisia osia mitkä eivät kermapersuille kelpaa. Ovat huomattavasti edullisempia ja monesti maukkaampia. Vaativat toki pitkän kypsymisajan tyyliin "yöksi leivinuuniin", mutta näin pörssisähköaikana voi pistää pötsit ja jäntevän lihaiset luut juuresten kanssa muhimaan yön yli sata asteiseen sähköuuniin.

Vierailija
49/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptit täyttävät netin ja yks pösilö pelkää ruuanlaittoa? No peruna on halpaa. Kokeile mitä kaikkea hyvää saat tehtyä perunasta. 

Vierailija
50/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääset liikkeelle, kun ostat valmiiksi pakattuja, raakakypsytettyjä, ulkofilepihvejä.

Pinnalle suolaa, reunoille pippurikerros (pyörittele pihvin reuna jauhetussa mustapippurissa). Pannulle voi-öljyseos ja kuumenna kunnes kaikki kuplat häviävät. Pihvit pannulle (ei liian tiiviisti) ja annat olla paikallaan, kunnes pintaan nousee kirkas neste. Siinä vaiheessa käännät pihvit ja odotat taas, että kirkas neste nousee pinnalle. Sitten folion sisällä vetäytymään 5 minuuttia.

Tulee hyvät perinteiset pippuripihvit ja helposti.

Vierailija
51/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raakaa, kypsennä lisää.  Vaikeaa?

Vierailija
52/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tyhmä voi olla kun nainen.  😂 Uskallatko laittaa kinkun uuniin? Sentään 50€ lihanpala.

Vierailija
53/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ylikypsistä pihveistä, joten ei ole sitäkään vaaraa.

Ylikypsä naudanpihvi on kengänpohjaa. Sianlihassa eri juttu. 

Ei ole. Kuka sen on määrännyt, että naudanlihan tulee olla keskeltä raakaa eli punaista? Itse en suostu syömään pihviä, ellei se ole läpikypsä. Kuivassa naudanlihassa ei ole mitään pahaa. Vain barbaari syö punertavia pihvejä. 

Vierailija
54/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään kun miehet pysyvät mieluummin sinkkuina kun ottaisivat tuollaisia naisia jotka eivät osaa edes ruokaa tehdä.  Pthyi! Tie miehen sydämeen käy.. opettelisitte edes leipomaan, mutta ei. 

Vierailija
55/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ylikypsistä pihveistä, joten ei ole sitäkään vaaraa.

Ylikypsä naudanpihvi on kengänpohjaa. Sianlihassa eri juttu. 

Ei ole. Kuka sen on määrännyt, että naudanlihan tulee olla keskeltä raakaa eli punaista? Itse en suostu syömään pihviä, ellei se ole läpikypsä. Kuivassa naudanlihassa ei ole mitään pahaa. Vain barbaari syö punertavia pihvejä. 

Sotkette kypsän ja ylikypsän keskenään ja kinaatte? 

Vierailija
56/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli loistava kokki ja hän loihti aina upeita arkiruokia kaloista ja vihanneksista. Isäni puolestaan oli toksininen putinisti, joka halusi viikonloppuisin grillata oksettavia naudanliharuokia, joita hän nimitti "heteroruuaksi". Lapsuuteni olisi ollut huomattavasti onnellisempi, jos äitini olisi jättänyt tuon vastenmielisen hirviön.

Vierailija
57/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään kun miehet pysyvät mieluummin sinkkuina kun ottaisivat tuollaisia naisia jotka eivät osaa edes ruokaa tehdä.  Pthyi! Tie miehen sydämeen käy.. opettelisitte edes leipomaan, mutta ei. 

Mitä naudanlihasta valmistettuja leivonnaisia herra kaipaa? Oletko joku ääliöjuntti, joka tarvitsee naisen kokiksi?

Itse teen mielelläni vaimoani ilahduttavaa ruokaa ja vaimoni puolestaan ilahduttaa minua eri tavoin.

M57v.

Vierailija
58/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuntea lihat paremmin, kuin pelkästään eläimenä! Eli naudanlihaakin on paljon erilaista! Se on kiinni siitä, mitä osaa eläimestä liha on. Paistit ja fileet erikseen. Ja sen mukaan myös ruuan valmistus! Fileet paistetaan vain nopeasti. Paistilihaa haudutetaan matalassa lämmössä. Tuo nyt sellainen yleissääntö.

Vierailija
59/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kyllä löytö ja aarre sellainen kokkaava nainen. Sillä saa jo niin paljon anteeksi, ettei sellaisesta kovin mielellään koskaan luopuisi. Valitettavasti sellaisia on aika vähän, eikä kaikille riitä. 

Vierailija
60/65 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin tyhmä voi olla kun nainen.  😂 Uskallatko laittaa kinkun uuniin? Sentään 50€ lihanpala.

Ap ei ilmaissut olevansa nainen. Itse oletan hänen olevan persumies: "Nyyh, byääh kaikki vieras pelottaa, ammuskelen kännissä ympärille, koska olen nyhverönössö".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi