Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku sitä mieltä, ettei voi olla parisuhdetta jos ei asuta yhdessä?

Vierailija
01.12.2024 |

Kerran kävin treffeillä nelikymppisen miehen kanssa, joka sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä, että se ei ole parisuhde, jos ei asuta yhdessä. Ihmettelin sitä, kun mies sitten ohimennen mainitsi , että hän on elämänsä aikana muuttanut yhteensä 20 kertaa ja on nyt puoli vuotta asunut nykyisessä asunnossa. Tulee vaan mieleen, että onko hän yhtenään muuttanut yhteen uuden tyttöystävän kanssa ja nopeasti eronnut?

Mitäs sitten, jos vaikka on mies, jolla on alakouluikäiset lapset vuoroviikoin, tapaa naisen, jolla on myös samanikäiset lapset vuoroviikoin ja heillä on välimatkaa 20km, ja heille olisi vaikeaa muuttaa yhteen, kun sitten jompi kumpi tai molemmat joutuisi luopumaan vuoroviikkosysteemistä ja mahdollisesti lapset vaihtamaan koulua. Väitätkö, että he eivät ole parisuhteessa koska eivät asu yhdessä käytännön syistä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus ihan itse määritellä parisuhteensa.

Ei kuulu muille.

Vierailija
2/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katselisi edes eri katon alla asuvaa vuoroviikko-isää, mutta miehille se tosiaan tuntuu olevan joko-tai eli joko asutaan saman katon alla tai ainakin yhteenmuutto on suunnitelmissa tai sitten parisuhde ei voi olla sitoutunut ja yksiavioinen, "oikea" parisuhde vaan jokin omituinen panosuhde tai katellaan-säätö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että suunnilleen kaikki miehet on tuota mieltä.

Vierailija
4/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hänen kielenkäytössään sana parisuhde ei tarkoita samaa mitä se tarkoittaa meille muille. Väärinkäsityksiä tuo voi toki aiheuttaa.

Vierailija
5/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ainoa mahdollinen parisuhde on tuollainen, ettei asuta yhdessä eikä se ole edes tulevaisuuden suunnitelma mutta ollaan kuitenkin ihan oikea pari eli sitoutuneita ja vakiintuneita.

Ei mua sinällään ihan oikea etäsuhdekaan haittaisi, mutta mieluummin tavallaan siis kuin etäsuhde mutta samassa (tai ainakin naapuri) kaupungissa.

Vierailija
6/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ollaan silloin kun asiasta on henkilöt niin keskenään sopineet tai todenneet että kyllähän tässä ollaan jo tovi taidettu olla yhdessä. Ulkoiset seikat kuten asumijärjestelyt ovat jokaisen määriteltävissä.

Mutta jos mies on vain muuttamassa nurkkiin koska niin parisuhteessa kuuluu tehdä, niin on mielestäni aika hukassa mitä parisuhde tarkoittaa ja vielä enemmän hukassa mitä onnellinen parisuhde vaatii. Vaikuttaa lähinnä tyypiltä joka etsii uutta äitiä pesemään pyykit ja tekemään ruuat, mitään muuta ei tuo kuin läjän vaatimuksia suhteeseen antamatta itse mitään hyvää. Ei ihme että on lentänyt ulkoruokintaan noin usein.

Vierailija
7/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehille se tosiaan tuntuu olevan joko-tai eli joko asutaan saman katon alla tai ainakin yhteenmuutto on suunnitelmissa tai sitten parisuhde ei voi olla sitoutunut ja yksiavioinen, "oikea" parisuhde vaan jokin omituinen panosuhde tai katellaan-säätö.

Minusta taasen tuntuu, että se on nimenomaan naiset, jotka alkavat mankua yhteenmuuttoa ensin. Tai toki jos se mies on vähävarainen ja a ajattelee, että saa sitten asua naisen siivellä, niin sitten voi olla kiire muuttaa yhteen...

Vierailija
9/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ainoa mahdollinen parisuhde on tuollainen, ettei asuta yhdessä eikä se ole edes tulevaisuuden suunnitelma mutta ollaan kuitenkin ihan oikea pari eli sitoutuneita ja vakiintuneita.

Miksi sun ei ole mahdollista muuttaa yhteen seurustelukumppanin kanssa? Oletko mies vai nainen?

Vierailija
10/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on miehen ajatus asiasta. Mä en tuollaisen kanssa jatkaisi tapailua. Kyllä mulle se on parisuhde vaikka ei asuttaisi yhdessä. Jos mies ajattelee, että se ei ole parisuhde, niin silloin varmaan panee muita. Ei kiitos tuollaista miestä.

Vierailija
11/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa lähinnä tyypiltä joka etsii uutta äitiä pesemään pyykit ja tekemään ruuat, mitään muuta ei tuo kuin läjän vaatimuksia suhteeseen antamatta itse mitään hyvää. Ei ihme että on lentänyt ulkoruokintaan noin usein.

Toki en voi tietää, että miksi se kyseinen mies on noin usein muuttanut ja voihan se olla, että noista muutoista vaikka 12 on tapahtunut lapsuudessa. Mutta jos hän oikeasti on aikuisiällä muuttanut parin vuoden välein, niin tuntuu vähän oudolta. Hän vielä kertoi olevansa hyväpalkkaisessa työssä, niin voisi kuvitella, että hän asuisi omistusasunnossa, mutta toisaalta harvemmin sitä uusia asuntoja ostelllaan parin vuoden välein vaikka olisikin isotuloinen...

Ap

Vierailija
12/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tartte asua yhdessä mutta olisihan se kiva elää jotain unelmaa jos se on unelmapartneri oikeesti jonka vihdoinkin on löytänyt.

Vierailija
13/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁

Vierailija
14/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vielä hirveän vaikeaa löytää uutta työpaikkaa, että jos ajatellaan, että Oulussa asuva insinöörinainen alkaa seurustella Kajaanissa asuvan toimittajamiehen kanssa, niin voi olla ihan käytännön syistä ei yhteen muutto onnistu jos toinen ei saa uutta työpaikkaa. Harva uskaltaa nykypäivänä irtisanoutua vakituisesta työpaikasta jos uutta ei ole tiedossa.

Vierailija
15/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä minulle kuuluu, mitä se mies on ollut mieltä, kun jokaisella saa olla oma mielipiteensä. Sinäkin saat päättää, oletko kenen kanssa tekemisissä vai et.

Olen muuttanut myös yli 20 kertaa ja niihin on ollut omat syynsä. Kaksi muuttoa ainoastaan parisuhteen päättymisen takia.

Vierailija
16/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no meillä toisinpäin, kyllä minä haaveilen että asuisimme yhdessä miehen kanssa, mutta miehen mielestä taas on hyvä näin että eri asunnot. Ollaan seurusteltu 2 vuotta, samassa kaupungissa asumme.

Pohdin, riittääkö tämä nykyinen malli minulle..ja onko tämä kynnyskysymys minulle ja ero ainoa ratkaisu. Ei taloudellisestikaan järkevää kun kahdet kulut koko ajan.

Vierailija
17/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehille se tosiaan tuntuu olevan joko-tai eli joko asutaan saman katon alla tai ainakin yhteenmuutto on suunnitelmissa tai sitten parisuhde ei voi olla sitoutunut ja yksiavioinen, "oikea" parisuhde vaan jokin omituinen panosuhde tai katellaan-säätö.

Minusta taasen tuntuu, että se on nimenomaan naiset, jotka alkavat mankua yhteenmuuttoa ensin. Tai toki jos se mies on vähävarainen ja a ajattelee, että saa sitten asua naisen siivellä, niin sitten voi olla kiire muuttaa yhteen...

Nimenomaan tuollaiseen siipiveikkomieheen haksahdin ja mua ahdisti ihan saatanasti sen läsnäolo. 

Heitin sen ulos enkä toiste samaa virhettä tee.

18/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai no meillä toisinpäin, kyllä minä haaveilen että asuisimme yhdessä miehen kanssa, mutta miehen mielestä taas on hyvä näin että eri asunnot. Ollaan seurusteltu 2 vuotta, samassa kaupungissa asumme.

Pohdin, riittääkö tämä nykyinen malli minulle..ja onko tämä kynnyskysymys minulle ja ero ainoa ratkaisu. Ei taloudellisestikaan järkevää kun kahdet kulut koko ajan.

Onko sille jokin syy, miksi mies ei halua muuttaa yhteen? Jos hän kuitenkin on ihan huipputyyppi, niin kannattaako sellaisesta luopua vaan siksi, että jn haluaa asua omissa asunnoissa?

Vierailija
19/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun ei ole mahdollista muuttaa yhteen seurustelukumppanin kanssa? Oletko mies vai nainen?

Koska en halua.

Omistan velattoman, kauniin asuntoni eikä tänne tule kukaan kuorsaamaan, pieremään, klähmimään ovenkahvoja, ovia, sohvan käsinojia, sontimaan varpuset pönttöön ja jättämään kannen auki,  kusemaan seisaaltaan hajun ja roiskeiden kera, rikkomaan jääkaapin kahvan, "unohtamaan" pakastimen päiväksi raolleen, asumaan ilmaiseksi vaikka toisin sovittiin jne.

ENÄÄ IKINÄ.

T. Eri (ilmeisesti meitä on useita)

Vierailija
20/56 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä. Parisuhteessa asutaan yhdessä.