Onko joku sitä mieltä, ettei voi olla parisuhdetta jos ei asuta yhdessä?
Kerran kävin treffeillä nelikymppisen miehen kanssa, joka sanoi, että hänen mielestään parisuhteeseen kuuluu se, että asutaan yhdessä, että se ei ole parisuhde, jos ei asuta yhdessä. Ihmettelin sitä, kun mies sitten ohimennen mainitsi , että hän on elämänsä aikana muuttanut yhteensä 20 kertaa ja on nyt puoli vuotta asunut nykyisessä asunnossa. Tulee vaan mieleen, että onko hän yhtenään muuttanut yhteen uuden tyttöystävän kanssa ja nopeasti eronnut?
Mitäs sitten, jos vaikka on mies, jolla on alakouluikäiset lapset vuoroviikoin, tapaa naisen, jolla on myös samanikäiset lapset vuoroviikoin ja heillä on välimatkaa 20km, ja heille olisi vaikeaa muuttaa yhteen, kun sitten jompi kumpi tai molemmat joutuisi luopumaan vuoroviikkosysteemistä ja mahdollisesti lapset vaihtamaan koulua. Väitätkö, että he eivät ole parisuhteessa koska eivät asu yhdessä käytännön syistä?
Kommentit (56)
Jaahas, sitten meillä ei ole ollut parisuhdetta 15 vuoteen. Seurustelun alussa puhuimme asumisasiat puhki ja päädymme asumaan naapureina.
Meillä on samanlaiset avainniput ( polkupyörän avaimia lukuunottamatta.). Mutta meillä on omat asunnot.
Jos asettaisin saman katon alla, niin meillä ei olisi varmaan parisuhdetta !
Saatetaan toki olla useita päiviä putkeen jommankumman luona ja lähes joka päivä näemme toisemme.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen samaa mieltä. Parisuhteessa asutaan yhdessä.
Koska olet aikuisvauva joka ei kestä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ennenkö se ei muka ole parisuhde? Eli saa vapaasti tapailla ja panna muita?
Sitähän tuo edelläsi höpöttävä tarkoitti. Koska hän ei luota, hän haluaa vahtia.
Joku joskus kirjoitti täällä, että vain teinit kysyvät toisiltaan, että seurustellaanko.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan miehet ei edes ehdota yhteenmuuttoa tai mitään muutakaan suhdetta eteenpäin vievää asiaa.
Hehe :D
Mono kirjoitti:
Voi olla parisuhteessa vaikka molemmat asuvatkin omissa kodeissaan. Ainakin alkuun. Myöhmmin voi sitten muuttaa yhteiseen kotiin kun on saatu riittävästi hahmotettua yhteiset kuviot.
Satavuotiaaksi elänyt tätini asui koko ikänsä yksin ja miesystävä omassa osoitteessaan. Kukaan ei kiistänyt heidän parisuhdettaan.
Eläkeiässä yhteenmuutto ei edes onnistu, jos jompikumpi tai kumpikin on pienituloinen. Tulot laskevat samassa osoitteessa verotuksen kiristyessä, kansaneläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen pienentyessä.
Keskieläke on 1700/kk ja puolet eläkkeensaajusta saa reilustikin alle tuon.
Vierailija kirjoitti:
Joku joskus kirjoitti täällä, että vain teinit kysyvät toisiltaan, että seurustellaanko.
Sitähän nuo trollipojat täällä ovat. Alaikäisiä.
Jos miehellä on lapsia edellisestä suhteesta niin miehen asunto menee niille perinnöksi ja rahat.
En ala ilmaispiiaksi.
Enkä mene naimisiin, jos mies vaatii avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en katselisi edes eri katon alla asuvaa vuoroviikko-isää, mutta miehille se tosiaan tuntuu olevan joko-tai eli joko asutaan saman katon alla tai ainakin yhteenmuutto on suunnitelmissa tai sitten parisuhde ei voi olla sitoutunut ja yksiavioinen, "oikea" parisuhde vaan jokin omituinen panosuhde tai katellaan-säätö.
No kyllä minä ainakin olen ollut jo sen aikaa yksin, että ei olisi mikään hinku muuttaa yhteen. En ole kyllä ole edes seurustellut moneen vuoteen
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos naisilla on useampi mies, kun kuvio on epäselvä, ei tiedä ollaanko pariskunta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet aikuisvauva joka ei kestä itseään.
tai sen lisäksi läheisriippuvainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan miehet ei edes ehdota yhteenmuuttoa tai mitään muutakaan suhdetta eteenpäin vievää asiaa.
Hehe :D
Miehet ei kysy mitään, niin helppoa asua erikseen.
15v. oltu yhdessä, josta asuttiin 7v. yhdessä joskus seurusteluvuosina 2-9. En enää yhteen muuttaisi. Suhde kyllä hyvä ja toimii, mies periaatteessa asuu mun luona kun meillä on lapsikin, mutta silti on 3-5 päivää omassa kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: Oletteko erillään asuvat introvertteja, tai onko teillä välttelevä kiintymismalli?
Minä olen introvertti ja lisäksi yhteen muutto olisi käytännön syistä vaikeaa, kun asun omistusasunnossa kaksiossa, eikä tähän mahdu kahta asumaan , joten joko tämä pitäisi myydä tai laittaa vuokralle ja sitten pitäisi kumppanin kanssa etsiä uusi vuokra-asunto tai muuttaa hänen asuntoon, jos se on riittävän iso. Mutta onko sekään asunto sitten lähellä mun työpaikkaa? Monta asiaa pitää ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla tyypillistä!
Lapset asuvat vielä kotona ja itse en halua mitään uusperhekuviota. Joku muu voi tehdä omat valintansa, minä teen omat valintani.