Hoitaja nalkutti mulle, kun olin liian kauan sairaalan kahviossa
Kun mulla oli vieraita. Jaksoin ihan hyvin ja sain ajatukset hetkeksi muualle kun sairastamiseen, mutta näköjään se oli väärin. Kummallista aikuisen ihmisen holhoamista.
Kommentit (118)
Jaksamista hoitajille tuollaisen typerän ääliön hoitamisessa.
Vierailija kirjoitti:
"Asiallista on kuitenkin ilmoittaa, jos lähtee osastolta. Nämä hatkat kun ei ole mitään harvinaisuuksia."
Ilmoitin huonekaverille, hoitajia kun ei näkynyt missään.
Eiköhän niistä mun paikalla olleista tavaroistakin olisi tyhmempikin osannut päätellä, etten ole hatkoja ottanut. Ja hatkojen ottamiseen olisi ollut toki täysi oikeus.
Porukka on kuin alakoulukaisia. Minulla on oikeus ja muuta sontaa jaksetaan hokea. Hoitakaa itse itsenne sitten, älkääkä tunkeko sairaaloihin. Kyllä sinne on tulijoita ihmisistä, jotka ovat tyytyväisiä, kun saavat apua ja hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Jotku hoitsut on mulkkuja!
Mutta nuorena ne on kyllä nättejä🤗
T: Mies joka työskentelee sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
Olin jalankulkijana onnettomuudessa. Mut siirrettiin osastolle. Ei mitään kummempaa ollu mutta sanoivat että kestää. Päsmäröinti oli niin veemäistä että heitin kledjut niskaan ja lähdin kotiin. Sukulaiset soitteli missä oon ja naapuri kertoi että poliisi oli käynyt ovella ennen kuin ehdin kotiin.
Ihme touhua. Sossu soitteli vielä perään.
Siinäpä esimerkki, miksi hoitsut eivät tykkää jos joku lähtee jonnekin ilmoittamatta.
Se potilas kun ei osaa aina edes arvioida omaa tilaansa oikein.
Työllistitpähän tuossa aika paljon porukkaa? Lasku vaan perään joka tunnista. Ja sakot päälle. Tyhmyydestä. Juu. Siitäkin pitäisi voida sakottaa.
Ei tämä ap voi olla muuta kuin provo. Ei noin typerää ja lapsellista "minulla on oikeus"-tyyppiä voi olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jaksamista hoitajille tuollaisen typerän ääliön hoitamisessa.
Kiitos. Nämä ääliöt ovat onneksi vähemmistössä ja suurin osa potilaista ymmärtää myös oman vastuunsa toipumisessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku hoitsut on mulkkuja!
Osastohoidossa oleviin suhtaudutaan pääsääntöisesti kuin dementikkoihin. Minä olin osastohoidossa tutkimusten ja lääkityksen kokeilun vuoksi ja sille päivälle ei ollut lounaan jälkeen mitään tutkimuksia sekä syömistä ja lopulta nukkumaan. Puin siviilit ylle ja sanoin lähteväni käymään kaupungilla. Siihen hoitaja, että mahdankohan pärjätä siellä? Sanoin, että kyllä minä pärjään päiväsaikaan kotikaupungissani. Kuitenkin minun piti kertoa tarkalleen, että mihin olen menossa ja että onko kännykkä päällä. Pitivät jopa alle 40-vuotiasta dementikkona tai vastaavana?
Etköhän ois kumminkin yhden päivän kestäny ilman kaupunkeilua? Ihmisille on kauheen vaikee nykyään sopeutua uusiin tilanteisiin
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ap voi olla muuta kuin provo. Ei noin typerää ja lapsellista "minulla on oikeus"-tyyppiä voi olla olemassa.
Kyllä niitä on, valitettavasti. Yleensä keski-ikäisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsellista tuossa nyt oli? Sain sairaalaan vieraita ja menin heidän kanssaan kahvioon istumaan. Lähtiessäni ilmoitin, että menen käymään kahviossa. Palatessani vastassa oli tuohtunut hoitaja, joka heitti ihan tarpeettoman kommentin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiallista on kuitenkin ilmoittaa, jos lähtee osastolta. Nämä hatkat kun ei ole mitään harvinaisuuksia."
Eiköhän niistä mun paikalla olleista tavaroistakin olisi tyhmempikin osannut päätellä, etten ole hatkoja ottanut. Ja hatkojen ottamiseen olisi ollut toki täysi oikeus.
Et sitten osannut hoitajakutsua soittaa? Jos olisit tuupertunut yksin hissiin, niin varmaan olisi sekin ollut hoitajien vika.
Ja huonekaverille ilmoittaminen ei ole mikään ilmoitus.
Sinä et tiedä huonekaverisi ohjelmaa, eikä huonekaveri sinun. Eikä vastuuta voi siirtää huonekaverille.
Jos otat hatkat, niin saatat olla sellaisessa tilassa, ettet pysty huolehtimaan itsestäsi tai olet muuten sekaisin.
Asetuppas joskus sen hoitajan asemaan.
Mitä jos kieltäytyisit hoidosta ja kirjautuisit ulos sairaalasta niin kukaan ei "nalkuttaisi" sinulle mistään. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
On näitä Kareneita täälläkin. Ja paljon. Minä minä. Ja minun perse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka on kuin alakoulukaisia. Minulla on oikeus ja muuta sontaa jaksetaan hokea. Hoitakaa itse itsenne sitten, älkääkä tunkeko sairaaloihin. Kyllä sinne on tulijoita ihmisistä, jotka ovat tyytyväisiä, kun saavat apua ja hoitoa.
Luulisi että hoitajilla olisi muutakin tekemistä kuin odottaa että joku kyselee LUPAA mennä kahvioon. Mutta ilmeisesti ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kieltäytyisit hoidosta ja kirjautuisit ulos sairaalasta niin kukaan ei "nalkuttaisi" sinulle mistään. Ongelma ratkaistu.
Niinpä. Kunnollinen potilas makaa sängyssä voivottelemassa ja palveltavana.
Hoitaja luuli, että olet karannut sairaalasta. Ehkä tuohon epäilykseen oli aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisi kysäistä hoitajilta, että onko hoitotoiminpiteitä tai lääkärikierroksia lähitunteina ja ilmoittaa missä on.
Hoitaja saattoi luulla, että olet ottanut hatkat, ja sitten etsitään kissojen ja koirien kanssa, että missä olet?
Niillä ei ole oikein aikaa tällaisiin ylimääräisiin harjoituksiin.
Ja sitten eri sairauksiaa voi olla joku määrätty dieetti päällä, esim sokeri- tai kolestrolitasoja pitää saada alas. Siihen ei oikein sovi ylimääräiset kaffeet ja pullat. Labrat voi mennä sekaisin.
Ei kai vaan ollut tästä kyse? Mietitkö yhtään näitä?
Tällaisista asioista olisi hyvä informoida potilaita.
Sairaalat ja terveydenhoito muutenkin on sellaista, että oletetaan potilaiden vaan tietävän jokaisen yksikön ja osaston tavat ja kirjoittamattomat säännöt.
Sitä saa ihmetellä pallo hukassa että mitä tapahtuu ja milloin ja pitääkö jotenkin valmistautua johonkin. Potilaana ollessa on hyvä jos vessassa uskaltaa käydä, ettei vaan menisi ohi se 5 minuutin lääkärin kohtaaminen tai joku toimenpide, joka on aikataulutettu, mutta ei kerrottu potilaalle.
Joskus saa vääriä neuvoja. Itse sain kerran hoitajalta hirveät huudot kun soitin numeroon johon oli neuvottu soittamaan. Hoitaja huusi, että ei tähän numeroon saa soittaa, sun pitää soittaa ihan eri paikkaan. Aikansa raivottuaan myöntyi kuitenkin tekemään sen jutun minkä takia minua oli neuvottu soittamaan siihen numeroon.
Vähän siihen viestintään voisi kiinnittää huomiota, vaikka potilaat tuntisivat turhilta haitakkeilta, joita ilman hoitotyö olisi paljon kivempaa.
"Ja huonekaverille ilmoittaminen ei ole mikään ilmoitus.
Sinä et tiedä huonekaverisi ohjelmaa, eikä huonekaveri sinun. Eikä vastuuta voi siirtää huonekaverille.
Jos otat hatkat, niin saatat olla sellaisessa tilassa, ettet pysty huolehtimaan itsestäsi tai olet muuten sekaisin.
Asetuppas joskus sen hoitajan asemaan."
Asetupas (huomaa, yksi p) itse potilaan asemaan. Mitään ilmoituspakkoa ei ollut minulle kerrottu. Sen sijaan lääkäri kehotti minua liikkumaan ja käymään vaikka kahvilla, jos jaksan. Missään vaiheessa ei sanottu, että tulee putkaalinnavankilaa, jos en pyydä LUPAA. Minulla oli jo lääkärin "lupa".
Missä vaiheessa hoitajat on alkaneet kuvittelemaan olevansa lääkärin yläpuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että hoitajilla olisi muutakin tekemistä kuin odottaa että joku kyselee LUPAA mennä kahvioon. Mutta ilmeisesti ei sitten.
Siinäpä se, kun se kadonnut potilas aiheuttaa aika paljon ylimääräistä hässäkkää ja olisi sitä muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinusta potilailla ole oikeuksia? Olet varmaan venäläinen, NL:ssä syntynyt.
Mikä tarve hoitajalla oli ilmaista tämä "huolissaan oleminen" torumalla kuin pikkulasta?
Ap