Millainen paikka Vuosaari on nykyään?
Olemme muuttamassa Helsinkiin töiden takia, ja Vuosaaresta tarjottu asunto. Millaisia ovat alueen koulut, päiväkodit ja muut palvelut?
Kommentit (57)
Riippuu siitä, millainen itse olet myös. 120 kg mammuli kouvolatukassa saa liikkua ihan vapaasti, mutta itse 150 cm/41 kg aitona blondina minua ahdistellaan koko ajan. Asuin vuoden ja muutin pois.
n26
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, millainen itse olet myös. 120 kg mammuli kouvolatukassa saa liikkua ihan vapaasti, mutta itse 150 cm/41 kg aitona blondina minua ahdistellaan koko ajan. Asuin vuoden ja muutin pois.
n26
Jos pidät itseäsi luojan lahjana miehille (niin kuin vaikuttaa), ehkä nämä huomaavat sen?
Alunperin oli ahkerien hartiapankkilaisten paikka. Miksi muuttui siitä?
Vierailija kirjoitti:
No paljon voi varmaan päätellä siitä että sitä kutsutaan Mogadishuksi ja pääkatu on Mogadishu Avenue.
Persut kutsuu. Useimmat tuntee paikab toisella nimellä.
Vuosaari on Helsingin suurin lähiö: 38 000 asukasta. Täältä löytyy monenlaisia alueita: vuokrataloja, omakotitaloalueita, kallis Aurinkolahti jne. Ulkomaalaisia on paljon: somaleita, venäläisiä ja virolaisia. Omassa pihapiirissäni kantasuomalaisia eniten. Kuten täällä on aikaisemminkin kerrottu: upeat merenrannat ja ulkoilualueet, joille tullaan ulkoilemaan kaikkialta Helsingistä (Uutela, Kallvik, Mustavuori). Ostoskeskuksessa peruspalvelut, Itis lähellä. Minusta ympäröivä luonto, palvelut ja metro tekee tästä mukavan paikan asua ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljon voi varmaan päätellä siitä että sitä kutsutaan Mogadishuksi ja pääkatu on Mogadishu Avenue.
Meri-Rastilaa on joskus kutsuttu noin. Alueen läpi ajaessa aina huvittaa että tuon vehreän, mukavan kaupunginosan pitäisi muka olla sitä pahinta slummia. Asiasta intoilevat lähinnä persut jotka eivät ole koskaan käyneet lähelläkään. Itse asun ihan toisella laidalla Helsinkiä, mutta käyn Vuosaaressa rantojen ja ulkoilualueiden takia, jotka ovat pääkaupunkiseudun parhaita.
Mä olen ajatellut samaa, olen mennyt aika useasti läpi ja ajatellut, että siellähän voisin viihtyä hyvin. Talot on pieniä ja matalia, paljon vihreyttä ja upeat rannat ja uimarannat lähellä.
Juurikin tuolla alueella on taloja jotka on täynnä maahanmuuttajaperheitä. Rapussa saattaa asua yksittäinen suomalainen. Tästä puhui aikanaan Merilahden koulun rehtorikin että yhdelle ja samalle alueelle ei pitäisi asuttaa niin paljon maahanmuuttajia. Nykyisin hänkin on jo luovuttanut asiasta puhumisen suhteen. Ei tuolle demografian muutokselle mahda enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Alunperin oli ahkerien hartiapankkilaisten paikka. Miksi muuttui siitä?
Vanha "hartiapankkilaisten" Vuosaari on edelleen suomalaisvaltaista. Paljon eläkeläisiä.
90-luvulla päätettiin että Vuosaari sopisi hyvin somalien sijoituspaikaksi koska se muistutti jossain määrin somalian pääkaupunki magodishua merellisyytensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs aikoinaan ainakin melko kalliskin Aurinkolahti?
Kallis on vieläkin, varsinkin rantarivistö.
En ymmärrä mikä vika niissä ulkomaalaisissa on. Eivät ole ainakaan minua häirinneet millään tavalla. Mun lähipitseriassa on hyvät ruuat, ja palvelu ja ystävällisyys parempaa kuin monella kotimaisella yrittäjällä. Ostarilla voi leikkauttaa hiukset halvalla, hakea herkkuja virolaisesta kaupasta ja Yalla Yallasta löytyy vaikka mitä, ja aina halvemmalla kuin tavan marketista.
Aurinkolahdessa oli disko ja elokuvanäytös ja mukava meininki. Ei ollut känniördäystä, perheillä lapset mukana ja pienissä kojuissa myytiin muutakin kuin hampurilaisia. Viihdyin!
Vuosaari on mainettaan huomattavasti parempi. Yli 20 vuotta olen täällä viihtynyt, enkä ole koskaan turvattomuutta tuntenut. Monipuolinen kauppakeskus, hyvät liikenneyhteydet, uimahalli, hieno luonto ym. Kaikki on lähellä. Kallahti ja Meri-Rastila ovat vilkkaampia ja monikulttuurisempia paikkoja kuin Vanha-Vuosaari, jossa itse asun.
Kyllä se kohta muuttuu ihan asuttavaksi. Jotkut tekevät sen eteen töitä. Toiset puolueet taas eivät.
https://www.suomenuutiset.fi/sebastian-tynkkynen-ravayttaa-hesarin-etus…
Alkushokista kun toivutte, niin ihan mukavaa aluetta se on. Rannan tuntumassa on vaikka minkälaisia hienoja paikkoja.
Upeita liikuntamahdollisuuksia. Mahtava uimahalli ja kuntosali. Luonto lähellä.
Mahtavat ulkoilumahdollisuudet ja ok palvelut, kuten täällä jo todettu. Kouluista kokemusta Puistopolun yläkoulusta (liikuntapainotus). Opetuksen perusasiat kunnossa, liikunta- ja urheilutoiminta tosi hienoa. Melko jämpti kuri toimii eli saavat riittävän työrauhan oppimiseen, vaikka lapseni luokalla aika vilkkaita nuoria. Opettajissa paljon vaihtuvuutta eli paljon määräaikaisia jopa puolen vuoden pätkissä (silti tämäkin opetus enimmäkseen ok). Taideopetuksessa koimme puutteita (tuntuu ettei taideaineita oikein arvosteta, etenkään musiikkia), urheilu dominoi minusta koulukulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä vika niissä ulkomaalaisissa on. Eivät ole ainakaan minua häirinneet millään tavalla. Mun lähipitseriassa on hyvät ruuat, ja palvelu ja ystävällisyys parempaa kuin monella kotimaisella yrittäjällä. Ostarilla voi leikkauttaa hiukset halvalla, hakea herkkuja virolaisesta kaupasta ja Yalla Yallasta löytyy vaikka mitä, ja aina halvemmalla kuin tavan marketista.
Aurinkolahdessa oli disko ja elokuvanäytös ja mukava meininki. Ei ollut känniördäystä, perheillä lapset mukana ja pienissä kojuissa myytiin muutakin kuin hampurilaisia. Viihdyin!
Mikä on tavan market?
Meri-Rastilassa viihtynyt jo yli 10 vuotta enkä muualle vaihtaisi. 15 minuutin kävelyn päässä pari uimarantaa, sienimetsät, lenkkeilymaastot, kaupat, apteekit ja urheiluhalli. Parasta! Ja 20 minuutissa keskustaan, jossa tosin ei tarvitse käydä kun Vuokissa on kaikki mitä ihminen tarvii.