Terveellisiä herkkuruokia arkeen, kerro omiasi.
Jaetaan ketjussa kaikkia mahdollisia hyviä herkkuruokia arkeen tai viikonloppuun.
Kerro helpot ja nopeat reseptisi meille muillekin.
Elämässä on hyvä nautiskella!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Keitot, nopeita ja terveellisiä. Nakkikeitto, makkarakeitto, jauhelihakeitto. Paljon kasviksia vaan.
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
Muistatko käyttää aina oikeaa voita tuossa?
Tietenkin, ei meiltä jääkaapista löydy muuta kuin voita.
Hyvä sinä. Moni vaan varmaan pilaa tuonkin ruoan margariinilla.
Uuniomenat ja uunibanaanit jäätelöllä tai vaniljakastikkeella.
Hedelmäcoktail rahka-kermavaahdolla
Omenaa, appelsiinia, päärynää ja banaania
Uunijuurekset ( porkkana,peruna,punajuuri) + oliiviöljy+ mausteet ( suola,pippuri, yrttimausteet). Huom! Perunat kuorineen
+ falafelpyörykät ja valmishumnus ja/tai Taffel sweetchilidippi+ kermaviili
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
En ole ikinä kuullut kenenkään tekevän butter chickeniä margariinilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vuodenaikaan on juurekset hyviä ja halpoja, niin erilaiset uunijuurekset maistuu nyt. Vaihtelua saa tekemällä ne kokonaisista juureksista hasselbacka-tyyliin, ihan älyttömän hyvää. Oliiviöljy/voi+hunaja+balsamico+timjami käy loistavasti maustamiseen.
Minä olen yrittänyt tehdä muutaman kerran tämmöisiä, eivät olleet kyllä kummoisiakaan.
Olisiko sulla antaa ohje tai linkki oikeasti hyviin uunijuureksiin?
Uunijuureksiin muuten vai siihen hasselbacka-versioon? En valitettavasti osaa kovin tarkkaa ohjetta antaa, kun en ikinä tee reseptistä. Ihan vaan juureksia (lanttu, punajuuri, porkkana, palsternakka, juuriselleri) joko isohkoiksi kuutioiksi ja kulhossa sekoitetaan sen öljyn/voisulan, hunajan, balsamicon ja timjamin kanssa ja sitten uunipellille paahtumaan. Tai sitten punajuuret, palsternakat ja porkkanat kokonaisina, lanttu ja mukulaselleri isoina lohkoina, ja nämä hasselbacka-tyyliin viipaloituna pellille, ja sivellään voi-hunaja-seoksella (niin, että sitä menee kunnolla väleihin) ja paahdetaan kypsiksi.
Tavallisiin Uunijuureksiin lisään suolan vasta lopuksi, hasselbacka-versiossa sekoitan suolan voi-hunajaseokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
Tälläkin palstalla pyörii paljon voivihollisia, joten en ihmettelisi asiaa. Saattaapa joku tellätä siihen öljyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
Et ole ikinä kuullut esimerkiksi maitoallergiasta? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
Muistatko? Luuletko, että tuolla vastaajalla on muistisairaus vai mitä oikein tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Pannulasagne arkeen, viikonloppuisin uuniin.
Reseptit löytyy Googlesta, suosittelen ja erilaisilla täytteillä myös (jauheliha, pinaatti, tonnikala, kasvissekoitus..).
Toi on muutes hyvä. Olen itse tehnyt jo pariinkin kertaan, valmistuu kätevästi yhdessä pannussa ja nopeasti, raikas salaatti siihen kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter Chicken
Et ole ikinä kuullut esimerkiksi maitoallergiasta? Idiootti.
Luetunymmärtäminen?
Epäilemättä joku maitoallerginen saattaa tehdä tuota niinkuin vegaanit tekee vegeversiota jollain voinmakuisella kasvimargariinilla.
Mutta tuossa kommentissa johon vastasin oli kyse vaan siitä, että joku halusi päästä ilmaisemaan itse keksimään ennakkoluuloja.
Broilerpastavuoka,se on minun herkkua. Broilerista,sipulista,paprikasta ym.ja mausteista ja kermasta kastike johon lisätään puolikypsäksi keitetty pasta jotka laitetaan uunivuokaan ja kuorrutetaan juustolla ja uunissa pienen tovin ja bon appetit. Salaattia lisäksi .
Couscous-salaatti. Couscousia, kikherneitä, erilaisia vihanneksia (punasipuli, tomaatti, paprika, porkkanaraaste...mistä sattuu tykkäämään ja mitä kaapeista löytyy), fetaa ja oliiveja. Kastike sekoitetaan vaaleasta balsamicosta, sitruunasta ja oliiviöljystä,vähän sokeria tai hunajaa, ja ripaus suolaa.
Naudanlihapihvi ja pari paistettua kananmunaa.
Salaatti mieleisistäsi aineksista.
Minä laitan jäävuorisalaattia, fetakuutioita, broilerpaloja/-lastuja tai tonnikalaa tai savukinkkua, avocadoa, keitettyä kananmunaa, makeaa maissia, tankoparsaa, oliivia ja ananasta esimerkiksi. (ei kaikkia näitä samaan, vaan mieltymyksen mukaan).
Kastikkeeksi maustamatonta ab-jugurttia tai turkkilaista tai kreikkalaista jugurttia.
Tai kevyt salaatinkastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vuodenaikaan on juurekset hyviä ja halpoja, niin erilaiset uunijuurekset maistuu nyt. Vaihtelua saa tekemällä ne kokonaisista juureksista hasselbacka-tyyliin, ihan älyttömän hyvää. Oliiviöljy/voi+hunaja+balsamico+timjami käy loistavasti maustamiseen.
Minä olen yrittänyt tehdä muutaman kerran tämmöisiä, eivät olleet kyllä kummoisiakaan.
Olisiko sulla antaa ohje tai linkki oikeasti hyviin uunijuureksiin?
Uunijuureksiin muuten vai siihen hasselbacka-versioon? En valitettavasti osaa kovin tarkkaa ohjetta antaa, kun en ikinä tee reseptistä. Ihan vaan juureksia (lanttu, punajuuri, porkkana, palsternakka, juuriselleri) joko isohkoiksi kuutioiksi ja kulhossa sekoitetaan sen öljyn/voisulan, hunajan, balsamicon ja timjamin kanssa ja sitten uunipellille paahtumaan. Tai sitten punaj
Ok. Kiitos. Mulle on jäänyt vähän epäselväksi se paahtoaika ja asteet. Kun paahto viittaa aika korkeisiin asteisiin ja osassa ohjeissa on ohjeena vaan n. 200 astetta
Ja anteeksi, että jankkaan, mutta olen joskus saanut ihan mahtavia uunijuureksia ja ottaa aivoon, että en osaa niitä tehdä
Linssikeitto