Eka vuosi kun en aio katsoa linnanjuhlia. Tuntuu törkeältä leikkaajien juhliminen, kun me muut ollaan jääty työttömiksi heidän takiaan
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vois tosiaan boikotoida ihan vaan mielenosoituksena hallituksen päätöksille. Joku energisempi voisi polkaista käyntiin kampanjan " itsenäisyyspäivän boikotti!". Olis hauska nähdä kuinka moni lähtee mukaan tällaiseen mielenosoitukseen.
Det är väl inget roligt? Varför förstöra det för sig och andra?
Man har aldrig orkat titta på självständighets TV-program från något av de länderna där man har befunnit sig. Det hindrar inte från att fira självständigheten.
En pidä Stubbista enkä katso hänen bileitään.Ikävä kyllä tuo on nyt sitten pressa vielä vuosia.Tyypillinen eliitin kasvatti.Pressan linnassa kunnon sikajuhlat ja samaan aikaan monella kansalaisella elämä päin helvettiä.Suomi on jakautunut.Ei paljon kiinnosta kytätä televisiosta kenenkään rättejä ja laskea paljonko vetävät viinaa ja raatoja kiduksiin.Ja niitä nisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko muuten maksavat valtiolle nuo kekkerit?
Tänä vuonna kulut nousseet: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010867364.html
" Itsenäisyyspäivän juhlavastaanoton budjetti on tänä vuonna 310000 euroa eli enemmän kuin viime vuonna, jolloin budjetti oli 275000 euroa.
Tarjoiluihin ja musiikkiin on panostettu tänä vuonna hieman enemmän."
Mutta kyllähän tuo spektaatteli työllistääkin. Tekevä duunariluokka kuten siivoajat ja tarjoilijat painaa töitä ja saa sunnuntaipalkkaa lisineen, ja vaikkapa kokit, kukkakauppiaat ja muusikot saavat elantoaan, tämä kaikki on poissa Kela-tuettavista.
Eli ei se raha mitenkään roskiin mene, vaikka sinä ja minä ei päästäiskään juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään katso. Irvistelevä ja avoimesti kansalle hallintarekisteristä valehdellut Stubb on pelle eikä kuulu tuonne, eikä se pahan näköinen brittikorppukaan. Kokoomus ja Leikkaajat ovat Suomen kansan vihollisia! Onneksi sentään sotaveteraanit juhlivat erikseen.
Se brittihempukkakin on niin ryppysen ja kulahtaneen näkönen, että huh huh, ja stubidon hevosenhammasirvistelyä ei viitsisi olla katselemassa
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä leikkaajia juhlita, minkään vuosikymmenen politikkoja, vaan itsenäistä Suomea.
Ei me kaikki muut olla jääty työttömiksi, mutta olen pahoillani sinun puolestasi! Toivottavasti saat pian töitä!
No en ole itsekään jäänyt työttömäksi, mutta boikotoin tapahtunutta silti koko sydämmestäni. Leikkaajat ja ankeuttajat eivät edusta minun Suomeani
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, en ole katsonut kuin ehkä joskus lapsena viimeksi. Tässä ei ole mitään protestia, vaan en vain oikein ymmärrä, miksi pitäisi katsoa telkkarista toisten juhlimista. Mieluummin käytän päivän sen sijaan vaikka omien itsenäisyysjuhlien järjestämiseen tai normaalia paremman ruoan laittoon.
Suomalaisilla on muutenkin todella tylsä tapa juhlia itsenäisyyspäivää. Miksei meillä vaikka järjestetä ilotulituksia tai kansalaisten yhteisiä juhlatilaisuuksia? Itsenäisyyden pitäisi olla iloinen asia.
Tätä olen itsekkin pohtinut. Kokonuttaan rääsyissä pizzan kanssa katsomaan muiden juhlintaa ja arvostelemaan. Jotenkin sopii suomalaiseen mentaliteettiin, tosi tv ohjelmat ovat täällä suosittuja. Itse ei oteta osaa mihinkään, kauhistellaan jos tulee kutsuja vaikka häihin, ne matkat, ne kulu, pitää seurustella. Onneksi on pieni osa kansaa ja me osataan juhlia muiden kanssa, 6.12. on taas kutsut johon panostetaan hyvän ruuan, viinin, pukeutumisen sekä seurustellaan elävästi, sellaista eurooppalaista meininkiä.
Hyvä aloitus!
Eikö ap. ole syytä juhlaa ja juhlia Suomen itsenäisyyttä ja demokratiaa, sillä itsenäisessä ja demokratisessa valtiossa pääsevät valtaan ja päättämään myös nämä "leikkaajat", jota ei voisi kuvitellakaan, jos Suomi olisi toisen maan alaisuudessa ja hallinnassa, jos se sattuisi olemaan vielä mielipuoi diktaattori.
Itsenäisellä Suomella (jota kannattaa juhlia) valta ja hallitus vaihtuu 4v välein ja tästäkin hallituksesta 2v päästä on vain muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan yhtyä teidän boikottiin. Asut voi katsoa myöhemmin ip-lehdistä, tai jättää katsomatta. Eliitin ökyjuhlat on niin passé.
Röyhkeää suorastaa. Kyse on vain siitä miten yhteistä verorahaa jaetaan. Nämä ovat päätyneet siirtämään siitä itselleen ja kavereilleen enemmän. Muilta ovat leikanneet. Sitten pitäisi vielä viettää oma vapaapäivä heitä katsellen.
6.12 on monelle vapaapäivä, järjestä omat juhlat ja lopeta valittaminen. Ota vastuuta omasta elämästä, niin on mielekkäämpää elämää itselläsi ja lähesimmiläsi.
Vierailija kirjoitti:
En pidä Stubbista enkä katso hänen bileitään.Ikävä kyllä tuo on nyt sitten pressa vielä vuosia.Tyypillinen eliitin kasvatti.Pressan linnassa kunnon sikajuhlat ja samaan aikaan monella kansalaisella elämä päin helvettiä.Suomi on jakautunut.Ei paljon kiinnosta kytätä televisiosta kenenkään rättejä ja laskea paljonko vetävät viinaa ja raatoja kiduksiin.Ja niitä nisuja.
Lopeta lampailu ja rakenna oma juhla.
Vierailija kirjoitti:
Uhanalainen riekko on katettu pöytään.
Riekko on elinvoimainen, ei uhanalainen.
Meillä katsotaan! Itsenäisyyspäivänä syödään pitkän kaavan mukaan, otetaan lasi skumppaa ja viiniä.
Emme ole rikkaita, töitä on onneksi riittänyt ja niitä tehdään ahkerasti. Laina on kohta maksettu ja elämä on mallillaan,
Ihan perus tavis elämää, mutta osaamme olla kiitollisia Suomen itsenäisyydestä ja tavallisesta elämästä, olemmehan saaneet olla terveinä.
Ilmoitus
Mä juhlin töissä 6.12.2024
Vierailija kirjoitti:
Sä oot jäänyt työttömäksi koska olet paska työssäsi.
Me kaikki tiedätään, että jokainen tekee töitä paremmin kuin sä, mutta kukaan ei nuole pomon p.ersettä yhtä hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään katso. Irvistelevä ja avoimesti kansalle hallintarekisteristä valehdellut Stubb on pelle eikä kuulu tuonne, eikä se pahan näköinen brittikorppukaan. Kokoomus ja Leikkaajat ovat Suomen kansan vihollisia! Onneksi sentään sotaveteraanit juhlivat erikseen.
Se brittihempukkakin on niin ryppysen ja kulahtaneen näkönen, että huh huh, ja stubidon hevosenhammasirvistelyä ei viitsisi olla katselemassa
On sullaa kammottava kielenkäyttö. Miltähän lihapullalta mahdat itse näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhaleja.
Olipa omaperäistä.
Jos näytän paljasta persettä telkkarille ja Linnanjuhlille, niin eihän se mee mihinkään valvontavakoiluun?
Mulla ei ei ole leikattu muuta kuin indeksikorotukset työmarkkinatuesta 2027 saakka. Kukaan kansanedustaja ei suostuisi kokeilemaan mitä on elää 595e työmarkkinatuella kun sillä ei elä kukaan.
Vaikka kukaan ei ottaisi töihin niin eläkkeeelle ei päästetä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:i
Paljonko muuten maksavat valtiolle nuo kekkerit?
Tänä vuonna kulut nousseet: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010867364.html
" Itsenäisyyspäivän juhlavastaanoton budjetti on tänä vuonna 310000 euroa eli enemmän kuin viime vuonna, jolloin budjetti oli 275000 euroa.
Tarjoiluihin ja musiikkiin on panostettu tänä vuonna hieman enemmän."
Mutta kyllähän tuo spektaatteli työllistääkin. Tekevä duunariluokka kuten siivoajat ja tarjoilijat painaa töitä ja saa sunnuntaipalkkaa lisineen, ja vaikkapa kokit, kukkakauppiaat ja muusikot saavat elantoaan, tämä kaikki on poissa Kela-tuettavista.
Eli ei se raha mitenkään roskiin mene, vaikka sinä ja minä ei päästäiskään juhlimaan.
.
Ei yli 5 milj ihmistä voi linnaan mennä juhliin. Tilaa leipomosta kakku ja kutsu vieraita, näin sinäkin työllistät leipomon työntekijöitä ja voi juhlia, mikä estää.
Juu, en aio katsoa. Ykkösaamussa Stubbi oli kuulemma tosi fiksu poika. Harmi kun se on alunperin kokoomuslainen snobi
Ei tässä leikkaajia juhlita, minkään vuosikymmenen politikkoja, vaan itsenäistä Suomea.
Ei me kaikki muut olla jääty työttömiksi, mutta olen pahoillani sinun puolestasi! Toivottavasti saat pian töitä!