Tori-ostaja ei maksanutkaan vaikka lupasi - ilmiantaisitteko?
Torissa joku aikoo ostaa tuotteesi ja sovitte toimituksesta ja annat maksutiedot. Ostaja katoaa.
Huuto.netissä ns. hupiostajat saa yleensä bännit. Eli painavat osta-nappulaa, mutta eivät maksa. Tehomyyjille siitä voikin koitua isoa vahinkoa.
Mutta toimiskohan tämä Torissa, että alkais vaan ilmiantamaan näitä tietojen kalastajia ja muita ajantuhlaajia?
Kommentit (7)
Niin minne tämä ilmianto tehtäisiin?
Huijausepäilyistähän lähtee nykyään viesti myös kaikille muille joiden kanssa henkilö on ollut tekemissä.
Esim. itse sain varoitusviestin yhdestä ostajasta vaikka olimme jo tehneet kaupat. Joku toinen myyjä oli siis ilmiantanut hänet Torille.
Kaupat meni meidän kohdalla kys. ostajan kanssa kyllä hyvin, joten noista huijausepäily-varoituksista ei kannata aina niin huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Niin minne tämä ilmianto tehtäisiin?
Torin viestiketjusta löytyy ainakin ilmianna käyttäjä, en tiedä mihin se sitten johtaisi.
Möin torissa nyt syksyllä vaatetta. Tunnistautunut " ostaja" halusi ostaa. Kyseli vähän mittoja yms.
Vastasin melkein heti , mutta hänpä vastasi vasta kahden päivän päästä, että ostaa tuotteen ja haluaa maksaa mobilepay.lla.
Laitoin hänelle numeroni... sen jälkeen en ole hänestä kuulut mitään. Ei ole vielä tänä päivänäkään lukenut viestiä.
Hänelle en jatkossa enää aio " myydä" mitään.
Estoon tällaiset.
En ole hupiostelijoita ilmiantanut, mutta olen estänyt.
Sellaisen henkilön ilmoituksia olen joskus ilmiantanut, joka ilmoituksessa myy Torissa kiellettyjä tuotteita.
Olisiko tämä hyvä keino saada nämä ääliöt kuriin? Pitäisikö kokeilla?