Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ns. omistavaa luokkaa ja omistat asuntosi? Minkä ohjeen antaisi vuokraluukussa kärsiville?

Vierailija
03.09.2024 |

Jaa vähän 

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon työtä vain tehtävä

Vierailija
2/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ostajan markkinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti vain uraa luomaan. Vakituisen työn myötä saat lainan.

Vierailija
4/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa varakas mies

Vierailija
5/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kouluttautua esim maisteriksi

Vierailija
6/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamme mieheni kanssa talomme. Mutta en pidä vuokralla asuvia mitenkään kärsivinä. Monille vuokralla asuminen vain sopii syystä tai toisesta paremmin kuin omistusasunnon hankkiminen. Toki tänä päivänä voi asuntolainan saanti olla hankalaa, jos tekee pätkätöitä tai on muuten määräaikaisessa työsuhteessa.

Vierailija
7/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista asuntoani, mutta omistan taloyhtiön osakkeita, joilla saan hallintaoikeuden asuntooni.

Suosittelen omistusasumista. Saa rempata kämpän mieleisekseen ja tuotto menee oman viivan alle jos rempat ovat järkeviä.

Vierailija
8/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
9/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää Helsinkiin. Jo 70 km päässä elät palkallasi ruhtinaallisesti verrattuna pääkaupunkiin.

Vierailija
10/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, eipä mulla oikeastaan mitään ohjetta ole. Sitten kun muutat omistusasuntoon, niin saattaa alkaa vuokralaiset ottamaan aivoon enemmän kuin jos itse asuu vuokralla.

Vierailija
11/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan omistusasuminen ei tule välttämättä vuokraamista kalliimmaksi. Sen verran pitää toki olla säästössä että lainaa saa.

Vierailija
12/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kaksi asuntoa jotka on molemmat jopa maksettu, ei siis ole enää asuntolainaa.

Vierailija
13/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan kaksi asuntoa jotka on molemmat jopa maksettu, ei siis ole enää asuntolainaa.

Ja ohjeesi vuokralaiselle oli....?

Vierailija
14/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni ja nuoruuteni vuokraslummissa asuneena kannustan lapsiani ostamaan itselleen asunnon. Kolme neljästä lapsesta on tämän toteuttanutkin, viimeinen vielä opiskelee, mutta hänelläkin on ASP-tili. Ihan duunareita ollaan ja itsekin asumme omassa talossa. Ihanaa kun saa itse valita asuinpaikkansa ja mieluummin maksoimme omaa kotia kuin vuokraa.

Vierailija
15/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään neuvoja. Olen itsekin jo harkinnut vuokralle muuttamista. Tässä on jo paljon kallista korjausvelkaa ja pienituloisena yh: na kun olen lainaa maksanut, ei ole jäänyt rahaa isompiin remppoihin. Nyt tämä on minulle jo yksinasuvana aika isokin. Vuokralla ei tarvitse hoitaa remppoja ym. Myyn tämän ja muutan vuokralle kunhan myynti vilkastuu.

Ja juu , uudellamalla asun, menee varmaanki  kaupaksi tällaisenaanki . Ei omistaminen mitenkään autuaaksi tee.

Vierailija
16/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuteni ja nuoruuteni vuokraslummissa asuneena kannustan lapsiani ostamaan itselleen asunnon. Kolme neljästä lapsesta on tämän toteuttanutkin, viimeinen vielä opiskelee, mutta hänelläkin on ASP-tili. Ihan duunareita ollaan ja itsekin asumme omassa talossa. Ihanaa kun saa itse valita asuinpaikkansa ja mieluummin maksoimme omaa kotia kuin vuokraa.

Tuli vielä mieleen, että 2 lapsistamme on ostanut sisäremonttia vaatineen asunnon ja rempanneet ne mieleisekseen.

Vierailija
17/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ostimme ensimmäisen oman kodin 22-vuotiaina mieheni kanssa. nyt on 70 v, omissa (joskus hetken pankin kanssa yhteisessä) olen asunut siitä saakka. Nyt eläkeaikojen kotina uusi rivarin päätykolmio, tilaa 82 m2, asumiskulut 287 €/kk. Ihana koti keskellä pikkukaupunkia, kaikkialle pääsee jalan ja kaikki palvelut Alkosta uimahalliin, ja kaikkea siltä väliltä ja sen yli, löytyy. 

Vierailija
18/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ohjeesi vuokralaiselle oli....?

Ei mitään, minäkin olen asunut vuokralla joskus nuorena. Se on aika normaalia.

Vierailija
19/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen molempia. Asun kesät ja viikonloput omistamassani mummonmökissä ja muut ajat halvalla vuokralla isossa kerrostalokaksiossa. Talvisin on mukavaa kun on keskuslämmitys ja kaupungin mukavuudet.

Vierailija
20/107 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu vuokralla olet vapaa remonteista veloista verottajasta ja vihaajista.