Olemme olleet miehen kanssa naimisissa jo 5 vuotta, mutten ole koskaan tavannut hänen perhettään (käy vierailemassa yksin)
Miehen perhe ei ole koskaan käynyt meillä, saati osallistunut yhteisiin juhliin (häät, lapsen kastejuhla). Olen oudoksunut tuota miehelle, mutta hän aina vakuuttelee "sitten tapaat kun on oikea aika...". Milloinkohan on oikea aika?
Kommentit (63)
Miehellä on jotain salattavaa. Vanhempansa tietävät hänestä salassa pidettäviä asioita, jotka voisivat paljastua Ap: lle, jos tapaavat Ap:n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettet ole varatun kanssa yhdessä?
Naimisissa varatun kanssa? Se kuulostaa jo erikoiselta.
Ei olisi ensimmäinen. Itseasiassa näitä on enemmän kuin uskoisi.
Niin mutta tämä mieshän on varattu aloittajan kanssa kun ovat naimisissa. Silloin jollain toisella olisi suhde varattuun mieheen, ei aloittajalla.
Vierailija kirjoitti: Oletko varma, että olette virallisesti naimisissa? Niinkuin muut sanoivat: Todennäköisesti hänellä on toinen perhe.
"Oletko varma, että olette virallisesti naimisissa"
No täytyy olla todella jälkeen jäänyt jos ei tiedä onko itse naimisissa vai ei... Nyt menee jo aika paksuksi jutut vaikka ollaankin vauva-palstalla.
Tiedätkö kuinka monta henkilöä miehesi perheeseen kuuluu ?
Tuo olisi oikein ideaalitilanne minulle. Eivät kaikkien perheet ole tapaamisen arvoisia. Ehkä miehesi häpeää perhettään tai haluaa suojella sinua?
Onko miehesi taustassa jotain hämärää, jonka suku voisi lipsauttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ap:lle olisi järjestetty jotkin huijaushäät vai? Kuulostaa kyllä tosi epätodennäköiseltä, mutta eikös se siviilisääty näy väestötietojärjestelmästä ja sen voi sieltä varmistaa. Samoin esim. veroilmoituksessa näkyy aviopuolison tiedot. Mua kiinnostaa tässä kovasti se, onko mies jättänyt kutsumatta perheensä mihinkään ja kertomatta asioista, vai onko kutsuttu mutta perhe ei ole tullut koskaan. Monet kommentoijat ovat olettaneet, että tilanne on miehen aiheuttama, mutta onko? Joka tapauksessa keskustelun paikka. Tuollaiselle olisi paras olla jokin hyvä syy..
Näkyykö siellä merkintä, että nimenomaan on AVIOpuoliso? Ettei pelkästään puoliso? Oon kuullut ennenkin vastaavia tapauksia, ettei ole tavannut omaa perhettään koskaan ja aina on käynyt ilmi, että miehellä on toinen perhe ja lapsia.
Kyllä. Näkyy nimenomaan onko kyseessä aviopuoliso vai avopuoliso.
Voisiko olla huonot välit tai sitten jotain salattavaa, jonka pelkää paljastuvan? Asian voi nähdä myös positiivisesti; ainakaan puolison sukulaiset eivät ole aiheuttamassa elämääsi murheita. Itse tapasin puolison sukulaiset hyvin aikaisessa vaiheessa, ja ensin kaikki vaikutti menevän hyvin. Tämä iso, hyvin ekstrovertti ja tiivis suku sai itsessäni kuitenkin vuosien kuluessa aikaan pako- ja ahdistusreaktion. Olen vähentänyt kontaktia (puoliso saa kuitenkin tavata heitä niin paljon kuin haluaa), mutta asiaa ei ole katsottu hyvällä.
Olen ollut mieheni kanssa 14 vuotta enkä ole sen vanhempia koskaan nähnyt. Tosin sen äiti kuoli 2016, isä on elossa mutta mieheni ei ole ollut isänsä kanssa tekemisissä 30 vuoteen. Mies on kertonut että äiti oli alkoholisti ja jätti mieheni lastenkotiin lapsena eikä käynyt koskaan katsomassa tai hakemassa pois niin mieheni ajatellut ettei hänellä ole vanhempia. Olen tavannut ainoastaan mieheni isoveljen ja miehen enon koska käynyt joskus meillä hakemassa kalaa koska mieheni kalastaa paljon.
Miehellähän voi olla ennestään AVOpuoliso ja liuta lapsia, joten avioituminen ei ole ongelma. Lasten osalta ei ole tehty virallisia huoltajuuspapereita, koska avovaimo kuvittelee elävänsä ihan normaalissa parisuhteessa..
Tämä avopuoliso ja perhe on tullut esiteltyä koko suvulle, niin ei siinä nyt vaan voi tuoda AVIOvaimoa enää näytille.
OmaVerossa vuosikatsauksessa näkyy puolison nimi
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla kaksi vaimoa. Se ensimmäinen perhe ja sinun kanssa se toinen. Hyvin outoa ettei ole esitellyt perhettään, vaikka 5 vuotta on kulunut.
Amerikkalaisissa rikossarjoissa on näin...
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ei ole perheelleen kertonut, että on naimisissa. Syytä voi vain arvailla.
Näin vertailun vuoksi, niin itse en ole poikaystävästä kotona kertonut, koska minun odotetaan pysyvän sinkkuna. En kestäisi sitä jatkuvaa arvostelua.
Miksi odotetaan pysyvän sinkkuna?!
Asuin sukulaisistani satojen kilometrien päässä enkä halunnut pitää niihin mitään yhteyttä.
Tyttöystävä josta sitten tuli avopuoliso ja hänen vanhempansa alkoivat ihmetellä asiaa. Siitä tuli ristiriitoja. Nyt olemme noiden ristiriitojen takia eronneet. Exän vanhemmat ja ex on yhteyksissä vanhempiini, minä en exään, hänen perheeseensä enkä sukulaisiini.
Kiitti vaan v***tusti
Mies käy todennäköisesti vanhempiensa luona toisen vaimonsa ja perheensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas Kyrön teos Miniä kannattaa nyt lukea ihan ensin.
Siinä esitetään hyvin tämä ap:n ongelma sekä sen ratkaisu.
Voisitko referoida, mikä ongelman ratkaisu oli? Ero?
ap
Ei toki ero.
Mutta hyvin Kyrö aihetta käsittelee naisen eli miniän näkökulmasta.
Se perhe on voinut olla sellainen, jossa yhtä lasta on kohdeltu epätasa-arvoisesti jollakin tavoin. Tai tämä on lytätty täysin ja jätetty ilman lapselle normaalisti kuuluvaa ja osoitettavaa rakkautta ja tukea.
Miksi sellaista perhettä haluaisi enää koskaan nähdä. Miksi veisi sinne puolisonsa näkemään sitä sairasta perhedynamiikkaa tai kohtamaan mahdollista ylenkatsetta tai vähättelyä.
Itsellä oli tilanne vähän sinne päin. Sitten kun oli poikaystävä, alkkisvanhempi arvosteli ja varoitti minua mm. seuraavin sanoin: "Älä munaa itteäs pahemmin ku on pakko." Tämä kaikki ilman, että oli koskaan tavannut poikaystävääni.
No, minä itsenäistyin varhain. Muutimme yhteen tämän samaisen, monivuotisen poikaystävän kanssa ja menimme naimisiin. Kun sitten sattumoisin tapasin vanhempani muiden sukulaisten luona, olisikin pitänyt mennä heillekin kyläilemään.
Historian opetus ei tukenut tätä, joten eipä menty. Tämän silloisen "vaarallisen" poikaystävän kanssa on nyt hyvin viihdytty vuosikymmenet. Enpä koe munanneeni itseäni, kun hänen kelkkaansa lähdin.
No sinähän olet valinnut vain miehen eikä sen sukua. Jos sulla on nämä tärkeimmät häät yms. juhlat mennyt ilman miehen sukua niin mihinkä sitten jatkossakaan niitä enää tarvitset, eikä mieskään ole omaa sukuaan niihin tarvinnut.