Voiko todella paha tylsistyminen johtaa psykoosiin?
Yleensä ajatellaan että psykoosiin sairastumista ennen täytyy olla jotain stressaavaa mutta olen lukenut että tylsistyminen aiheuttaa myöskin kehoon stressitilan.
Kommentit (52)
Ihmisen aivot ovat sosiaalinen ja ärsykkeitä kaipaava elin. On mahdollista, että ilman niitä aivot alkavat tuottaa itse itselleen simuloituja kokemuksia. Ehkä uni - ja valvemaailman tietoisuus menee herkemmin sekaisin ilman yhteyttä ulkomaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Tai tiedä sitten onko se oikea psykoosi. Nämähän on täysin keksittyjä termejä. Mutta tylsyys ja unettomuus voi aiheuttaa vaikka mitä.
Aistideprivaatio luo harhoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen aivot ovat sosiaalinen ja ärsykkeitä kaipaava elin. On mahdollista, että ilman niitä aivot alkavat tuottaa itse itselleen simuloituja kokemuksia. Ehkä uni - ja valvemaailman tietoisuus menee herkemmin sekaisin ilman yhteyttä ulkomaailmaan.
Älä selitä pahoja toimiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Aivot tarvitsevat virikettä, mutta ei stressiin ja ylikuormitukseen asti.
Ihmisiä kyllä joskus yllytetään terveydenhuollosta ylittämään mukavuusvyöhykkeensä rajat jo kuormittuneessa tilanteessa, jonka ihminen jo itse osaa tunnistaa. Osa ihmisistä ei jostain syystä tule oikealla tavalla kuulluksi terveydenhuollossa jostain syystä työntekijöiden vaihtuessa
Työntekijän vaihtuminen on myös mahdollisuus.
- lukuisia kertoja hoidotta jäänyt
Jep, jos työntekijällä on jäänyt levy pyörimään. Ei ummarra, ei ummarra.
Vierailija kirjoitti:
Korona aikana moni meinasi seota.
Monen työttömän elämä on kotona oloa koko elämän. Jos saat määräaikaisen työn niin pitää säästää palkkarahoja työttömyysajan ruokaan.
Ei voi koskaan lähteä minnekään.
Pitää säästää rahaa työttömyysajan ruokaan? Kyllä minä ainakin saan työttömyyskorvausta ja pienen asumistuen. Viimeisenä keinona saa toimeentulotukea.
Aikoinaanhan puhuttiin tylsämielisyydestä. Ei nähtävästi ajat ole muuttuneet siitä mihinkään. Fiksutkin sairastuvat.
Äitini on vain sen takia diagnosoinut minut kaksisuuntaiseksi ja psykoottiseksi, että olen kokenut elämässä asioita ja ihmissuhteita, mitä hän ei. Hän ei usko että sellaisia asioita voi tapahtua tai olla olemassa joita hän ei ole itse kokenut tai ovat hyvin harvinaisia ja sattuu vain joillekin. Onneksi kohtalotovereita löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän sen täällä palstallakin. Hullut psykoosissaan suoltavat pelkkää paskaa palstan täyteen.
Pershäröt myös. Harvemmin psykoottiset. Sen verran harvinainen tila.
Feikkipupat.
Puppaspämmääjä se vasta psykoosissa onkin.
Varmasti totta. Oma elämäni on tylsää. Tuntuu, että tylsyys saa vaipumaan surumielisyyteen. Aistiharhoja ei ole, mutta kuormitun entistä enemmän ihmisistä.
Yksinäisyys kyllä. Nykyään on tietokoneet ja netti, jotka helpottavat tylsyyttä.
Jos on yksin pitkiä aikoja ilman ihmiskontakteja tai eläinkontakteja, niin se ei tee hyvää ihmiselle.
Ihan vaan mihinkään liittymättä, itse koen ajan spiraalina. Onhan sekin tosin jatkumo...
Ei psykoosia eikä skitsofreniaa.