Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko todella paha tylsistyminen johtaa psykoosiin?

Vierailija
30.11.2024 |

Yleensä ajatellaan että psykoosiin sairastumista ennen täytyy olla jotain stressaavaa mutta olen lukenut että tylsistyminen aiheuttaa myöskin kehoon stressitilan. 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten laajaa on nykyiset psykiatrien tulkinnat psykoosissa olevista ihmisistä. Näyttelemäänkin jotkut ihmiset kenties kykenisi psykoottista, mikäli omatunto sen sallii. Eli voiko tylsyys joskus olla näyteltävien tilanteiden vai oikeiden psykoosiin vaipumisten taustalla. 

(eihän edes kaikkia dissosiaatio tilanteita terveydenhuolto ole  aina kyennyt erottamaan psyykositilanteista nopeasti. Jollain aikaviiveellä toki tietty voi olla mahdollista, että diagnoosit oikenee ja milloin niitä ei edes tarvita )

Ei oikeaa psykoosia voi näytellä mutta kyllähän nyt kuka tahansa kykenee näyttelemään vaikka minkälaista tunnetilaa tai tilannetta. Oikea psykoosi on ihan eri juttu.

Mitä tarkoitat 'oikealla' psykoosilla? Psykoosihan on kirjaimellisesti todellisuudentajun kadottamista. Kyse ei ole m

Ihan vaan mihinkään liittymättä, itse koen ajan spiraalina. Onhan sekin tosin jatkumo...

Ei psykoosia eikä skitsofreniaa.

Vierailija
42/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot ovat sosiaalinen ja ärsykkeitä kaipaava elin. On mahdollista, että ilman niitä aivot alkavat tuottaa itse itselleen simuloituja kokemuksia. Ehkä uni - ja valvemaailman tietoisuus menee herkemmin sekaisin ilman yhteyttä ulkomaailmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Tai tiedä sitten onko se oikea psykoosi. Nämähän on täysin keksittyjä termejä. Mutta tylsyys ja unettomuus voi aiheuttaa vaikka mitä.

Aistideprivaatio luo harhoja. 

Vierailija
44/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivot ovat sosiaalinen ja ärsykkeitä kaipaava elin. On mahdollista, että ilman niitä aivot alkavat tuottaa itse itselleen simuloituja kokemuksia. Ehkä uni - ja valvemaailman tietoisuus menee herkemmin sekaisin ilman yhteyttä ulkomaailmaan. 

Älä selitä pahoja toimiasi. 

Vierailija
45/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi. Aivot tarvitsevat virikettä, mutta ei stressiin ja ylikuormitukseen asti.

Ihmisiä kyllä joskus yllytetään terveydenhuollosta ylittämään mukavuusvyöhykkeensä rajat jo kuormittuneessa tilanteessa, jonka ihminen jo itse osaa tunnistaa. Osa ihmisistä ei jostain syystä tule oikealla tavalla kuulluksi terveydenhuollossa jostain syystä työntekijöiden vaihtuessa

Työntekijän vaihtuminen on myös mahdollisuus.

- lukuisia kertoja hoidotta jäänyt

Jep, jos työntekijällä on jäänyt levy pyörimään. Ei ummarra, ei ummarra. 

Vierailija
46/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikana moni meinasi seota. 

Monen työttömän elämä on kotona oloa koko elämän. Jos saat määräaikaisen työn niin pitää säästää palkkarahoja työttömyysajan ruokaan. 

Ei voi koskaan lähteä minnekään. 

Pitää säästää rahaa työttömyysajan ruokaan? Kyllä minä ainakin saan työttömyyskorvausta ja pienen asumistuen. Viimeisenä keinona saa toimeentulotukea. 

Vierailija
47/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaanhan puhuttiin tylsämielisyydestä. Ei nähtävästi ajat ole muuttuneet siitä mihinkään. Fiksutkin sairastuvat. 

Vierailija
48/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on vain sen takia diagnosoinut minut kaksisuuntaiseksi ja psykoottiseksi, että olen kokenut elämässä asioita ja ihmissuhteita, mitä hän ei. Hän ei usko että sellaisia asioita voi tapahtua tai olla olemassa joita hän ei ole itse kokenut tai ovat hyvin harvinaisia ja sattuu vain joillekin. Onneksi kohtalotovereita löytyy!

Vierailija
49/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija
50/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen täällä palstallakin. Hullut psykoosissaan suoltavat pelkkää paskaa palstan täyteen.

Pershäröt myös. Harvemmin psykoottiset. Sen verran harvinainen tila. 

Feikkipupat. 

Puppaspämmääjä se vasta psykoosissa onkin.

Vierailija
51/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti totta. Oma elämäni on tylsää. Tuntuu, että tylsyys saa vaipumaan surumielisyyteen. Aistiharhoja ei ole, mutta kuormitun entistä enemmän ihmisistä. 

Vierailija
52/52 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys kyllä. Nykyään on tietokoneet ja netti, jotka helpottavat tylsyyttä. 

Jos on yksin pitkiä aikoja ilman ihmiskontakteja tai eläinkontakteja, niin se ei tee hyvää ihmiselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme