Onko teille käynyt niin, että kumppani jättää ja sitten itkeekin takaisin? Miksi joku tekee näin?
Minulla on yksi sellainen seurustelukumppani ollut, että hän itse hyvin ivalliseen sävyyn ilmoitti että haluaa erota, järkyttyi kun se olikin minulle ok, ja sitten myöhemmin itki että pitäisi päästä takaisin. Ymmärtäisin sen, että toinen haluaa aikaa miettiä tms, mutta jos selkeästi ilmaisee erohalunsa, niin ainakin minulle se on siinä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi sanoa normaaliksi, koska kertoo mielenterveyden ongelmista, mutta on tavallista. Miehet ei tiedä mitä haluaa ja jojottavat naisia samalla tavalla kuin äitejään aikanaan. Haluun, en haluu. Anna sittenkin. Ja äiti antaa. Pahimmat LYÖ vielä aikuisenakin, jos ei saa sitä mitä haluaa. Näiden nuoret äidit saa sitten paeta turvakotiin.
Itselläni kokemusta tuollaisista naisista. Ai niin, mutta naisethan on kaikki täydellisiä.
Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille yleinen tapa. Exä teki sitä koko suhteemme ajan, että uhkaili erolla jos en tehnyt juuri niin kuin hän halusi. Lopulta kun jätin hänet aneli takaisin.
Ex teki = miehille yleinen tapa
Ikään kuin tämä olisi sukupuolisidonnaista käytöstä.
Totta hitossa, ne elämässä tehdyt päätökset saattaa myös kaduttaa.Tuntuu olevan kun kaikilla naisilla on se ex ukko joka vinkuu takaisin eron jälkeen oli äijä ollut vaikka sitten millainen sikaporsas ja väkivaltainen hullu niin röyhkeyttä riittää tarjota itseään.
Jos minusta tuntuu siltä, että kaikki työkaverini suunnittelevat myrkyttämistäni, tämä on totta?
Jep. Ex jätti mut toisen naisen vuoksi. Kolme vuotta myöhemmin erosi siitä naikkosesta ja kuvitteli, että otan hänet takaisin 🤣 Ja ei, en ottanut.
Se miehen kakkosviritelmä epäonnistui, ja tuli hätä, kun jäi yksin.
Hämmentävän yleistä tämä tuntuu olevan.
Varmaan ollut läpi vuosisatojen sama kaava ihmissuhteissa mutta nykyään eroaminen on vaihtoehdoissa huomattavasti korkeammalla kuin aikaisemmin. Sitä sinniteltiin eikä pohdittu tyytyväisyyttä saati onnellisuutta kuten nykyään.
On käynyt mullekin, repäisemällä itsensä suhteesta irrottanut on tahtonut jatkaa muutaman kuukauden päästä. Siinä vaiheessa olin jo huomannut että se suhde ei ollut sitä mitä tulevalta tahdoin. Äkkiero vaan vahvisti käsitystä siitä että sen ihmisen kanssa ei vakaata tulevaisuutta yhdessä rakenneta.
Tärkeintä on se mitä sinä tahdot tulevaisuuteesi, ei enää se mitä teillä oli ennen eroa. Hän on osoittanut mihin on itsensä ja oman etunsa vuoksi valmis eikä hän silloin kysynyt sinun mielipidettäsi. Voitko / haluatko enää luottaa häneen?
Täysin oikea päätös, ei kannata takaisin huolia. Tuollaiset tyypit eivät pärjää hetkeäkään oman itsensä kanssa, kauhea perässävedettävä taakka kumppanille. Eli ovat ensin löytäneet uuden kiinnostavamman tapauksen, jonka kanssa ei päässeetkään suhteeseen, ja sitten itketään exää takaisin. Tekisivät loputtomasti saman uudelleen, jos siihen leikkiin erehtyy suostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän yleistä tämä tuntuu olevan.
Varmaan ollut läpi vuosisatojen sama kaava ihmissuhteissa mutta nykyään eroaminen on vaihtoehdoissa huomattavasti korkeammalla kuin aikaisemmin. Sitä sinniteltiin eikä pohdittu tyytyväisyyttä saati onnellisuutta kuten nykyään.
On käynyt mullekin, repäisemällä itsensä suhteesta irrottanut on tahtonut jatkaa muutaman kuukauden päästä. Siinä vaiheessa olin jo huomannut että se suhde ei ollut sitä mitä tulevalta tahdoin. Äkkiero vaan vahvisti käsitystä siitä että sen ihmisen kanssa ei vakaata tulevaisuutta yhdessä rakenneta.
Tärkeintä on se mitä sinä tahdot tulevaisuuteesi, ei enää se mitä teillä oli ennen eroa. Hän on osoittanut mihin on itsensä ja oman etunsa vuoksi valmis eikä hän silloin kysynyt sinun mielipidettäsi. Voitko / haluatko enää luottaa häneen?
Tämä!
Ilman luottamusta ei ole rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Voi hyvinkin olla. Se että sinä olet tätä mieltä, ei tee tästä mitään faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Voi hyvinkin olla. Se että sinä olet tätä mieltä, ei tee tästä mitään faktaa.
Narsistisia piirteitä parisuhteissaan ilmentävät kiistävät tuon. Koska he eivät ole kykeneviä rakkauteen vaan ainoastaan näytelmään vuorosanoineen.
Ei ole käynyt mutta jos rehellisiä ollaan, toivon että olisi. En osaa nähdä itseäni kenenkään toisen kanssa.
Vähän eri juttu kun minä jätin exän, mutta hassua oli se, että yritin varmaan puoli vuotta korjata suhdetta ensin, ja ex vähät välitti. Minä otin esille suhteen ongelmat ja ex heti loikkasi siihen, että noniin suhde on pilalla ja taas se ero tulee. Mikään puhuminen tai suhteen korjausyritys ei tehnyt mitään, joten totesin itsekin että kai se erota pitää. Exä oli hyvin välinpitämätön eikä tosiaan suostunut puhumaan mistään. Silminnähden ei ollit lainkaan surullinen erosta.
Mutta sitten eron jälkeen alkoikin pommitus pitkillä viesteillä joissa vaati saada selitellä asioita. Minä olin tyyliin, että se juna meni jo, vaikka jonkun verran tulinkin vastaan. Mutta se ei vaan loppunut. Kolmen vuodenkin jälkeen erosta soitteli minulle (en vastannut tietenkään) ja laitteli pitkiä avautumisviestejä. Sittemmin huomasin että on somessa julistanut että minä se olin toksinen. Semmosta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus, eron yksi vaihe on myös katumus.
Ei todellakaan ole. Yhtäkään eroa en ole ikinä katunut. Jokainen ero on ollut suuri helpotus.
Tuo kertoo paljon siitä millaisten tyyppien kanssa sinä olet hakeutunut suhteisiin.
Tai sitten kertoo siitä, että on varma päätöksissään ja ero otetaan vasta kun siitä ollaan täysin varmoja.
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä narsistille. Toinen kierros on lyhyempi ja kivuliaampi kuin ensimmäinen. Ja ehkä yrittää vielä kolmatta ja niin montaa kuin vain onnistuu.
Tuo meinaan on narsistille mannaa. Ensin saa tyydytystä siitä, kun jättää julmasti. Sitten saa vielä suurempaa tyydytystä, kun saa huijattua takaisin. Ja taas tyydytystä, kun lemppaa uudelleen. Ja mitä siinä välissä sitten tapahtuukaan, onnistuu huijaamaan sinut uudelleen seksiin tms.
Ne lauseet ja itkut on aivan kliseitä. Hän vain vetelee naruista ja katsoo, saako sinut hyppäämään.
"Olet maailman ihanin nainen." "Meidän seksi oli ihan parasta." "Haluaisin nyt olla sinun arvoisesi/ sinulle mies/ rakastaa sinua." "Pelästyin tunteitani ja lähdin pakoon."
Jos on yhtään mitään tuollaista, pistä blokkiin koko tyyppi.
Tässäpä tiivistettynä. Kiitos kirjoittajalle. Sattuu.
No juu. Yks mies jätti mut yllättäen ja julmasti. Surin aikani ja aattelin etten jää tuleen makaamaan, vaan etin uuden. Ja löysinkin. Sitten tämä entinen soittelee perään ja haluaa nähä. Suostuin näkemään yhen kerran, mutta ilmoitin että oon löytänyt jo uuden. Keskustelu oli vaikeaa ja kiusallista. Ehkä ei ois pitänyt nähä ollenkaan. Ollaan tämän nykyisen kanssa oltu yli kymmenen vuotta yhessä, joten entinen teki palveluksen kun jätti.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ex jätti mut toisen naisen vuoksi. Kolme vuotta myöhemmin erosi siitä naikkosesta ja kuvitteli, että otan hänet takaisin 🤣 Ja ei, en ottanut.
Kertoo jotakin siitä itsestäänselvyyden tasosta, jolla moni mies kumppaniaan pitää. Kuvitelmissaan vain laittavat Emäntä 1:n komeroon, ja ottavat sen sieltä takaisin käyttöön, kun Emäntä 2 alkaa hankalaksi tai menee epäkuntoon. Vastenmielistä itsekeskeisyyttä.
Alkoholistit saa raivokohtauksia ja on hyvinkin katuvaisia selvittyään. Aikani tuota katselin mutta pistin alkkiksen pihalle 1.11.2024.
Eilen se viimeksi yritti takaisin. En huoli. Naikoon kaljalavaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi sanoa normaaliksi, koska kertoo mielenterveyden ongelmista, mutta on tavallista. Miehet ei tiedä mitä haluaa ja jojottavat naisia samalla tavalla kuin äitejään aikanaan. Haluun, en haluu. Anna sittenkin. Ja äiti antaa. Pahimmat LYÖ vielä aikuisenakin, jos ei saa sitä mitä haluaa. Näiden nuoret äidit saa sitten paeta turvakotiin.
Itselläni kokemusta tuollaisista naisista. Ai niin, mutta naisethan on kaikki täydellisiä.
Lue uudestaan ajatuksella, mitä kirjoitin.
Kuulutko näihin miehiin, jotka vihaavat naisia? Se sinun läheisin naisesi teki sen kasvatuksellaan. Sitä juuri yritin sanoa. Naiset eivät suinkaan ole viattomia tässä, vaan erittäin suuressa roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit saa raivokohtauksia ja on hyvinkin katuvaisia selvittyään. Aikani tuota katselin mutta pistin alkkiksen pihalle 1.11.2024.
Eilen se viimeksi yritti takaisin. En huoli. Naikoon kaljalavaansa.
Tuossahan olisi uusi bisnesidea. Lampaan muotoinen kaljasalkku pehmustetulla reiällä.
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Sitten se jättäjä itkee, että en ole koskaan rakastanut häntä ja ollut tosissani hänen kanssaan, kun en suostu ottamaan takaisin. Ei. Minä olin tosissani ja rakastin, ja olin valmis tekemään kompromisseja niissäkin asioissa jotka eivät aivan olleet mitä halusin. Mutta kun mies oli valmis noin vain heittämään minut pois, sain varmistuksen että suhde ei ollut sitä mitä olin kuvitellut.
Ero otti koville, ja rakastan ja minuun sattuu edelleen. Mutta se ei tarkoita, että suhde pitäisi aloittaa uudestaan.
Se johtuu siitä, että olet aina ollut sukupuoleltasi nainen eli olet todennäköisesti ollut enemmän tekemisissä eronneiden naisten, kuin miesten kanssa.