Onko teille käynyt niin, että kumppani jättää ja sitten itkeekin takaisin? Miksi joku tekee näin?
Minulla on yksi sellainen seurustelukumppani ollut, että hän itse hyvin ivalliseen sävyyn ilmoitti että haluaa erota, järkyttyi kun se olikin minulle ok, ja sitten myöhemmin itki että pitäisi päästä takaisin. Ymmärtäisin sen, että toinen haluaa aikaa miettiä tms, mutta jos selkeästi ilmaisee erohalunsa, niin ainakin minulle se on siinä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä narsistille. Toinen kierros on lyhyempi ja kivuliaampi kuin ensimmäinen. Ja ehkä yrittää vielä kolmatta ja niin montaa kuin vain onnistuu.
Tuo meinaan on narsistille mannaa. Ensin saa tyydytystä siitä, kun jättää julmasti. Sitten saa vielä suurempaa tyydytystä, kun saa huijattua takaisin. Ja taas tyydytystä, kun lemppaa uudelleen. Ja mitä siinä välissä sitten tapahtuukaan, onnistuu huijaamaan sinut uudelleen seksiin tms.
Ne lauseet ja itkut on aivan kliseitä. Hän vain vetelee naruista ja katsoo, saako sinut hyppäämään.
"Olet maailman ihanin nainen." "Meidän seksi oli ihan parasta." "Haluaisin nyt olla sinun arvoisesi/ sinulle mies/ rakastaa sinua." "Pelästyin tunteitani ja lähdin pakoon."
Jos on yhtään mitään tuollaista, pistä blokkiin koko tyyppi.
Tässäpä tiivistettynä. Kiitos kirjoittajalle. Sat
Tuo on kyllä hyvä. Tästä nuorille naisille huoneentaulu. Ristipistokirjailutyö kouluun, pakollisiin käsitöihin. T. Vanhat muijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ex jätti mut toisen naisen vuoksi. Kolme vuotta myöhemmin erosi siitä naikkosesta ja kuvitteli, että otan hänet takaisin 🤣 Ja ei, en ottanut.
Kertoo jotakin siitä itsestäänselvyyden tasosta, jolla moni mies kumppaniaan pitää. Kuvitelmissaan vain laittavat Emäntä 1:n komeroon, ja ottavat sen sieltä takaisin käyttöön, kun Emäntä 2 alkaa hankalaksi tai menee epäkuntoon. Vastenmielistä itsekeskeisyyttä.
Jotkut kohtelevat parisuhdekumppaneitaankin näin. Ihmiselle annetaan slotti lukujärjestyksestä ja suhdeta rakennetaan sitten tämän lukujärjestyksen mukaan 2h viikossa tai yöaikaan, kun tärkeämmät päiväjutut on tehty. Nainen on prioriteetti ö
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri juttu kun minä jätin exän, mutta hassua oli se, että yritin varmaan puoli vuotta korjata suhdetta ensin, ja ex vähät välitti. Minä otin esille suhteen ongelmat ja ex heti loikkasi siihen, että noniin suhde on pilalla ja taas se ero tulee. Mikään puhuminen tai suhteen korjausyritys ei tehnyt mitään, joten totesin itsekin että kai se erota pitää. Exä oli hyvin välinpitämätön eikä tosiaan suostunut puhumaan mistään. Silminnähden ei ollit lainkaan surullinen erosta.
Mutta sitten eron jälkeen alkoikin pommitus pitkillä viesteillä joissa vaati saada selitellä asioita. Minä olin tyyliin, että se juna meni jo, vaikka jonkun verran tulinkin vastaan. Mutta se ei vaan loppunut. Kolmen vuodenkin jälkeen erosta soitteli minulle (en vastannut tietenkään) ja laitteli pitkiä avautumisviestejä. Sittemmin huomasin että on somessa julistanut että minä se olin toksinen. Semmosta...
Tuollainen luonnevikainen eksä on itselläkin. Ottaa yhteyttä vielä 20 vuoden jälkeen. Sinä hetkenä, kun totesin, että nyt on ero, alkoi halu puhua ja korjata suhdetta. Ei se nyt vaan niin mene ja sitä paitsi se on vain manipuolointikeino, eivät he oikeasti aio mitään korjata tai muuttua, keskusteluna heitellään leivänmurusia sen verran, että saataisiin toinen jäämään (palvelijaksi ja heittopussiksi ja egoa laastaroimaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä narsistille. Toinen kierros on lyhyempi ja kivuliaampi kuin ensimmäinen. Ja ehkä yrittää vielä kolmatta ja niin montaa kuin vain onnistuu.
Tuo meinaan on narsistille mannaa. Ensin saa tyydytystä siitä, kun jättää julmasti. Sitten saa vielä suurempaa tyydytystä, kun saa huijattua takaisin. Ja taas tyydytystä, kun lemppaa uudelleen. Ja mitä siinä välissä sitten tapahtuukaan, onnistuu huijaamaan sinut uudelleen seksiin tms.
Ne lauseet ja itkut on aivan kliseitä. Hän vain vetelee naruista ja katsoo, saako sinut hyppäämään.
"Olet maailman ihanin nainen." "Meidän seksi oli ihan parasta." "Haluaisin nyt olla sinun arvoisesi/ sinulle mies/ rakastaa sinua." "Pelästyin tunteitani ja lähdin pakoon."
Jos on yhtään mitään tuollaista, pistä blokkiin koko tyyppi.
Tässäpä tiivistettynä. Kiitos kirjoittajalle. Sat
Joo, mutta älä ikinä näytä sitä kipua sille satuttajalle. Jää edes ilman tyydytystään.
Nuo sattuvat ihan kamalasti.
Ja on todella outoa ajatella, että joku kertoisi rakastavansa, kun ei rakasta tai kertomalla mitä intiimempiä kehuja ja tunnustuksia, mutta kannattaa pitää ne hälytyskellona.
Kannattaa kysyä, miksi sinä rakastat minua. Usein vastaavat, koska olet minulle niin hyvä tms. itsekeskeistä eivätkä rakkauden kohteesta sinällään mitään eikä siitä, miten sovitaan yhteen syistä x ja y.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ex jätti mut toisen naisen vuoksi. Kolme vuotta myöhemmin erosi siitä naikkosesta ja kuvitteli, että otan hänet takaisin 🤣 Ja ei, en ottanut.
Kertoo jotakin siitä itsestäänselvyyden tasosta, jolla moni mies kumppaniaan pitää. Kuvitelmissaan vain laittavat Emäntä 1:n komeroon, ja ottavat sen sieltä takaisin käyttöön, kun Emäntä 2 alkaa hankalaksi tai menee epäkuntoon. Vastenmielistä itsekeskeisyyttä.
Jotkut kohtelevat parisuhdekumppaneitaankin näin. Ihmiselle annetaan slotti lukujärjestyksestä ja suhdeta rakennetaan sitten tämän lukujärjestyksen mukaan 2h viikossa tai yöaikaan, kun tärkeämmät päiväjutut on tehty. Nainen on prioriteetti ö
Nainen on esine kaapissa ja otetaan esille, kun panettaa tai jonkun pitäisi siivota tai muuten palvella.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä, miksi sinä rakastat minua. Usein vastaavat, koska olet minulle niin hyvä tms. itsekeskeistä eivätkä rakkauden kohteesta sinällään mitään eikä siitä, miten sovitaan yhteen syistä x ja y.
Minä kysyin. Vastauksena ex selitti haaveitaan ja tulevaisuuden suunnitelmiaan. Haaveita ja suunnitelmia, joilla ei ollut mitään tekemistä minun kanssani. Hänellä oli vain naisen mentävä kolo suunnitelmissaan. Kun perustelin kysymykseni sillä, että haluaisin olla hänelle jotenkin erityinen, ja että hän pitäisi minusta. Minusta ihmisenä. Ajatukseni oli miehen mielestä itsekeskeinen ja paljasti, että haluan vain tulla nostetuksi jalustalle. Okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus, eron yksi vaihe on myös katumus.
Ei todellakaan ole. Yhtäkään eroa en ole ikinä katunut. Jokainen ero on ollut suuri helpotus.
Naiselle yleensä on helpotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin. Vastauksena ex selitti haaveitaan ja tulevaisuuden suunnitelmiaan. Haaveita ja suunnitelmia, joilla ei ollut mitään tekemistä minun kanssani. Hänellä oli vain naisen mentävä kolo suunnitelmissaan. Kun perustelin kysymykseni sillä, että haluaisin olla hänelle jotenkin erityinen, ja että hän pitäisi minusta. Minusta ihmisenä. Ajatukseni oli miehen mielestä itsekeskeinen ja paljasti, että haluan vain tulla nostetuksi jalustalle. Okei.
Kiitos päivän nauruista! Ja hyvin paljasti itse itsensä myös tuolla "paljastuksella" sinusta. Nämä todella auliisti kertovat siitä, mitä heidän päässään liikkuu, kun projisoivat sen toisiin. Eli väistit luodin itsekkäästä tyypistä, joka halusi sinut esineenä ja nostamaan itsensä jalustalle.
Nämä ovat just näitä, jotka täälläkin ulisevat, että nainen, nainen, mikä vaan nainen, kunhan nyt olisi nainen (ja hirveä katkeruus, jos ei ole nuori ja kaunis neitsyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit saa raivokohtauksia ja on hyvinkin katuvaisia selvittyään. Aikani tuota katselin mutta pistin alkkiksen pihalle 1.11.2024.
Eilen se viimeksi yritti takaisin. En huoli. Naikoon kaljalavaansa.
Tuossahan olisi uusi bisnesidea. Lampaan muotoinen kaljasalkku pehmustetulla reiällä.
Ai että, mä repesin tälle! 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ilman luottamusta ei ole rakkautta.
Voi hyvinkin olla. Se että sinä olet tätä mieltä, ei tee tästä mitään faktaa.
Narsistisia piirteitä parisuhteissaan ilmentävät kiistävät tuon. Koska he eivät ole kykeneviä rakkauteen vaan ainoastaan näytelmään vuorosanoineen.
Sorry, väärin meni. Mä olen se osapuoli joka ei täysin toiseen luota, mutta silti rakastaa ja vahvasti. Ja suhde on onnellinen 😊
On joo käynyt niin ja olen mies. Se tavallinen juttu että eksäni löysi komean miehen joka lupasi kuut ja metsät ja sitten petti ja pahoinpiteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus, eron yksi vaihe on myös katumus.
Ei todellakaan ole. Yhtäkään eroa en ole ikinä katunut. Jokainen ero on ollut suuri helpotus.
Kuulostat katkeralta
Olen 45 v ja kokemusta löytyy ihan teini-iän muutaman kuukausien seurusteluista nuoren aikuisiän puolen vuoden - 5 vuoden suhteisiin useita ja sitten löytyy 15 v pitkä avioliittokin.
Kaikissa suhteissa, joissa mies oli jättäjä, yksinään ei ikinä itkenyt ja vinkunut takaisin. Ei yksikään. Kyllä se oli selkeä jättäminen ja se oli sitten siinä.
Itsekään en yhdenkään perään vinkunut, jos minä olin se jättäjä.