Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkkoon kuulumattomia on jo 2,1 miljoonaa

Vierailija
30.11.2024 |

Tuo luku nousee koko ajan. Vuoden lopussa noin 38% kansasta ei enää kuulu kirkkoon. Kirkon alasajo on kiihtyvä trendi.

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38% joutuu helvettiin.

Helvettiä ei ole. Eikä taivastakaan. 

Vierailija
182/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman viimeaikaisia tilastoja katsoneena. Huomaan että kirkkoon liittyy entistä entistä enemmän porukkaa. Samoin eronneiden määrä taitaa pienentyä. Toisina kuukausina liittyneitä on melkein yhtä paljon mitä kirkosta eronneita. Jos trendi jatkuu, kohta liittyneitä on kuukausittain enemmän mitä eronneita.

Konservatiisia naisia saisi olla enemmän. Jos ajatellaan että nuoret miehet on alkaneet olla konservatiivisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman viimeaikaisia tilastoja katsoneena. Huomaan että kirkkoon liittyy entistä entistä enemmän porukkaa. Samoin eronneiden määrä taitaa pienentyä. Toisina kuukausina liittyneitä on melkein yhtä paljon mitä kirkosta eronneita. Jos trendi jatkuu, kohta liittyneitä on kuukausittain enemmän mitä eronneita.

Konservatiisia naisia saisi olla enemmän. Jos ajatellaan että nuoret miehet on alkaneet olla konservatiivisempia.

Mitähän tilastoja sinä mahdat lukea? Ihan höpöhöpöä on juttusi.

Vierailija
184/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju. Mutta surullinen tuo otsikon fakta. Vaikka taivaaseen pääsyä ei ratkaise kirkon jäsenyys vaan usko Jeesuksen sovitustyöhön, niin kertoohan tuo jostain. Suomi alkaa olla hyvin maallistunut.

Mitä tulee kristinuskon arvojen tilalle? Materialismi, hedonismi, minäminäminä-ajattelu jne.

Juuri nyt, kun tarvittaisiin kipeästi ihan geopoliittisistakin syistä koko kansan yhteishenkeä ja lähimmäisenrakkautta, niin suunta on aivan toinen. Suomi tarvitsisi hengellistä herätystä.

Kansakunta on luopunut terveistä kristillisistä arvoista ja tuloksia on alettu jo niittämään. Eikä tilanne tule tästä paranemaan, ennen kuin Raamatun lait palautetaan jälleen kansakunnan mieleen.

Vierailija
185/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38% joutuu helvettiin.

Helvettiä ei ole. Eikä taivastakaan. 

Totta sen verran, että tämä maallinen vaellus on ateistin ainoa taivas ja uskovan ainoa helvetti.

Vierailija
186/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin vuosia sitten. Olen säästänyt kirkollisveroissa yli kymppitonnin. Enhän maksa salijäsenyydestäkään, jos en ikinä käy salilla.

Vierailija
188/194 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko on pitänyt kansakunnan moraalista selkärankaa yllä. Jos siitä luovutaan, niin huonompi juttu.

Vierailija
189/194 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot pitäisi kieltää. Maasta karkoitus itään kaikille jeebustelijoille.

Vierailija
190/194 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaa uskikset vidduun

Vierailija
191/194 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin paskaa kohtelua saanut kirkon diakonilta, että olen tyytyväinen kun en sitä puljua ole rahoittanut pariin vuosikymmeneen enää.

Vierailija
192/194 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet haluaa Raamatun avulla alistaa naisia, ei niitä uskonto kiinnosta. Se on vähän kuin vallitsevaan jengiin liittymistä, että saa ryhmän taakseen voimaksi. Minä olen onneksi saanut kristityn kasvatuksen ja minulla on keinot saada uskonnon avulla ihmiset tuntemaan pahaa oloa niin, että niiden on niin vaikea olla ettei ne halua nähdä minua. Toimii kaikkiin lahkoihinkin. 

Vierailija
193/194 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne miehet haluaa Raamatun avulla alistaa naisia, ei niitä uskonto kiinnosta. Se on vähän kuin vallitsevaan jengiin liittymistä, että saa ryhmän taakseen voimaksi. Minä olen onneksi saanut kristityn kasvatuksen ja minulla on keinot saada uskonnon avulla ihmiset tuntemaan pahaa oloa niin, että niiden on niin vaikea olla ettei ne halua nähdä minua. Toimii kaikkiin lahkoihinkin. 

Mikä keino se on? 

Vierailija
194/194 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on valheiden tyyssija.

Olet suvaitsematon ja sivistymätön. Koita opetella arvostamaan lähimmäisiäsi edes sen verran, ettet puutu heille pyhään noin nolosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme